۴ نوع سردرد خطرناک را بشناسید

متخصصان انگلیسی می‌گویند در چهار حالت فرد به دلیل سردرد باید سریعاً به پزشک مراجعه کند که شامل عفونت، خونریزی، لخته شدن و تومور می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

متخصصان انگلیسی می‌گویند در چهار حالت فرد به دلیل سردرد باید سریعاً به پزشک مراجعه کند که شامل عفونت، خونریزی، لخته شدن و تومور می‌شود.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاهی دچار سردرد شده باشید. سردرد می‌تواند به دلیل طیف گسترده‌ای از مسائل بروز کند. گاهی این موضوع به دلیل موارد ساده‌ای همچون کم آبی بدن و گاهی به دلایل خطرناکی چون وجود لخته خونی یا سرطان است. سوالی که همواره مطرح می‌شود، این است که چه زمانی باید با مشاهده سردرد به پزشک مراجعه کنیم؟

متخصصان انگلیسی می‌گویند در چهار حالت فرد به دلیل سردرد باید سریعاً به پزشک مراجعه کند که شامل عفونت، خونریزی، لخته شدن و تومور می‌شود.

۱- بروز سردرد ناگهانی که در گذشته سابقه نداشته است.

۲- تشدید سردرد در زمان ورزش کردن و یا مقاربت جنسی

۳- سفتی گردن به ویژه مواردی که پس از شروع سردرد نمایان شود.

۴- تب بالایی که با مصرف مسکن کاهش نیابد.

۵- سردرد‌هایی که پس از تروما (جراحت) در ناحیه گردن و سر بروز می‌کنند.

۶- تغییر خلقیات و رفتار به طرز عجیب

۷- ضعف و بی حسی در یک طرف از بدن

موارد ذکر شده می‌توانند برای فرد خطرناک باشند. با این حال، برخی موارد بسیار اورژانسی هستند و می‌توانند جان فرد را به مخاطره بیندازند که از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- زنان بارداری که به طور ناگهانی سردرد می‌گیرند.

۲- افرادی که از بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن مانند اچ آی وی (ایدز) رنج می‌برند و یا دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند.

۳- افرادی که در چهار تا ۴۲ روز گذشته واکسن کرونا دریافت کرده و علی رغم مصرف مسکن از سردرد دائمی رنج می‌برند.

با این حال، خوشبختانه بسیاری از سردرد‌ها نیازی به مراجعه به پزشک ندارند و کمی استراحت می‌تواند باعث التیام آن‌ها شود. در صورتی که برای سردرد به مراکز درمانی مراجعه کردید، باید در گام نخست سراغ پزشک عمومی بروید. بیشتر سردرد‌ها با مراجعه به پزشک عمومی قابل درمان هستند. اگر پزشک شرایط بیمار را وخیم تشخیص داد؛ او را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان