پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

صنعت رستوران داری یک صنعت رقابتی است و کسانی در این صنعت موفق هستند که توان مدیریت منابع مالی و غذایی رستوران، فست فود یا کافی شاپ خود را به خوبی داشته باشند. ثبت دقیق گردش‌های مالی و انبارگردانی و مدیریت آمار‌ها دقیقاً همان چیزی است که یک رستوران به آن نیاز دارد، امکاناتی که نرم افزار سپیدز به بهترین شکل در اختیار مدیریت رستوران، فست فود و کافی شاپ قرار می‌دهد.

استفاده از سیستم‌های حسابداری و مدیریتی

استفاده از سیستم‌های حسابداری و مدیریتی

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در صنایع غذایی و رستوران داری استفاده از سیستم‌های مالی و مدیریتی مناسب است، نرم افزاری که تمام جزئیات لازم برای بررسی را در اختیار صاحب مجموعه قرار می‌دهد. این امکانات شامل تمام موارد مرتبط با انبارگردانی و موجودی انبار، محاسبه دقیق هزینه‌های تمام شده برای تهیه محصولات منو، محاسبه سود و زیان، ثبت و مدیریت تراکنش‌های مالی و... تنها بخشی از خدماتی است که این نرم افزار‌های جامع مدیریتی در اختیار مجموعه قرار می‌دهند.

با توجه به این که در روش‌های سنتی حسابداری احتمال بروز خطا و اشتباه در محاسبات وجود دارد، استفاده از نرم افزار رستورانی، خطا‌های انسانی در ثبت داده‌ها و محاسبه آمار‌ها به صفر می‌رساند، ضمن این که سرعت انجام محاسبات نیز بسیار بالا است و عملاً در وقت و هزینه‌های مجموعه به خوبی صرفه‌جویی می‌شود. از طرفی امکان یک مدیریت کامل و کنترل شده را برای شما فراهم می‌آورد بدون این که نیاز به محاسبات پیچیده یا حافظه قوی برای حفظ تمام آمار‌ها و داده‌ها داشته باشید.

انجام امور حسابداری در بهترین مجموعه‌های غذایی چگونه است

مجموعه‌های غذایی شامل انواع رستوران، فست فود و کافی شاپ معمولاً از روش‌های مدیریتی و محاسباتی به روز و مدرن بهره می‌برند که ریزترین آمار را در اختیار مدیریت قرار می‌دهد و او مطابق با گزارش‌های دریافتی از چنین سیستم‌هایی، استراتژی‌های لازم مدیریتی را برای بهبود شرایط و کیفیت مجموعه به کار می‌گیرد.

به طور مثال نرم افزار فست فود، به مدیر چنین مجموعه‌ای اجازه می‌دهد، مدیریت کامل تمام سفارشات داخل و بیرون بر مجموعه را در اختیار داشته باشد، محاسبات صندوق، موجودی انبار، هزینه پیک‌های بیرون بر، هزینه تهیه سفارشات برای مشتریان داخل رستوران، هزینه بسته‌بندی‌های سفارشات بیرون بر و.... را در اختیار داشته باشد، چنین اطلاعاتی به مدیر کمک می‌کند تا در محاسبه دقیق هزینه‌ها و محاسبات مرتبط با قیمتگذاری و سود، بهتر عمل کند. ضمن این که چنین نرم افزار‌هایی ابزار‌های لازم مدیریتی را نیز در بخش‌های مختلف تعریف شده از جمله انبار، صندوق و آشپزخانه در اختیار مدیر قرار می‌دهد که مدیریت اگاهانه‌تری را برای او رقم می‌زند.

تجزیه و تحلیل مداوم آمار‌ها

یکی از مهمترین کار‌هایی که در مجموعه‌های غذایی موفق انجام می‌گیرد پیگیری گزارشات و و تجزیه و تحلیل روزانه آن‌ها است. صرفاً با استفاده از نرم افزار‌های مالی و حسابداری نمی‌توان به موفقیت رسید، شما باید در کنار استفاده از این سیستم‌ها با آمارگیری روزانه و آنالیز داده‌های ثبت و محاسبه شده، به صورتِ مداوم در حال تغییر استراتژی‌ها در راستای بهبود کیفیت و شرایط مجموعه خود باشید. استفاده از نرم افزار‌های مدیریتی این امکان را به شما می‌دهد که به صورت لحظه‌ای به آمار دسترسی داشته باشید، بنابراین رصد کردن آمار‌ها و آنالیز آن‌ها کار چندان سختی نخواهد بود.

استخدام نیروی حسابدار

هر کاری نیاز به یک نیروی متخصص دارد، شما به عنوان مدیریت مجموعه باید به وظایف مدیریتی برسید، بنابراین بهتر است که نیرو‌های حسابداری استخدام کنید، استخدام یک یا چند نیروی حسابدار بستگی به بزرگی مجموعه شما دارد، یک حسابدار با تجربه و حرفه‌ای بهتر از هر شخص دیگری می‌تواند از این نرم افزار‌های مدیریتی و مالی استفاده کند. ضمن این که یکی از مهمترین بخش‌های استفاده از نرم افزار‌های حسابداری و مالی ورود داده‌ها است که باید با دقت و تمرکز کافی انجام گیرد، چرا که داده‌های اشتباه محاسبات غلط را به همراه دارند. پس استفاده از نیروی متخصص در این زمینه به شما کمک می‌کند تا شرایط بهتری را رقم بزنید.

 

استفاده شبکه‌ای از نرم‌افزار‌ها

استفاده شبکه‌ای از نرم افزار‌ها

ایجاد یک شبکه از نرم افزار‌های مرتبط با یکدیگر، احتمال بروز اشتباهات انسانی را در مجموعه شما به صفر می‌رساند. به طور مثال یک نرم افزار حسابداری در اتصال با یک نرم افزار مدیریت انبار، می‌تواند با آنالیز و محاسبات خودکار اطلاعات، آمار‌های دقیق‌تری را از وضعیت موجود رستوران در اختیار شما قرار دهد. این اتصال می‌تواند بین نرم افزار حسابداری و نرم افزار فروش نیز برقرار باشد. البته اکثر نرم افزار‌های مدیریتی شامل محاسبات مالی صندوق، انبارگردانی، قبوض، مواد اولیه و... هستند که در آنالیز‌های مالی صورت گرفته در نرم افزار‌های حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند، بنابراین باید تلاش کنید تا با ایجاد یک شبکه نرم افزاری منسجم امکان دسترسی به آمار و محاسبات خودکار را در بخش‌های مختلف فراهم سازید.

انتخاب بهترین‌ها شما را به بهترین مجموعه غذایی تبدیل می‌کند

اگر می‌خواهید موفق‌ترین مجموعه غذایی باشید باید بهترین‌ها را در اختیار بگیرید. این بهترین‌ها نه تنها شامل استخدام پرسنل حرفه‌ای در بخش‌های مختلف مجموعه شما می‌شود، بلکه مهمتر از آن نرم افزار‌ها و سیستم‌های مالی و مدیریتی را مورد هدف قرار می‌دهد. استفاده از نرم افزار‌های به روز، حرفه‌ای، دارای رابط کاربری ساده، متمرکز و قابل انعطاف به شما کمک می‌کند تا مدیریت هوشمندتری داشته باشید. نرم افزار‌های موجود در این زمینه شامل انواع کسب و کار‌ها در صنایع غذایی از جمله نرم افزار کافی شاپ، نرم افزار رستوران، نرم افزار فست فود و سایر نرم افزار‌های مدیریتی و حسابداری مورد نیاز در چنین مجموعه‌هایی می‌شود.

انتخاب یک نرم افزار حرفه ای، امکان تصمیم گیری‌های حرفه‌ای و به کارگیری استراتژیهای مدیریتی درست را با کمک محاسبات دقیق و آمارهای صحیح برای شما فراهم می‌آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان