پیش بینی مهم از قیمت خودرو تا شب عید | ریزش نرخ در راه است

روز گذشته قیمت انواع خودرو افزایشی یک تا ۳ میلیونی را تجربه کرد. به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ دو با افزایش سه میلیونی به ۲۷۵ میلیون تومان رسید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت خودرو در حالی حدود ۱۰ روز است بر مدار گرانی می‌چرخد که حامد طلاجوران، کارشناس صنعت خودرو معتقد است تا زمانی که خودروسازان همانند ۱۰ روز گذشته، عرضه قطره چکانی خودرو به بازار داشته باشند و خودرو در بازار کم باشد، قیمت‌ها رو به بالاست.

روز گذشته قیمت انواع خودرو افزایشی یک تا ۳ میلیونی را تجربه کرد. به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ دو با افزایش سه میلیونی به ۲۷۵ میلیون تومان رسید. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ پنج شاهد افزایش دو میلیون تومانی بود و در قیمت ۳۱۷ میلیون تومان به فروش رسید. اما سوال اصلی این است که افزایش قیمت خودرو تا چه زمانی ادامه دار است؟

توقف شماره گذاری خودرو تا چهارشنبه هفته گذشته

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت خودرو در بازار رو به بالاست. دلیل این موضوع به ۲ مساله بازمی گردد.

حامد طلاجوران با بیان اینکه حدود ۱۰ روز بود که ناجا شماره گذاری خودرو‌ها را انجام نمی‌داد، گفت: در این بازه زمانی ۱۰ روزه که تا چهارشنبه هفته گذشته ادامه داشت، هیچ خودرویی شماره نمی‌شد و به همین دلیل ایران خودرو و سایپا خروجی خودرو نداشت.

به گفته این فعال بازار خودرو، همان زمانی که دلار کمی ثبات یافت و وارد کانال ۲۹ هزار تومانی شد با اینکه تصور می‌شد قیمت خودرو کاهش یابد، اما خودرو در این بازه زمانی ۱۰ روزه حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان گران شد.

طلاجوران ادامه داد: با اینکه مشکل شماره گذاری خودرو ازسوی ناجا از چهارشنبه گذشته حل شده، اما عرضه خودرو به بازار بسیار اندک است و به همین دلیل، خودرو در بازار نیست و همچنان شاهد افزایش قیمت انواع خودرو در بازار هستیم.

علت افزایش قیمت دسته جمعی انواع خودرو در بازار

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه روز گذشته (یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰) بازهم قیمت انواع خودرو افزایشی بود،  گفت: در بازار روز گذشته هر خودرو حدود یک تا ۳ میلیون افزایش قیمت داشت. جالب اینجا بود که قیمت خودرو در بازار روز گذشته دسته جمعی بالا رفت و البته خودرو‌هایی که تولید نمی‌شود گرانی بیشتری را شاهد بود. به طور مثال پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بازار نیست و تولید هم نمی‌شود؛ بنابراین این خودرو گرانی بیشتری را شاهد است.

طلاجوران افزود: هرچند خودروسازان هر هفته ثبت نام و فروش‌های فوق العاده دارند، اما ازآنجا که عرضه خودرو به بازار قطره چکانی و بسیار اندک است، خودرو در بازار کم است و قیمت‌ها افزایشی.

پیش بینی قیمت خودرو تا شب عید

این فعال بازار خودرو با تاکید بر اینکه اگر ایران خودرو و سایپا پیش فروش‌های خود را هر هفته انجام دهند و تحویل این خودرو‌ها در زمان اعلامی انجام شود، قیمت خودرو قطعا کاهش خواهد یافت، گفت: به نظر می‌رسد بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ همان راهی را می‌رود که در سال ۹۹ رفت.

طلاجوران در توضیح این موضوع گفت: سال گذشته در ماه‌های دی و بهمن، قیمت خودرو افزایش شدیدی داشت، اما ناگهان قیمت‌ها کاهشی شد و در اواخر بهمن ماه و در اسفند شاهد کاهش به طور متوسط ۳۰ میلیونی در قیمت انواع خودرو بودیم.

شروط کاهش قیمت خودرو در بازار

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر ایران خودرو و سایپا خودرو‌های ثبت نامی سه ماهه را وارد بازار کرده و دعوت نامه‌ها را سر موقع صادر کند صددرصد قیمت خودرو کاهش می‌یابد.طلاجوران به مردم توصیه کرد فعلا خودرو نخرند، زیرا اگر اتفاق سال گذشته تکرار شود در دو ماه آینده شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود. هرچند در بازه کوتاه مدت قیمت خودرو افزایشی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان