وام فوری | وام فوری مسکن | وام مسکن جدید

وام فوری 250 میلیونی بانک سینا باشرایط باورنکردنی | واریز 20میلیون بحساب بانوان

بانک‌‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد شامل ۱۲ بانک می‌شود که حقوق‌بگیران دولت که حقوقشان از طریق این بانک‌ها واریز می‌شود می‌توانند وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن بگیرند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

متقاضیان وام فوری با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این وام فوری از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.وام فوری 100 میلیونی در چند وقت اخیر از طرف دولت تصویب شده است و متقاضیان با داشتن شرایط مورد نظر می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

بانک‌‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد شامل ۱۲ بانک می‌شود که حقوق‌بگیران دولت که حقوقشان از طریق این بانک‌ها واریز می‌شود می‌توانند وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن بگیرند.

آنگونه که وزیر اقتصاد وعده داده کارمندان ثابت دولت وام بدون ضامن از بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد می‌توانند وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن دریافت کنند. یعنی کارمندان دولت که حقوقشان از طریق این ۱۲ بانک واریز می‌شود، برای گرفتن وام نیازی به ارائه ضامن ندارند.

بر این اساس ۱۲ بانک زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند و ملکف به پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی شده‌اند. اما اسامی بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد کدام است؟

در سامانه وزارت اقتصاد ۱۲ بانک جزو زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می‌شوند. در بخش بانک‌های سامانه وزارت اقتصاد نام این بانک‌ها به شرح زیر آمده است:

    مسکن

    سپه

    رفاه کارگران

    کشاورزی

    ملی ایران

    پست بانک

    توسعه صادرات

    صنعت و معدن

    قرض الحسنه مهر ایران

    صادرات

    ملت

    تجارت

در واقع چون بانک می‌تواند اقساط وام را به صورت ماهانه از حقوق این گروه از مشتریان برداشت کند، حقوق دریافتی آنها به عنوان ضمانت پرداخت وام نزد بانک می‌ماند.

وام فوری ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن

مبلغ این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است و به گفته وزیر اقتصاد ابلاغیه پرداخت این وام‌ها تا پایان این هفته به بانک‌ها ارسال می‌شود.

براساس اظهارات احسان خاندوزی، همه‌ مردم نمی‌توانند از بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد بدون ضامن وام بگیرند و فقط شامل حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران ثابت دولت می‌شود.

با این که دولت روی بدون ضامن بودن این وام تاکید می‌کنند، اما از آنجایی که متقاضی باید وام درخواستی خود را از بانک محل دریافت حقوق خود بگیرد، حقوق وام‌گیرنده به عنوان وثیقه نزدیک بانک باقی می‌ماند. همچنین این وام به همه‌ی کارمندان پرداخت نمی‌شود، فقط کسانی که رتبه اعتباری بالایی دارند.

این روزها بانک‌ها از نبود منابع برای پرداخت وام می‌گویند و سخت‌گیری‌های خود را افزایش داده‌اند، در خصوص این طرح تسهیلاتی نیز بانک‌ها می‌توانند با بهانه‌های مختلف رتبه اعتباری متقاضیان وام را رد کند تا وامی پرداخت نکنند.

در خصوص اقساط نیز، با فرض این که یک کارمند دولتی ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کند با نرخ سود ۱۸ درصد، اگر قرار باشد این وام به صورت سه ساله (۳۶ ماهه) بازپرداخت کند، میزان هر قسط آن حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد طی گفت‌وگویی چگونگی و نحوه اجرای طرح حذف ضامن از فرایند اخذ تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی را تشریح کرد.

سید عباس حسینی با اشاره به جلسه هفته گذشته تیم اقتصادی دولت و مدیران بانکی در خدمت رئیس جمهور و تأکید ایشان بر آسان سازی اعطای تسهیلات به مردم؛ گفت: ما در روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه ای با مدیران عامل بانک های زیر مجموعه وزارت اقتصاد برگزار کردیم که طی آن محور های مورد نظر آقای رئیسی و نحوه اجرایی شدن آن بررسی شد.

وی اعلام کرد: بر این اساس، از همین امروز و در مرحله اول اجرای منویات رئیس جمهور، کلیه متقاضیان تسهیلات خرد شامل شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی (حتی سازمان تأمین اجتماعی)؛ همچنین شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی و نیز شرکت های بزرگ بخش خصوصی که از شعبات ذیربط بانک های خودشان، دریافت حقوق داشته و رتبه اعتباری آنها A، B و C  است، می توانند بدون ضامن نسبت به اخذ وام اقدام کنند. این امر در هیئت مدیره بانک های مذکور به تصویب رسیده و از امروز بخشنامه های آن از سوی دفاتر مرکزی به تمام شعب در حال ابلاغ است.

حسینی گفت: این متقاضیان تا سقف 50 میلیون تومان می توانند، بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود و نیز برای دریافت وام تا سقف 100 میلیون تومان، باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک سفته یا چک، اقدام کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه ارائه گواهی کسر از حقوق افراد، با تأکید بر اینکه این گواهی، مربوط به خود فرد وام گیرنده است، توضیح داد: ذیحسابی دستگاه ها و نهاد های مورد اشاره با تضمین گواهی کسر از حقوق این افراد، در این خصوص اقدام خواهند کرد و اگر رتبه اعتباری آن افراد، نزد بانکی که از آن حقوق دریافت می کنند،  A، B و یا C باشد، دیگر مشکلی برای دریافت وام وجود ندارد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد افزود: همچنین برای سایر کارکنان بخش های خصوصی کوچک که در زمره مشمولان اول ما قرار ندارند اما در بانک دریافت کننده حقوق خود دارای رتبه اعتباری A و B هستند نیز این امکان وجود دارد که بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق و یا سفته و چک، تا سقف 50 میلیون تومان وام بگیرند. البته این دسته از افراد برای دریافت وام تا 100 میلیون تومان، نیازمند ارائه یک ضامن نیز هستند.

حسینی ادامه داد: علاوه بر این، در بخشنامه ابلاغی تأکید شده است که چنانچه بانک های عامل، بتوانند شرایط سهل تری نیز برای مشتریان خود فراهم آورند، از آن استقبال کرده و آن مورد قبول و صیانت ما نیز دارد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ابراز امیدواری کرد، این امکان برای سایر طبقات اجتماعی کشور نیز، بر اساس نظام رتبه بندی و با توجه به هماهنگی بسیار خوب فی مابین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، به سرعت فراهم شود.

وی در پاسخ به سؤالی، نحوه ارزیابی و رتبه بندی افراد را بر مبنای اعتبار آنها در بانکی که از آن حقوق دریافت می کنند؛ از میزان حقوق آنها گرفته تا اقساط و معوقات و میزان دارایی آنها، بر اساس شاخص های جهانی عنوان کرد.

حسینی تصریح کرد: من تصور می کنم، بخش زیادی از همکاران و مستمری بگیران ما در دستگاه های اجرایی در همین رتبه A، B و C قرار خواهند گرفت و می توانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص عدم تمکین احتمالی بانک ها در اجرای این بخشنامه، با تأکید بر پذیرش و تعهد کامل مدیران شبکه بانکی برای اجرای این قانون و در حال اجرا بودن فرایند ابلاغیه های داخلی آن به تمام شعب بانکی مذکور و اینکه تصاویر ابلاغیه های مذکور برای وزارت اقتصاد نیز ارسال شده است، تصریح کرد: همکاران ما در بخش نظارت و بازرسی وزارتخانه با جدیت در حال نظارت هستند و هر فردی هم شکایت و گلایه ای در این ارتباط داشته باشد، به مجرد اعلام آن به سیستم نظارتی ما، از طریق سامانه ارتباط مردمی روابط عمومی وزارتخانه، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اعتبارسنجی جای خود را در بانک‌ها پیدا کرد. یک بانک بدون ضامن و تنها با بررسی سوابق مالی وام ۳۰ میلیون تومانی می‌دهد.وزیر اقتصاد وعده داده بود که اعتبارسنجی جایگزین ضمانت‌های بانکی در وام‌های خرد می‌شود. به نظر می‌رسد بانک‌ها پرداخت وام با این روش را آغاز کرده‌اند .بانک ملت در سامانه فرابانک خود، وام ۳۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت می‌کند.

یک اپراتور بانک ملت به تجارت‌نیوز می‌گوید: متقاضی در سامانه فرابانک درخواست می‌دهد، پس از آن سوابق مالی و بانکی فرد توسط بانک‌ها تایید می‌شود. در نهایت با توجه به سابقه، وام برای فرد قسط بندی می‌شود.

به گفته اپراتور بانک ملت فعلا سقف پرداخت وام بدون ضامن ۳۰ میلیون تومان است، اما احتمالا در طرح‌های بعدی با توجه به سوابق مالی فرد بتواند مبلغی کمتر و یا بیشتر از ۳۰ میلیون تومان بگیرد.او در نهایت می‌گوید: اگر متقاضی در سیستم بانکی خوش‌حساب باشد، رتبه A را کسب می‌کند و با این رتبه می‌توان وام ۳۰ میلیون تومانی با نرخ سود و اقساط کمتر دریافت کرد.

مراحل دریافت وام فوری چیست؟

در گام نخست متقاضی باید به سامانه فرابانک در سایت بانک ملت مراجعه کند، پس از آن گزینه تسهیلات فرابانک ملت را انتخاب کند.در گام دوم، استعلام‌های لازم به صورت آنلاین در سامانه انجام می‌شود، اگر فرد رتبه لازم را دریافت کند می‌تواند وارد مراحل بعدی شود.

اعتبارسنجی چیست؟

مدیر اداره اطلاعات بانک مرکزی در خصوص اعتبارسنجی توضیح می‌دهد: یکی از معیارهای اعتبارسنجی، مبلغ و سابقه تسهیلات گذشته مشتریان است.محبوب صادقی با اشاره به معیارهای دیگر اعتبارسنجی می‌گوید: بررسی سابقه پرداخت به‌موقع قبوض جرائم رانندگی و همچنین برق و گاز از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعیین امتیاز اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات بانکی مؤثر باشد.

در حال حاضر بانک رسالت وام‌های خود را با سیستم اعتبارسنجی پرداخت می‌کند.

وام فوری طرح بشارت بانک کشاورزی، وام نقدی طرح تبسم بانک صادرات و تسهیلات با وثیقه سیم‌کارت کمترین سود بانکی را دارند. این بانک‌ها به کارمندان خود وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون بهره می‌دهند.

این بانک ها وام  فوری۲۰۰ میلیونی بدون سود می دهند

زندگی اقتصادی مردم ایران به وام گره خورده است. وام در ایران انواع مختلفی دارد و در هر دوره از زندگی به وام‌ها نیاز داریم. وام ازدواج، وام مسکن، وام کالا، وام خودرو، وام خودروی فرسوده، وام جعاله تعمیر مسکن، وام مضاربه و وام خرید ماشین‌آلات و تجهیزات یا مواد اولیه از مهم‌ترین وام‌ها هستند. برای دریافت تمامی این وام‌ها باید مسیر پرپیچ خمی را پشت سر بگذاریم. جالب است به این نکته نیز اشاره کنیم که مردم ایران برای وام بانکی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افراد معمولی هستند. این افراد برای دریافت کوچک‌ترین وام باید از هفت‌خان رستم عبور کنند. برخلاف مردم عادی گروهی در ایران به راحتی وام‌های کلان می‌گیرند. موضوع زمانی جالب می‌شود که این گروه بعضا اصل وام خود را بر نمی‌گردانند. سیستم بانکی ایران سالیان سال است که با این گروه دست و پنجه نرم می‌کند. ماجرای ابربدهکاران بانکی در منازعات انتخاباتی امسال حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت. خیلی از مردم به این موضوع گلایه دارند و خواستار رسیدگی مراجع قضایی هستند.

در ایران برخلاف تصور، خیلی از بانک‌ها برای اعطای وام از قوانین بانک مرکزی پیروی نمی‌کنند. این موضوع واکنش وزیر اقتصاد را در دولت سیزدهم به همراه داشت. خاندوزی از بانک‌ها خواسته بود مازاد نرخ سود وام را به مشتریان برگردانند. شاید برای شما هم نرخ بهره وام در کشورها سوال باشد. به نظر شما همه کشورها شرایط مشابه ایران را دارند؟ در ادامه همراه گسترش نیوز باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

یک قاعده کلی در اقتصاد دنیا وجود دارد که هر چه نرخ تورم بالاتر باشد نرخ بهره وام هم افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس ایران، ونزوئلا، آرژانتین و ترکیه بیشترین نرخ سود وام بانکی را دارند. زیمباوه با نرخ ۸۵ درصدی بهره وام بالاترین بهره بانکی را دارد. موضوع مهم انفجار تورم است. در ایران با اقتصاد تورم رو به رو هستیم. در نتیجه مردم ایران همیشه متقاضی دریافت وام هستند. 

بانک‌ها تمایل به اعطای وام فوری ندارند

بانک‌های ایرانی تمایلی به اعطای وام ندارند. نرخ تورم مهم‌ترین دلیل بانک‌ها است.  زمانی که نرخ تورم ۲ رقمی است، نرخ بهره هم باید ۲ رقمی باشد. نرخ تورم به اندازه‌ای رشد کرده است که بانک ها مدعی ضرر هستند. در نتیجه شاهد سختگیری انها در پرداخت وام هستیم.

مردم این کشورها وام مجانی می‌گیرند!

کشورهایی نیز در اقتصاد دنیا حضور دارند که به مردم وام مجانی می‌دهند. در کشورهای توسعه یافته نرخ بهره پایین است و به معنای واقعی وام در این کشورها مجانی است. سود وام بانکی در کشورهایی مثل کره جنوبی حدود ۲٫۸ درصد، در سوئیس حدود ۲٫۶ درصد و در بریتانیا حدود ۰٫۵ درصد است.

بانک‌هایی که وام فوری بدون سود می‌دهند

در پایان نگاهی به وام‌هایی داریم که بیشترین سودها و کمترین سود را از مشتریان خود می‌گیرند. بر اساس اطلاعات سایت رده که خدمات مالی و بانکی را مقایسه و بررسی می‌کند؛ بیشترین سود را وام نقدی بانک کارآفرین، وام نقدی تسهیلات اعتباری سپرده‌گذاران بانک سامان، وام نقدی میانگین حساب بانک ایران‌زمین، تسهیلات ویژه دارندگان دستگاه کارت‌خوان بانک سامان و وام نقدی بانک سامان با سود بین ۲۱ تا ۲۴ درصد دارند. از سویی کمترین سود وام بانکی را وام نقدی طرح بشارت بانک کشاورزی، وام نقدی طرح تبسم بانک صادرات و تسهیلات با وثیقه سیم‌کارت دارند. این بانک‌ها به کارمندان خود وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون بهره می‌دهند.

بانک سینا برای پرداخت وام فوری به بانوان دو طرح زیر را در نظر گرفته است

طرح یاس وام بانوان

طرح آذین وام بانوان

هر کدام از این طرح‌ها شرایط خاص خود می باشد

شرایط دریافت وام فوری بانوان در طرح یاس بانک سینا

پرداخت این وام به بانوان به صورت کارت اعتباری خرید کالا می‌باشد. خانم‌ها می‌توانند با دریافت این وام ظرف مدت یک ماه از فروشگاه‌های مجاز خرید نمایند. جزئیات وام ۲۰ میلیونی بانوان بانک سینا در جدول زیر آمده است:

مبلغ وام حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال

مدت بازپرداخت وام بانوان ۳۶ ماه

سود وام ۱۸ درصد

ضامن یک ضامن رسمی با گواهی کسر از حقوق

وام فوری بانوان بانک سینا

شرایط دریافت وام فوری بانوان در طرح آذین بانک سینا

دریافت وام فوری بانوان در طرح آذین بانک سینا نیاز به سپرده‌گذاری در این بانک دارد و بانوان می‌توانند به پشتوانه سپرده خود تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وام فوری دریافت نمایند. جزئیات وام ۲۵۰ میلیون تومانی بانک سینا در جدول زیر آمده است:

مبلغ وام ۸۰ درصد سپرده حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان

مدت بازپرداخت وام بانوان ۳۶ ماه

سود وام ۵ درصد

شرایط سپرده‌گذاری نیاز به سپرده‌گذاری دارد به مبلغ سپرده ۶ درصد سود تعلق می‌گیرد

ضامن به ضمانت سپرده

وام فوری بانوان بانک مهر ایران

بانک مهر ایران در قالب طرح اندوخته بانوان ایران زمین اقدام به اعطای تسهیلات با سود ۴ درصد به بانوان می‌نماید. جهت دریافت وام فوری بانوان مهر ایران باید یک حساب سپرده در این بانک افتتاح کرده و در فواصل زمانی مشخص مبلغ مشخصی را در این حساب سپرده نمایید تا بتوانید از تسهیلات بانوان این بانک استفاده کنید. پرداخت این وام در ۴ مرحله به بانوان پرداخت می‌شود. شرایط دریافت وام بانوان مهرایران را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مبلغ سپرده(در ماه) مدت سپرده‌گذاری مبلغ وام مدت بازپرداخت ضامن

۲۰۰ هزار تومان ۴ ماه ۳ میلیون تومان ۲۴ ماه یک ضامن معتبر

۱۰۰ هزار تومان ۲۴ ماه ۶ میلیون تومان ۲۴ ماه مسدودی سپرده+ضامن

۱۰۰هزار تومان ۲۴ ماه ۱۲ میلیون تومان ۳۶ ماه مسدودی سپرده+ضامن

۱۰۰ هزار تومان ۳۶ ماه ۲۰ میلیون تومان ۳۶ ماه مسدودی سپرده+ضامن

وام فوری بانوان بانک مهر ایران

بر اساس جدول فوق بانوان با سپرده مبلغ کمی در هر ماه می‌توانند در مجموع ۴۱ میلیون تومان وام قرض الحسنه بانوان از بانک مهر ایران دریافت نمایند.

نکته: در هر مرحله از اتمام اقساط وام می‌توانید از دریافت مرحله بعد انصراف دهید و مبلغ سپرده خود را از بانک دریافت نمایید.

وام فوری بانوان بانک کشاورزی

بانک کشاورزی با هدف فراهم کردن زمینه مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و اجرای مسئولیت های اجتماعی خود، طرح «بانوی ایرانی» را اجرا می کند. این طرح باتوجه به میزان سپرده‌گذاری مبالغ مختلف وام را پرداخت می‌کند. شرایط دریافت وام فوری بانوان بانک کشاورزی در جدول زیر آمده است:

مدت سپرده‌گذاری نسبت وام به سپرده مدت بازپرداخت نرخ تسهیلات

یک ماه ۵۰ درصد مبلغ سپرده گذاری ۶ ماهه ۱۸%

چهار ماه ۷۰ درصد مبلغ سپرده گذاری ۱۲ ماهه ۱۴%

چهار ماه ۵۰ درصد مبلغ سپرده گذاری ۲۴ ماهه ۱۴%

چهار ماه ۸۵ درصد مبلغ سپرده گذاری ۱۲ ماهه ۱۵

وام فوری بانوان در بانک کشاورزی بدون ضامن و به پشتوانه سپرده پرداخت می‌شود.

وام فوری بانوان بانک دی

بانک دی با هدف تکریم بانوان کشور، طرح تسهیلاتی ویژه بانوان را در نظر گرفته است.

در این طرح که با هدف ارج نهادن به بانوان کشور اجرایی شده است، تمامی بانوان شاغل و غیرشاغل می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری در بانک دی از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. شرایط دریافت وام فوری بانوان بانک دی در جدول زیر آمده است:

مبلغ وام بانوان حداکثر ۵۰ میلیون تومان

سود وام ۱۸ درصد

مدت بازپرداخت ۳۶ ماه

ضامن دو ضامن معتبر

شرایط سپرده‌گذاری حداقل ۲ میلیون تومان باید سپرده‌گذاری نمایید

وام بانوان بانک دی قابل واگذاری به همسر یا فرزند نیز می‌باشد.

وام فوری بانوان بانک ملت

بانک ملت در قالب طرح پرنیان به بانوان متقاضی، وام پرداخت می‌کند. جهت دریافت این وام باید به میزان ۱۰ میلیون تومان در بانک ملت حساب سپرده داشته باشید. شرایط دریافت وام فوری بانوان بانک ملت به شرح زیر می‌باشد:

مبلغ وام حداکثر ۵۰ میلیون تومان

سود وام ۱۸ درصد

مدت بازپرداخت وام بانوان ۳۶ ماه

سپرده‌گذاری حداقل ۱۰ میلیون تومان

وام فوری بانوان بانک ملت

امکان خرید بیمه نامه درمان تکمیلی به صورت انفرادی و بدون نیاز به انجام معاینات پزشکی، امکان سرمایه گذاری بلندمدت تا ۳۰ سال از طریق واریز تدریجی و دریافت سود علی الحساب ۱۶ درصد به صورت تضمینی، دریافت سود مشارکت در منافع حاصل از سرمایه گذاری تا سقف ۹۰ درصد و امکان استفاده از تسهیلات کارت اعتباری تا ۷۰ درصد مبلغ سپرده گذاری و تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال بدون ضامن، بخشی از مزایای طرح پرنیان بانک ملت است.

وام فوری برای افراد خاص

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، به آن دسته از سازندگانی که قصد ساخت واحدهای مسکونی بر روی زمین‌های خود داشته باشند، تسهیلات ویژه از سوی شبکه بانکی پرداخت می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی به آن دسته از مالکانی که قصد دارند اقدام به احداث مسکن بر روی زمین‌های خود به قصد سکونت کنند، تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود. این گروه از مالکان برای دریافت این تسهیلات نیازی به خرید اوراق یا سپرده‌گذاری در بانک نخواهند داشت و می‌توانند متناسب با دستورالعمل تعریف شده در این زمینه اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

پروژه‌های این گروه از افراد متقاضی تحت عنوان پروژه‌های ساخت مسکن خودمالکی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ودر راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، مشمول دریافت این تسهیلات ویژه خواهد شد.

این تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی به مالکان سازنده پرداخت می‌شود و شامل تمام شهرهای کشور می‌شود.

آن طور که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهرهای کشور و همه روستاها برای این دسته از متقاضیان باز است. هرکسی با هر تعدادی که در مجوزش درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد.

این گروه از افراد که قصد ساخت مسکن شخصی‌ساز دارند می‌توانند مانند سازندگان حرفه‌ای مسکن با ثبت نام در سامانه نهضت ملی و ارائه درخواست برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

بر این اساس، سازنده‌های مسکن خودمالکی در همه شهرهای کشور می‌توانند مانند سایر متقاضیان وسازنده‌ها از سقف تعیین‌شده برای تسهیلات ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال که در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است استفاده کنند. همچنین متقاضیان در روستاها هم تا ۲۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند.

از هم‌اکنون نیز این امکان برای دارندگان زمین و سازندگانی که قصد دارند بر روی زمین‌های خود در قالب پروژه‌های خودمالکی اقدام به ساخت مسکن کنند، فراهم شده است تا با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و ارائه مدارک خود، با انتخاب بانک به شعب معرفی شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعب بانک اقدام کنند. مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و ارائه درخواست، شامل اسناد مالکیت و پروانه ساختمان است که بر اساس آن تسهیلات بانکی به این دسته از خودمالکان پرداخت می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می‌شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد. مطابق با دستورالعمل پرداخت تسهیلات ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، این تسهیلات در ۴ مرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می‌شود.

بر این اساس، در مرحله پی‌کنی و فونداسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

سقف تسهیلات بدون سپرده در تهران۶۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز  ۴۰میلیون تومان است. متقاضیان در شهرهای بزرگ می توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز ۱۲۰میلیون تومان استفاده کنند. تسهیلات از محل اوراق برای زوجین هنرمند نیز متناسب با شهر محل زندگی تا دو برابر این میزان قابل افزایش است.در قالب این تفاهمنامه ، علاوه بر تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی بدون سپرده در تهران، امکان استفاده از تسهیلات اوراق را فراهم کرده تا به هنرمندان حوزه صنایع دستی بتوانند به صورت تلفیقی از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن بهره مند شوند.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در این‌باره گفت: پس از درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تامین تسهیلات هرمندان حوزه صنایع دستی، با کمال میل پذیرفتیم و مقدمات امضای تفاهم نامه با این وزارتخانه را سریعا ترتیب دادیم.

وی افزود: امیدواریم امضای این تفاهم نامه سرآغاز همکاری خوب بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.

وی تاکید کرد: بانک مسکن تلاش خود را می کند تا اقداماتی را در جهت افزایش رفاه کارکنان و هنرمندان انجام دهد.

 سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: در حال حاضر ۵۲۰ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند که : ۷۵ درصد از این هنرمندان را بانوان به خود اختصاص می دهند. از این میزان سهم نیز، ۶۰ درصد بانوان خودسرپرست هستند.

وی ادامه داد: بنابراین برکات تفاهم نامه ای که بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضا شده، در زندگی این گروه از جامعه مشهود است.

ثبت‌نام وام ازدواج ۳۰۰ هزار تومان آب می‌خورد!

در شرایطی که متقاضیان وام ازدواج باید برای دریافت این وام مدت‌ها برای ثبت‌نام در سامانه مربوطه معطل باشند تا بتوانند اطلاعات هویتی خود را ثبت و بانک عامل را انتخاب کنند؛ یک سایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته روند ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج را با هزینه‌ای تقریبا ۳۰۰ هزار تومانی انجام می‌دهد. زوج‌های ایرانی برای وام ۷۰ میلیونی ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ساله ابتدا باید در سامانه مربوطه به نشانی ve.cbi.ir اطلاعات هویتی خود را ثبت و بانک عامل را برای پرداخت این وام انتخاب کنند. البته، برای زوج‌های زیر ۲۵ و ۲۳ سال واجد شرایط، وام ازدواج می‌تواند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

اما طبق اعلام متقاضیان، سامانه تعبیه شده جهت ثبت‌نام وام ازدواج، مشکلات عدیده‌ای برای این افراد ایجاد کرده است که روند ثبت‌نام را برای آن‌ها زمان‌بر و فرسایشی می‌کند.

 یکی از مشکلات پرتکراری که بارها زوج‌ها به ایسنا اعلام کرده‌اند، پذیرفته نشدن مکرر کُد امنیتی ورود به سامانه برای تکمیل فرآیندهای ثبت‌نام است که باید چندین بار این کد را وارد کنند تا سرانجام وارد سامانه شوند.

همچنین، اعتبار نداشتن بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج از دیگر مشکلات متقاضیان این تسهیلات است که به عنوان مثال یک زوج مدت‌هاست که برای ثبت‌نام وام ازدواج تلاش می‌کنند اما سامانه به آن‌ها اعلام می‌کند که هیچ بانکی در استان شما اعتبار لازم برای پرداخت این وام را ندارد.

در شرایطی که روند ثبت‌نام برای وام ازدواج زمان‌بر و طاقت‌فرسا شده است، سایتی وجود دارد که مدعی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام ازدواج شما را برای هر بانک و شعبه‌ای که بخواهید ثبت نام می‌کند اما این ثبت‌نام برای افراد معادل ۲۸۸ هزار تومان آب می‌خورد.

ثبت‌نام وام ازدواج از طریق این سایت اینگونه است که ابتدا بانک موردنظر و استان خود را انتخاب می‌کنید سپس با پرداخت مبلغ ۲۸۸ تومان به مراحل بعدی چون تکمیل اطلاعات، دریافت کد رهگیری و تعیین شعبه منتقل می‌شوید و تمامی تحولات ثبت‌نام از طریق پیامک به اطلاع شما می‌رسد.

بنابراین، فارغ از عبور کردن زوج‌های ایرانی از هفت‌خوان رستم برای دریافت وام ازدواج چون معرفی ضامن به بانک و سخت‌گیری بانک‌ها باید به منظور ثبت‌نام این وام نیز مبلغی را هزینه کنند، در حالیکه ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج رایگان است اما با مشکلات فنی این سامانه مردم ترجیح می‌دهند تا این مبلغ را بپردازند تا سریع‌تر بتوانند وام خود را دریافت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان