هشدار وزیر بهداشت: ۲ تا ۳ هفته آینده به پیک ششم خواهیم رسید

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در آمادگی صد درصدی قرار دارند، گفت: امروز دیگر نیازی به تست پی سی آر نیست و اگر شخصی دچار سرماخوردگی می‌شود احتمال ابتلا به امیکرون وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در آمادگی صد درصدی قرار دارند، گفت: امروز دیگر نیازی به تست پی سی آر نیست و اگر شخصی دچار سرماخوردگی می‌شود احتمال ابتلا به امیکرون وجود دارد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح پروژه های درمانی بیمارستان امام حسین (ع) در خصوص پروژه هایی که امروز در این بیمارستان افتتاح شد، اظهار کرد: بیمارستان امام حسین (ع) یکی از بیمارستان های بزرگ شرق تهران بوده و با توجه به تراکم جمعیتی که وجود دارد به صورت شبانه روزی به مردم خدمت رسانی می کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام حسین(ع) دولتی و دانشگاهی است که خدمات ارائه شده در آن‌ ممتاز هستند، عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور و نگرانی هایی که از گسترش بیماری کرونا با سوش امیکرون وجود دارد، لازم است تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود در همین راستا امروز بخش آی سی یو جدیدی در این بیمارستان افتتاح شد.

عین اللهی در خصوص دستگاه شتاب دهنده خطی و رادیوتراپی میکروسکوپی (X۹) که امروز راه اندازی شد، بیان کرد: این دستگاه پیشرفته ترین دستگاه پرتودرمانی است که برای اولین بار به بهره برداری رسید و برای درمان انواع تومورهای سرطانی قابل استفاده است، این خدمات دولتی و تحت پوشش بیمه است و بنابراین دیگر لازم نیست مردم به دلیل نداشتن پول از درمان جا بمانند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در مجموع در این بیمارستان حدود ۶۹ تخت آی سی یو وجود دارد؛ به لطف خدا در این بیمارستان تخت آی سی یو مخصوص اطفال هم در نظر گرفته شده است. یکی از موضوعات مهمی که بسیار قابل توجه است حضور چشمگیر خیران در این منطقه بود که از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم.

وی اظهار کرد: در طرح ملی عدالت و تعالی در سلامت که برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت آیت الله رئیسی است بنا داریم تمام تکنولوژی های پیشرفته دنیا در درمان بیماری ها را در سراسر کشور مستقر کنیم.

دکتر عین اللهی در ادامه درخصوص چگونگی آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی درپی شیوع امیکرون در کشور، بیان کرد: از ۵ آذر که امیکرون در دنیا شناسایی شد بلافاصله در ۸ آذر سمینار روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و پس از آن هم سمیناری با حضور روسا در مشهد مقدس برگزار شد و آماده باش کامل به همه آنها اعلام شد. بنابراین تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در آمادگی صد درصدی قرار دارند.

تفاوت موج ششم و موج کرونا ابتلای کودکان به سوش جدید است

وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه موج ششم کرونا آغاز شده است و اکنون تقریبا در اواسط این موج هستیم، گفت: خوشبختانه واکسیناسیون به خوبی در ایران انجام شده است که این موضوع در افراد مقاومت ایجاد می کند با این وجود به مردم توصیه می کنیم دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.  امروز دیگر نیازی به تست پی سی آر نیست و اگر شخصی دچار سرماخوردگی می شود احتمال ابتلا به امیکرون وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در این شرایط سه وظیفه برعهده دارد، گفت: در مرحله نخست، مقاوم سازی است که با واکسیناسیون این اقدام را انجام دادیم. تاکنون ۱۳۵میلیون دز واکسن تزریق شده است؛ به طور کلی ۹۰درصد از گروه هدف دز اول، ۸۰ درصد دو دز و ۲۷ درصد هر سه دز واکسن کرونا را در کشور دریافت کرده اند. همچنین در شهر تهران ۹۳ درصد مردم دز اول، ۸۵ درصد دو دز و ۳۵ درصد سه دز واکسن تزریق کرده اند. کار دومی که باید انجام شود جلوگیری از انتشار ویروس است که این موضوع با تمهیدات اندیشیده شده در ستاد کرونا و دستورالعمل های ارائه شده انجام می شود. فکر می‌کنیم طی ۲ تا ۳ هفته آینده به پیک خواهیم رسید که از مردم خواهش می کنیم پروتکل های اعلام شده را در جمع های خانوادگی بیشتر رعایت کنند. وظیفه سوم ما هم در حوزه درمان است که تمام خدمات درمانی باید در دسترس همه مبتلایان باشد.

عین اللهی با بیان اینکه تفاوت موج ششم و موج کرونا ابتلای کودکان به سوش جدید است، بیان کرد: متاسفانه در سوش جدید بیماری، ۲۰ درصد از مبتلایان، کودکان هستند. در گذشته در ذهن مردم اینگونه نقش بسته بود که کودکان مبتلا نمی شوند اما اکنون اینگونه نیست و باید بسیار مراقب بود به خصوص کودکان زیر ۲ سال. افرادی که علائم اولیه را در خود مشاهده می کنند با کودکان در ارتباط نباشند، ابتلای کودکان نگرانی بزرگی است که در وزارت بهداشت داریم. اکنون واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله آغاز شده است، امیدواریم طی یک تا ۲ هفته آینده و بعد از بررسی نتایج واکسن های کودکان ۹ تا ۱۲سال به یک پله پایین تر رفته و واکسیناسیون کودکان کمتر از ۹ سال را آغاز کنیم.

وزیر بهداشت در پایان عنوان کرد: مراجعه به مراکز درمانی در صورت مشاهده علائم خفیف ضرورت ندارد، افرادی که بیماری های زمینه ای داشته و وضعیت عمومی مناسبی ندارند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

گفتنی است، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پروژه های عمرانی و درمانی بیمارستان امام حسین (ع) بازدید کرد.

به گزارش وبدا، در این بازدید مجهزترین و دقیق ترین دستگاه شتاب دهنده خطی و رادیوتراپی میکروسکوپی (X۹)، ۲۱ تخت مراقبت ویژه، دومین سی تی اسکن بیمارستان و ساختمان مهدکودک بیمارستان به بهره برداری رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان