وزیر بهداشت | بزودی به پیک بستری‌های اُمیکرون می رسیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سویه امیکرون هنوز به پیک بستری‌های سرپایی نرسیده‌ایم ولی به زودی این پیک فرا می‌رسد، در عین حال گفت:

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سویه امیکرون هنوز به پیک بستری‌های سرپایی نرسیده‌ایم ولی به زودی این پیک فرا می‌رسد، در عین حال گفت: اکنون ۱۲ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۲۳ درصد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور در اختیار بیماران کرونایی است.

دکتر بهرام عین‌اللهی با اعلام این خبر در حاشیه عیادت از حضرات آیات علوی گرگانی و ری‌شهری در یکی از بیمارستان‌های تهران، سالگرد ورود کرونا به کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر موج جدید کرونا سه پیک ایجاد می‌کند. اولین پیک مربوط به مراجعات سرپایی، دومین پیک مربوط به بستری‌ها و سومین پیک مربوط به فوتی‌هاست.

عین‌اللهی افزود: در سویه جدید امیکرون، هنوز به پیک اول یعنی اوج بستری‌های سرپایی نرسیده‌ایم ولی به زودی این پیک فرا می‌رسد. 

وی با اشاره به فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان طی دو سال گذشته، بیان کرد: از سال ۹۸ تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم و کادر بهداشت و درمان در این مدت امتحان بسیار خوبی داده و ایثارگری و فداکاری خود را ثابت کرده است.

وزیر بهداشت گفت: ما در این دو ساله تجربه‌های خیلی خوبی کسب کردیم و از نظر علمی امروز در قله مسائل علمی کرونا از نظر شناخت و مقابله با این ویروس هستیم. 

عین‌اللهی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین توفیقات ما این است که خوشبختانه توانسته‌ایم واکسن در داخل تولید کنیم که مقام معظم رهبری هم در مراسم ۲۹ بهمن و دیدار مجازی با مردم تبریز به این دستاورد اشاره کردند. 

وی افزود: اکنون شش شرکت تولید واکسن فعالیت دارند و قادریم انواع مختلف واکسن را در کشور تولید کنیم.  در مقایسه با آمار دنیا و حتی کشورهای پیشرفته آمار واکسیناسیون در ایران خوب است و خیلی از کشورها هنوز به این میزان از واکسیناسیون نرسیده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور مشکلات زیادی داشتیم ولی امروزه اتاق‌های مراقب ویژه بسیار مجهزی داریم، انواع و اقسام دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه‌های کمک تنفسی (ونتیلاتور) در اختیار داشته و به روش‌های پیشرفته رفع مشکلات تنفسی بیماران مسلط هستیم. 

عین‌اللهی افزود: از نظر دارویی هم کمیته علمی به وحدت نظر رسیده‌اند و خوشبختانه بعد از دو سال داروهای موثر کرونا را در اختیار داریم و می‌دانیم برای هر بیماری چه نوع دارویی استفاده کنیم. 

وی اظهار داشت: در همین موج ششم شاهدیم که به وضعیت بیماران مراجعه کننده در بخش‌های مختلف با یک وحدت عمل و برنامه مشخصی رسیدگی می‌شود.  وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون ۹۱ درصد از مردم واکسن دز اول، ۸۱ درصد واکسن دز دوم و ۳۲ درصد واکسن دز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، عین اللهی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد که ایران در زمینه مقابله با کرونا جزو کشورهای برتر دنیاست. در منطقه که می‌توانیم بگوییم اول هستیم و در دنیا هم رتبه‌ها دائم تغییر می‌کند ولی ایران جزو ۱۰ کشور برتر است.

وزیر بهداشت در پایان از مردم خواست کسانی که واکسن نزده‌اند حتما برای واکسیناسیون اقدام کنند و افرادی هم که واکسن زده‌اند واکسیناسیون خود را با تزریق دزهای اول و دوم تکمیل کنند، زیرا در حال حاضر بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری، واکسیناسیون است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان