تسریع در صدور احکام بازنشستگان

خزانه‌دار کل کشور در نامه‌ای به ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارتخانه‌ای کشور خواستار ارسال فرم واریز کشور بازنشستگی و فایل اطلاعات شاغلین حداکثر تا پانزدهم هر ماه شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

خزانه‌دار کل کشور نامه‌ای با هدف تسریع در روند صدور احکام بازنشستگان صندوق کشوری صادر کرد.

خزانه‌دار کل کشور در نامه‌ای به ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارتخانه‌ای کشور خواستار ارسال فرم واریز کشور بازنشستگی و فایل اطلاعات شاغلین حداکثر تا پانزدهم هر ماه شد.

سیدرحمت‌الله اکرمی (خزانه‌دار کل کشور خزانه‌دار کل کشور) در نامه‌ای به ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارتخانه‌ای کشور خواستار ارسال فرم واریز کشور بازنشستگی و فایل اطلاعات شاغلین حداکثر تا پانزدهم هر ماه شد.

این نامه با هدف تسریع در روند صدور احکام بازنشستگان صندوق کشوری ابلاغ شده است.

نامه محمد اسکندری، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری به خزانه دار کل کشور، در پیوست این نامه قرار گرفته است.

اسکندری در این زمینه نوشت: صندوق بازنشستگی کشوری در راستای تحقق دولت الکترونیک اقدام به ارتقاء سیستم‌های عملیاتی و ایجاد ارتباط هوشمند میان آنها نموده است. ثبت سریع مبالغ کسور واریزی و نیز بارگذاری اطلاعات شاغلین دستگاه‌های مشترک در سیستم‌های درآمد و هزینه و مالی و نیز سامانه جامع شاغلین این صندوق علاوه بر اینکه موجب دقت در تنظیم صورت‌های مالی صندوق می‌شود، در عین حال با توجه ارتباط بین سیستمی که وجود دارد باعث تسریع در تأیید احکام برقراری حقوق بازنشستگان و موظفین نیز می‌شود. بنابراین، ارسال به موقع اطلاعات شاغلین و فرم‌های واریزی کسور از سوی دستگاه‌های اجرایی نهایتاً موجب ارتقاء سطح رضایت ذینفعان این صندوق خواهد شد.

حقوق بازنشستگان سال آینده چقدر است؟

دائمی شدن اجرای همسان سازی حقوق و افزایش میزان مستمری تامین اجتماعی مطالبه بازنشستگان این سازمان است و این گروه خواهان رفع تبعیض میان خود و بازنشستگان لشکری و کشوری هستند.

براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را متناسب با هزینه زندگی افزایش دهد. این افزایش باید در فواصل زمانی معین حداقل سالی یکبار و با تصویب هیات وزیران انجام شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بین بازنشستگان کشور تعداد حداقل‌بگیر‌های صندوق کشوری و لشکری کم است در حالی که ۶۰ درصد جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را حداقل بگیر‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ دهقان کیا میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان لشکری بالاتر از میانگین حقوق بازنشستگان کشوری است و میانگین حقوق کشوری‌ها از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.

حقوق یک بازنشسته حداقلی‌بگیر با ۲۰ سال سابقه کار با عائله‌مندی و ۲ فرزند در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است که پس از انجام دو مرحله همسان‌سازی در سال جاری به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تومان افزایش یافته و برای آن‌هایی که ۳۰ سال سابقه کار دارند ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان