هک واتساپ در 5 دقیقه ! | چطور بفهمیم واتساپ مان هک شده؟

اگرچه که واتساپ سطح بالایی از امنیت را برای افراد تامین می کند اما هکر می تواند در هر حال وارد حساب واتساپ شما شود و زمان زیادی را در آن بگذراند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شاید مدت زمانی است که فکر می کنید حساب واتساپ شما کمی غیر معمول شده است. یا از این که دوستان یا اعضای خانواده به حساب شما دسترسی داشته باشند، نگران هستید . اما خوشبختانه می توان به شما راهکارهایی داد که از صفحه خود در برابر هکرها محافظت کنید.

اگرچه که واتساپ سطح بالایی از امنیت را برای افراد تامین می کند اما هکر می تواند در هر حال وارد حساب واتساپ شما شود و زمان زیادی را در آن بگذراند. این موضوع به این معناست که امکان بالایی وجود دارد که متجاوزان صفحه واتساپ شما را هک کند. این افراد قبلا به موبایل یا دیگر لوازمی که در آن واتساپ داشتید، دسترسی داشته بودند.

دمای موبایل: اگر موبایل شما با دمای بالا مواجه می شود و ناگهان داغ می کند، احتمال هک شدن وجود دارد زیرا برنامه های قوی در پیش زمینه شما در حال اجرا هستند که باعث افزایش دمای موبایل می شوند.

مصرف بالای باطری: اگر باطری شما به سرعت خالی می شود، حتی اگر گوشی خود را کنار گذاشته و استفاده نکنید. پس احتمالا نرم افزاری در پیش زمینه گوشی شما برای هک کردن واتساپ در حال اجرا است که شارژ باطری شما را می خورد.

ارسال پیام به مخاطبین شما: اگر پیام هایی از طرف شما برای مخاطبان تان یا در گروه هایی که عضو هستید فرستاده می شوند در حالیکه شما این کار را نکرده اید قطعا هک شده اید.

برخی از راه هایی که ممکن است هکرها برای هک کردن واتساپ استفاده کنند.

-استفاده از وب واتساپ

WhatsApp web

احتمالا می دانید که چه زمان هایی می توانید از وب واتساپ استفاده کنید؛ زمان هایی که می خواهید از یک حساب واتساپ در دو جا استفاده کنید. اگرچه که ممکن است بعضی از افراد با استفاده از وب واتساپ شما به مکالماتتان دسترسی داشته باشند.

لحظه ای که به دستگاه شما مخصوصا موبایلتان دسترسی پیدا می کنند، سریعا می توانند کد QR واتساپ را اسکن کنند و به کل مکالمات واتساپ شما در مدت زمان کوتاه دسترسی داشته باشند.

بله می توان این کار را از لوازم مختلف دیگری مثل کامپیوتر نیز انجام داد. بنابراین هرکس از هر جای دیگری می تواند به کد QR واتساپ شما دسترسی پیدا کند.

-دسترسی به فایل بک آپ موبایل

حتی اگر با برنامه های قفل، واتساپ خود را قفل کرده باشید، باز هم احتمال چنین مشکلی هست. اگرچه که این نوع هک کردن فقط روی دستگاه هایی تاثیر می گذارد که به تازگی برنامه واتساپ خود را آپدیت نکرده باشند. زمانی که هکر به موبایل شما دسترسی پیدا می کند، در عرض چند دقیقه می تواند مکالمات واتساپ تان را بخواند یا آن ها را از دستگاه دیگر دیلیت کند.

بعد از در اختیار داشتن فایل بک آپ با استفاده از فایل منیجیر، می توانند اطلاعات را با بلوتوث به دیگری انتقال دهند. همچنین می توانند از برنامه هایی بک آپ اتوماتیک مانند بک آپ تکست برای واتساپ استفاده کنند و مستقیما همه مکالمات واتساپ را از طریق تکست به دستگاه شما ارسال کنند.

حتی می توانند به تمام چت های واتساپ در صورت قفل بودن این برنامه نیز دسترسی داشته باشند.

-استفاده از شبکه وای فای با واتساپ اسنیفر

از آن جایی که استفاده از واتساپ با ایمیل کمی ریسک دارد، می توان این کار را با واتساپ اسنیفر از طریق شبکه وایفای نیز انجام داد. از آن جایی که هر دستگاهی آدرس mac منحصربفرد خود را دارد، اگر هکر بتواند به این آدرس دسترسی پیدا کند، پس می تواند تمام فعالیت های واتساپ شما را مشاهده کند.

-استفاده از نرم افزار جاسوسی یا spyware

برنامه های جاسوسی نیز می توانند واتساپ شما را هک کنند. برنامه هایی مثل spyzie پولی هستند و اغلب نیاز به این دارند که فرد متجاوز، این برنامه را در دستگاه خود نصب کند تا بتواند تمام مکالمات واتساپ شما را در اختیار داشته باشد.

چگونه حساب واتساپ را بهبود ببخشیم؟

Disable کردن وب واتساپ

زمانی که فعالیت غیر عادی و مشکوکی را در حساب واتساپ خود می بینید، هیچ شکی نیست که احتمالا فردی فعالیت و چت های شما در واتساپ را زیر نظر گرفته است. اگر آن ها از وب واتساپ شما استفاده می کنند، می توانید با اقدامات زیر از آن مطمئن شوید:

واتساپ را روی موبایل خود باز کنید.

روی سه نقطه عمودی در بالای صفحه و سمت راست کلیک کنید.

سپس روی وب واتساپ ضربه بزنید تا یک پنجره جدید باز شود.

در این قسمت لیستی از افرادی را می بینید که اخیرا از واتساپ استفاده کرده اند.

نکته: برای جلوگیری از فعالیت هکرها، روی log out of all computers بزنید. با این کار دسترسی هکر به فعالیت های شما متوقف خواهد شد. اگرچه که همیشه باید این قسمت را چک کنید.

تمام برنامه هایتان را قفل کنید

همانطور که می دانید هکرها از پیام های استخراج شده از فایل هایی برای کپی کردن پیام های واتساپ و ایمیل شما استفاده می کنند. همچنین می توان از ربات های چت نیز برای واتساپ استفاده کرد.

برنامه های قفل اپلیکیشن یا app locker باعث می شود که هر برنامه ای که می خواهید را قفل کنید. بنابراین وقتی که فرد حمله کننده ای سعی دارد فایل های ذخیره شده شما را از واتساپ کپی کند، باید اول قفل برنامه تان را باز کند.

تایید دو مرحله ای واتساپ

اخیرا واتساپ این ویژگی را معرفی کرده است. زمانی که این ویژگی را فعال می کنید، هر تلاشی برای تایید کردن شماره تلفن روی واتساپ باید از طریق کد یا PI شش حرفی انجام شود که برای استفاده از این ویژگی طراحی شده است. برای فعال کردن آن این مراحل را پیش بروید.

WhatsApp > Settings > Account > Two-step verification > Enable

زمانی که این ویژگی ها را فعال کردید، می توانید وارد آدرس ایمیل خود شوید که به واتساپ اجازه می دهد به شما یک لینک از طریق ایمیل برای DISABLE کردن کد تایید ارسال کند.

راهکارهایی برای امن کردن حساب واتس اپ

-برای دسترسی به واتساپ از وایفای های عمومی یا رایگان استفاده نکنید.

مهم ترین راهی که هکر ها استفاده می کنند، این است که از اتصالات ناامن استفاده کنید. بیشتر هکرها وایفای های ناامن را می شناسند و از طریق آن به حساب واتساپ شما دسترسی پیدا می کنند.

استفاده از شبکه ناامن وایفای یک فعالیت بسیار خطرناک است. پس حتما از وایفای های ناشناس عمومی و محلی دوری کنید.

-اجازه ندهید که هیچ کس به موبایل شما دسترسی داشته باشد.

حتی یک دقیقه هم نباید اجازه دهید که کسی به موبایل شما دسترسی داشته باشد، زیرا ممکن است در عرض چند ثانیه از واتساپ وب شما یا فایل بک آپ برای دسترسی به مکالمات شما در واتساپ استفاده کند و پیام هایتان را ببیند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه، این است که واتساپ با شماره IMEI به حساب شما متصل می شود که برای هر موبایل منحصربفرد است. دسترسی داشتن به این شماره می تواند باعث هک شدن واتساپ شود. پس هیچ فردی نباید هیچ دسترسی به موبایل شما داشته باشد.

-از منابع ناشناخته برنامه نصب نکنید.

نصب برنامه از منابع ناشناخته باعث می شود که موبایل شما در معرض خطر قرار بگیرد و دسترسی دیگران را به آن راحت تر کند. بهتر است کاری کنید که این برنامه های ناشناخته به فایل منیجر شما دسترسی نداشته باشند. همچنین باید Play store را قفل کرده و تنظیمات را به گونه ای قرار دهید که موبایل از منابع ناشناس، برنامه ای نصب نکند. همیشه برنامه ها را از گوگل پلی استور نصب کنید.

-واتساپ را قفل کنید.

حتما باید از برنامه های قفل برنامه برای واتساپ استفاده کنید. واتساپ ویژگی قفل را در درون خود ندارد ، بنابراین باید یک برنامه جداگانه را برای این کار دانلود کنید. در نتیجه هیچ کس نمی تواند بدون دانستن پسوورد قفل برنامه، وارد واتساپ شما شود. روش قفل کردن برنامه های اندروید را در اینجا توضیح داده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان