قتل‌عام به سبک فیلم مورد علاقه | این مرد ۴ عضو خانواده‌اش را به قتل رساند

۶سال پس از جنایت هولناکی که در شهر پلات در ایالت میسوری آمریکا رخ داد، عامل جنایت که ۴عضو خانواده‌اش را به قتل رسانده و اجساد آنها را سوزانده بود از سوی دادگاه به تحمل ۴بار حبس ابد به‌علاوه ۱۱۵سال زندان محکوم شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

۶سال پس از جنایت هولناکی که در شهر پلات در ایالت میسوری آمریکا رخ داد، عامل جنایت که ۴عضو خانواده‌اش را به قتل رسانده و اجساد آنها را سوزانده بود از سوی دادگاه به تحمل ۴بار حبس ابد به‌علاوه ۱۱۵سال زندان محکوم شد. این مرد که عاشق فیلم «فرشتگان بونداک» بود، به سبک این فیلم روی چشمان قربانیانش سکه گذاشته بود.

فوریه سال۲۰۱۶ آتش‌سوزی هولناکی در خانه‌ای در شهر پلات ایالت میسوری رخ داد و وقتی آتش‌نشانان حریق را مهار کردند در داخل خانه با اجساد سوخته ۴نفر روبه‌رو شدند.

قربانیان زن و شوهری ۸۱ و ۸۲ساله به‌نام شرلی و راسل دنهام و نوه ۳۲ساله آنها و نوزاد ۳ماهه این زن و همچنین سگ آنها بودند که اجسادشان کاملا سوخته بود.

اما آنچه در همان ابتدا توجه آتش‌نشانان را جلب کرد وجود سکه‌هایی روی چشمان قربانیان بود. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد که آتش‌سوزی عمدی است و فردی با استفاده از بنزین اجساد قربانیان و خانه را به آتش‌ کشیده است.

با حضور پلیس در محل حادثه و بررسی‌های مقدماتی معلوم شد که جنایتی هولناک در این خانه رخ داده است. بررسی‌ها نشان می‌داد هر ۴قربانی پیش از آتش‌سوزی بر اثر اصابت گلوله به سرشان به قتل رسیده بودند و بعد اجسادشان به آتش‌ کشیده شده بود.

مأموران پلیس در ادامه تحقیقات متوجه شدند که علاوه بر قربانیان فردی دیگر نیز در این خانه زندگی می‌کرده که هیچ اثری از او نبود. مردی حدودا ۳۰ساله به نام گریدن دنهام که احتمال می‌رفت جنایت توسط او صورت گرفته باشد.

چرا که همسایه‌ها در روزهای قبل از جنایت شاهد مشاجره و درگیری او و پدربزرگ و مادربزرگش (۲نفر از مقتولان) بودند و پیگیری‌های پلیس نشان می‌داد که او روز قبل از جنایت به پمپ‌بنزین رفته و چند گالن بنزین خریده و با خود به خانه پدربزرگ و مادربزرگش برده بود.

از همان زمان تحقیقات برای دستگیری این مرد به اتهام قتل آغاز شد تا اینکه چند روز بعد ردی از او در ایالت آریزونا به‌دست آمد و مأموران پلیس موفق شدند وی را دستگیر کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او پس از جنایت، خودروی پدربزرگش را سرقت کرده و با آن راهی ایالت آریزونا شده است. با دستگیری این مرد، وی متهم به قتل پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر و خواهرزاده ۳ماهه‌اش شد اما ادعا کرد که بی‌گناه است و نقشی در این جنایت نداشته است.

با این حال وقتی مأموران در جریان تحقیقات به سراغ دختر مورد علاقه‌ متهم رفتند، شواهد تازه‌ای به‌دست آمد که شک پلیس در گناهکار بودن گریدن را برطرف می‌کرد. دختر جوان گفت که گریدن به طرز عجیبی عاشق فیلم «فرشتگان بونداک» ‌بوده و چندین بار آن را تماشا کرده است.

این فیلم داستان برادران ایرلندی است که بعد از کشتن تصادفی افراد گروهی مافیایی، تصور می‌کنند که از طرف خدا برای این کار برگزیده شده‌اند و تصمیم می‌گیرند اعضای مافیا را یکی پس از دیگری به قتل برسانند.

اما نکته مهم در این فیلم این بود که آنها پس از کشتن هریک از قربانیانشان روی چشمان آنها سکه‌های پنی می‌گذاشتند؛ درست مانند همان سکه‌هایی که روی چشمان قربانیان مرد جنایتکار پیدا شده بود.

در این شرایط گریدن(عامل قتل‌عام خانوادگی) هفته گذشته به اتهام قتل ۴نفر، سوزاندن اجساد آنها و حیوان‌آزاری در دادگاه محاکمه شد.

او اما همچنان اظهار بی‌گناهی کرد و وکیل وی نیز مدعی شد که گریدن به‌دلیل مصرف مواد روانگردان در حالت عادی نبوده و مدت‌ها بود که صداهای عجیب و غریبی در سرش می‌شنید و از مشکلات روانی رنج می‌برد. با این حال قضات دادگاه پس از جلسات محاکمه او را گناهکار شناختند و حکم ۴بار حبس ابد به‌علاوه ۱۱۵سال زندان برای او صادر کردند تا مطمئن باشند که وی بقیه عمر خود را پشت میله‌های زندان سپری خواهد کرد و هرگز آزاد نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان