واکسن مناسب برای کودکان زیر 12 سال چیست؟

حالا به‌نظر می‌رسد که همین سینوفارم چینی و حتی سوبرانای کوبایی که در ایران به‌صورت مشترک با همکاری انستیتوپاستور با نام پاستوکووک تولید می‌شود، شانس بیشتری برای تزریق به کودکان داشته باشد،

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در برخی کشورهای دنیا واکسن‌های تأیید شده برای گروه سنی زیر ۱۲سال، فایزر، سینوواک و سینوفارم است و البته سوبرانای کوبا که برای کودکان بالای ۲سال این کشور تزریق شده است.

حالا به‌نظر می‌رسد که همین سینوفارم چینی و حتی سوبرانای کوبایی که در ایران به‌صورت مشترک با همکاری انستیتوپاستور با نام پاستوکووک تولید می‌شود، شانس بیشتری برای تزریق به کودکان داشته باشد، زیرا شنیده‌های ما حاکی از آن است که واکسن‌های ایرانی کرونا هنوز مجوز مصرف عمومی برای کودکان را از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده‌اند.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا هم چندی پیش از صدور مجوز تأییدیه سازمان غذا و دارو تنها برای ۲واکسن سینوفارم و پاستوکووک خبر داده و گفته بود که واکسن‌های موردنظر برای گروه سنی ۵ تا ۱۱سال در ایران همین ۲واکسن خواهند بود.

حالا علیرضا بیگلری، عضو کمیته علمی کرونا درباره واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲سال می‌گوید: «اغلب واکسن‌هایی که در دنیا برای کودکان مورد استفاده قرار گرفته‌، چینی و آمریکایی‌اند که تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارند، چراکه زودتر از واکسن‌های دیگر تولید شدند. درباره واکسن پاستور هم که مشترک با کشور کوبا ساخته شده، نتایج کارآزمایی بالینی در ایران برای بزرگسالان و در کوبا برای کودکان بسیار مؤثر، ایمن و بی‌خطر بوده است.»

بیگلری با بیان اینکه نوع ترکیب این واکسن از پلتفرم واکسن‌هایی است که به کودکان و شیرخواران تزریق می‌شود، می‌گوید: «این واکسن نوترکیب، همان مدلی است که در واکسن پنوموکوک، ذات‌الریه یا مننژیت داریم و پلتفرم کنژوگه و ترکیبی آن سال‌ها در کودکان کار شده است. این واکسن در چندین کشور ازجمله کوبا برای کودکان مورد استفاده قرار گرفته و تمام کودکان بالای ۲سال آن کشور، با این واکسن واکسینه شدند. البته با توجه به چاپ مقالات واکسن پاستوکووک و کارآزمایی بالینی اطفال و همچنین نتایج و نوع کارآزمایی که با رعایت دقیق الزامات قانونی سازمان‌های جهانی بوده است، این واکسن هم در نخستین فرصت تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را می‌گیرد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان