هشدار | افزایش مرگ و میرهای کرونایی کشور تا دو هفته آینده

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت:‌میزان مرگ و میرها در کشور تا یکی دوهفته آینده افزایشی خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت:‌میزان مرگ و میرها در کشور تا یکی دوهفته آینده افزایشی خواهد بود.

محمد هاشمی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی کشور، بیان داشت:‌با توجه به اینکه امروز نیز کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گزارشی که امیکرون از ایران و جهان ارائه داد مشخص شد تعداد مبتلایان کاهش داشته اما مرگ و میر افزایش یافته است.

وی ادامه داد:‌البته طبق پیش بینی‌ها افزایش مرگ و میر قابل تصور بوده است،گفت:‌میزان مرگ و میرها در کشور تا یکی دوهفته آینده افزایشی خواهد بود و از اواسط اسفند سیر نزولی آن شروع خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت متذکر شد:‌علت اینکه در برخی کشورهای اروپایی میزان مرگ و میر کاهش داشته به این دلیل است که این کشورها زودتر از ایران درگیر اُمیکرون شدند.

هاشمی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در کشور، افزود:میزان واکسیناسیون براساس جمعیت هدف 90 درصد  است؛ به طوری که 83 درصد جامعه هدف دوز دوم و حدود 30 درصد دز سوم را تزریق کرده اند.

وی ابراز کرد:‌از لحاظ آماری از نظر واکسیناسیون از بسیاری کشورهای پیشرفته جلوترهستیم؛ ضمن اینکه به شکل اسفناکی سال گذشته در خصوص مرگ و میرها نخواهیم شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه با توجه به اتفاقات رخ می دهد نظرات همه ارگانها و وزارت بهداشت موضوع بررسی و به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می شود، تصریح کرد:‌ممکن است مصوبات جدید  یا محدودیت‌هایی اعمال شود که در روزهای آینده مشخص می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان