میوه خشک فرینو

یکی از تنقلاتی که از محبوبیت خاصی نزد عموم برخوردار است و در جشن ها و اعیاد در سفره های مردم یافت می شود،میوه خشک است. استفاده از میوه خشک قدمتی طولانی نزد مردم دارد اما به دلیل تنوع فراوان میوه خشک ها، امروزه استفاده از این محصول افزایش فراوانی پیدا کرده است. با توجه به ارزش غذایی بالایی که میوه خشک ها دارند و البته، لذیذ و خوشمزه بودن آن، سبب شده تا این محصول جایگزین ارزشمندی در مقایسه با تنقلات مضر از جمله انواع چیپس ها و پفک ها باشند. این روزها تهیه میوه خشک از طریق فروشگاه های مختلف در ایران انجام می شود که فروش محصولاتشان هم به صورت فیزیکی و هم اینترنتی انجام می پذیرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 با در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی متنوعی که در ایران وجود دارد، اغلب میوه ها در تمام فصول در دسترس مردم نیستند و این موضوع باعث شده تا موضوع خشک کردن میوه مطرح شود تا بتوان در فصل هایی که میوه ها به صورت تازه در دسترس نیستند استفاده کرد.  این روزها در اکثر جشن ها و اعیاد، میوه خشک به عضو ثابت سفره ها بدل شده و از جهت این که با طبع اکثر افراد نیز همخوانی دارد، بسیار محبوب بوده و مورد مصرف قرار می گیرد و ارزش غذایی بالایی هم برای آن تعریف شده است.  

میوه خشک فرینو

 

میوه ها به چه صورت خشک می شوند؟

با توجه به این که مصرف میوه خشک در جشن ها و اعیا باعث زیبایی و شکیل شدن سفره ها می شود و همچنین استفاده از میوه های خشک شده با تنوع بالا سبب می شود که سلیقه تمامی افراد نیز در نظر گرفته شود، بازار خرید میوه خشک بسیار رونق داشته و همین موضوع باعث می شود تا کارخانه های فراوانی در حوزه تولید میوه خشک تاسیس شوند.

نحوه خشک کردن میوه ها به دو روش مختلف انجام می شود. در روش اول که در گذشته بسیار از آن استفاده می شد، میوه ها میوه ها را در مقابل آفتاب قرار می دادند تا خشک شوند اما این روش با چالش های مختلفی همراه بود از جمله این که باعث ایجاد محدودیت در مقدار میوه می شد و هم اینکه نمی شد تا کیفیت بهداشت محصول را تضمین کرد. ذکر این نکته نیز ضروری است که با استفاده از این روش امکان خشک کردن بسیاری از میوه ها وجود نداشت. 

این روزها با بهره گیری از دستگاه های صنعتی بسیار مجهز، خشک کردن میوه ها در زمان بسیار کوتاهی انجام می گیرد  و همچنین قادر خواهیم بود تا حجم بالایی از میوه های متنوع را به شکلی کاملاً بهداشتی و تمیز، خشک کرد و سپس عرضه کرد. در ادامه به بررسی روش های خشک کردن میوه ها نگاهی بیندازیم. 

    خشک کردن میوه زیر نور آفتاب

    خشک کردن میوه ها در دستگاه فر

    خشک کردن میوه به وسیله شوفاژ

    سرخ کردن میوه های خشک از جمله موز به دلیل این که دارای رطوبت کمتری هستند و نشاسته بالایی دارند.  

    خشک کردن با بهره گیری از شکر

    خشک کردن میوه به وسیله میوه خشک کن

 

خرید عمده میوه خشک

خرید عمده میوه خشک در بازار 

زمانی که هر محصولی به صورت عمده خریداری شود، همواره قیمت مناسب تری خواهد داشت و لازم به ذکر است که خرید میوه خشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای خرید میوه خشک به صورت عمده می بایست به سراغ شرکت های معتبر رفت چراکه این شرکت ها قیمت عمده میوه خشک را برای مشتری با رقم بسیار بهتری حساب می کنند. قیمت مناسب خرید عمده میوه خشک ها سبب شده تا بسیاری از مردم به تهیه این محصول ترغیب شوند. یکی از مزیت های تهیه میوه خشک این است که مشتریان می توانند حتی آن را به صورت فله ای نیز خریداری نمایند و نکته جالب این که شاید حتی به نحوه بسته بندی محصول نیز اعتنایی چندانی نکنند. نکته جالب درباره میوه خشک این که بسیاری از فروشگاه ها این میوه ها را به صورت فله ای کرده و سپس با بسته بندی مختص به فروشگاه خود آن را به مشتریان عرضه کرده اند. 

میوه خشک ها بر چه اساس قیمت گذاری می شوند؟

نوسانات بازار ارز در ایران و افزایش قیمت اجناس سبب شده تا قیمت تمام شده میوه خشک نیز دستخوش تغییر شده و افزایش پیدا کند. از این جهت امکان این که بتوان قیمت ثابتی برای میوه خشک در نظر گرفت وجود ندارد. با این حال، خوشبختانه این روزها میوه خشک ایرانی توانسته در بازار جهانی سهم بسزایی داشته باشد و در رقابت با کشورهای دیگر نیز مزیت های رقابتی داشته باشد چراکه علاوه بر کیفیت مناسب، طعم و مزه فوق العاده ای نیز دارد که می توان گفت در این رده قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست. بعضی از میوه ها مانند آناناس و انبه اغلب از طریق کشورهای خارجی به کشور وارد می شوند که همین موضوع باعث می شود نسبت به دیگر میوه های خشک شده قیمت بالاتری داشته باشند. برند فرینو با راه اندازی فروشگاه آنلان خود امکان خرید انواع میوه خشک را برای هموطنان عزیز فراهم نموده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان