مرگ دلخراش پسربچه ۵ ساله پس از ۵ روز در چاه

روز گذشته عملیات نجات پسربچه ۵ ساله مراکشی که به عمق ۳۲متری چاهی باریک سقوط کرده در حالی وارد پنجمین روز شد که مردم زیادی از سراسر جهان برای نجات او از اعماق چاه لحظه‌شماری می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

روز گذشته عملیات نجات پسربچه ۵ ساله مراکشی که به عمق ۳۲متری چاهی باریک سقوط کرده در حالی وارد پنجمین روز شد که مردم زیادی از سراسر جهان برای نجات او از اعماق چاه لحظه‌شماری می‌کنند.

رایان

رایان، نام پسربچه‌ ۵ ساله مراکشی است که این روزها توجه بسیاری از رسانه‌های بزرگ دنیا را جلب کرده است. او بعدازظهر سه‌شنبه هفته گذشته در یکی از روستاهای مراکش، ناگهان به داخل چاهی عمیق سقوط کرد. از همان زمان  عملیات نجات او آغاز شد اما خاک سست محل حادثه از یک سو و باریک بودن چاه از سوی دیگر مانع از آن می‌شد که امدادگران بتوانند وارد چاه شده و پسربچه را نجات دهند. با این حال وقتی آنها با استفاده از طناب دوربینی را به اعماق چاه فرستادند به تصاویری دست یافتند که نشان می‌داد رایان به عمق ۳۲ متری چاه سقوط کرده و زنده است.

هر چه زمان می‌گذشت، اخبار این حادثه نیز بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گرفت. هرگونه عملیات حفاری در چاه امکان داشت باعث ریزش خاک دیواره‌ها و مرگ پسربچه شود. از طرفی قطر چاه هر چه پایین‌تر می‌رفت باریک‌تر می‌شد و در برخی نقاط به ۴۵سانتی‌متر می‌رسید.

در این شرایط امدادگران با استفاده از طناب و لوله اقدام به ارسال آب و غذا و همچنین اکسیژن به عمق چاه کردند تا رایان بتواند همچنان زنده بماند.

در مرحله‌ بعدی، آنها تصمیم گرفتند با استفاده از بولدوزر اقدام به حفر چاهی به موازات چاه مورد نظر کرده و پس از رسیدن به عمقی که رایان در آنجا گرفتار شده بود، تونلی افقی به سمت چاه اصلی حفر کرده و از طریق این تونل به پسربچه برسند.

روز گذشته، عملیات نجات در حالی وارد پنجمین روز شد که صدها نفر از روستاییان و مردم مراکش برای تماشای این عملیات در محل حادثه جمع شده بودند.

صبح دیروز، عبدالهادی تمرانی، رئیس تیم امداد و نجات به خبرنگاران گفت: فعلاً نمی‌توان وضعیت کودک را مشخص کرد. اما امیدواریم که این بچه زنده بماند. در این عملیات از خبره‌ترین مهندسان کمک گرفته شده و هم‌اکنون در ۲متری رسیدن به رایان هستیم اما به‌دلیل ترس از فروریختن خاک روی سر پسربچه، ادامه عملیات با کندی پیش می‌رود.

مردم مراکش با هشتگ «رایان را نجات دهید» فضای مجازی را تحت‌تأثیر قرار داده‌ بودند.

رایان کودک ۵ ساله مغربی جان خود را از دست داد

دفتر پادشاهی مغرب در بیانیه‌ای از فوت «رایان» کودک ۵ ساله که در چاهی عمیق سقوط کرده بود، خبر داد.

دفتر پادشاهی مغرب در بیانیه‌ای اعلام کرد که کودک ۵ ساله مغربی به نام «رایان» پس از تلاش برای بیرون کشیدن او از چاه عمیق جان خود را از دست داد.

عملیات امداد و نجات شنبه شب پس از ۵ روز ماندن این کودک در چاه بیش از ۳۰ متری، این کودک مغربی را از چاه بیرون کشیدند که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

چهارشنبه گذشته بود که رایان حین گشت‌زنی در روستای «اغران» در اقلیم شفشاون (جنوب تنگه جبل الطارق) داخل یک چاه آب افتاد و این خبر با گذشت چند روز به صدر اخبار مغرب و جهان رسیده است.

سرانجام پس از ماندن ریان در چاه به مدت پنج روز، تیم عملیات امداد توانست وی را از چاه بیرون بکشد، اما در نهایت به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان