ماجرای درگیری در شهرداری رشت چیست؟

درگیری در شهرداری پیربازار مرکز استان گیلان و کتک زدن نیروی خدماتی شهرداری توسط شهردار در فضای مجازی و محلی خبرساز شد

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

درگیری در شهرداری پیربازار رشت و کتک زدن کارگر شهرداری توسط شهردار که در رسانه های محلی و فضای مجازی خبرساز شد و بازتاب گسترده‌ای هم داشت، نیازمند مشخص شدن حقیقت از زبان تمامی طرفین است.

درگیری در شهرداری پیربازار مرکز استان گیلان و کتک زدن نیروی خدماتی شهرداری توسط شهردار در فضای مجازی و محلی خبرساز شد. بر اساس اخبار منتشر شده شهردار شهر پیربازار که این روزها با مشکلات عدیده ای از جمله برکناری چهار عضو شورای شهر دست و پنجه نرم می کند، نیروی خدماتی شهرداری را کتک زد.

تصاویر منتشر شده از نیروی خدماتی شهرداری در فضای مجازی نشان از جدی بودن ماجرا داشت که حتی علائم آسیب نیز بر بدن فرد مذکور دیده میشد. خبرگزاری ایرنا برای مشخص شدن ابعاد دقیق ماجرا به سراغ طرفین و منابع معتبر رفت تا صحت و علت این رویداد را در بعد واقعیت مشخص کند.

علی محمدی نیروی خدماتی شهرداری پیربازار

رئیس شورای اسلامی شهر پیربازار رشت امروز جمعه خبر در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر گفت: روز گذشته(پنجشنبه) بعد از جلسه ای با مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری گیلان به دفتر شهردار پیربازار مراجعه و در اتاق شورا با همکاران جلسه ای برای رفع مشکلات تشکیل دادیم.

سیدعلی معصومی افزود: قبل از جلسه برای بررسی پاره‌ای از مسایل به نزد شهردار رفتیم که ناگهان صدای فریاد شخصی را شنیدیم و پس از آن شاهد درگیری شهردار با پرسنل خدماتی شهرداری پیربازار بودیم که اعضای شورا برای جدا کردن آنان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه نمی خواستیم این درگیری بازتاب رسانه ای داشته باشد، افزود: اما شهردار اصرار داشتند که مشکلی نیست و به پلیس ١١٠ اطلاع دادند. اکنون نیز گزارش موضوع از فرماندهی کلانتری پیربازار به اطلاع دادستان رسیده است.

رئیس شورای شهر پیربازار با بیان اینکه اگر در محل نبودم و از نزدیک این درگیری را نمی دیدم شاید حرف ها را باور نمی کردم، بیان داشت: این نیروی خدماتی پیش از این ۱۴ سال نیروی دهیاری پیرباز بود و بعد از تبدیل شدن پیربازار به شهر از چند ماه گذشته و انتخاب شهردار به عنوان نیروی حمل زباله با ماشین خدمت می کند.

رییس شورای اسلامی رشت اظهار داشت: عصر امروز اعضای شورا با حضور در منزل این کارگر از وی دلجویی کردند.

پذیرایی از مهمانان و عصبانیت شهردار

نیروی خدماتی شهرداری در توضیح علت درگیری روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید اینکه اتفاق در روز پنجشنبه رخ داد گفت: قبل از تبدیل شدن دهستان پیربازار به شهر، ۱۴ سال در دهیاری پیربازار خدمت می کردم و مشغول به کار بودم.

علی محمدی ۵۰ ساله با اشاره به حضور اعضای شورای اسلامی و حضور وی برای پذیرایی از آنان افزود: وقتی وارد اتاق برای پذیرایی شدم شهردار از من می‌پرسد که اینجا چه کار می کنی؟ به او گفتم برای پذیرایی از اعضای شورا آمدم.

وی ادامه داد: شهردار به من گفت برو بیرون، گفتم برای چه اعضای شورا مهمان ما در شهرداری هستند باید از آنان پذیرایی کنم، گفت برو بیرون، گفتم برای چه مهمان هستند. بار دیگر شهردار گفت که به عنوان شهردار به تو دستور می دهم که بروی بیرون و سپس به شهردار گفتم چشم. اما حتی پس از این شهردار با گرفتن یقه پیراهنم مرا به در اتاق زد و به باد کتک گرفت که البته حتما دوربین همه این ماجرا را ضبط کرده است.

نیروی خدماتی شهرداری پیربازار با بیان اینکه هیچ بی احترامی به شهردار نکردم، اظهار داشت: در ادامه اعضای شورا که در اتاق دیگر بودند آمدند و شهردار را جدا کرده و او را در جایی نشاندند.

محمدی اظهار داشت: با گذشت این حادثه شهردار حتی یک تماس با من نگرفت تا حالم را بپرسد، بدترین بلا را به سرم آوردند گفتم که فقط خدا را دارم ، پولی ندارم تا حقم را ثابت کنم.

پاسخ یکجانبه گری رسانه‌ها داده خواهد شد

خبرنگار ایرنا برای روشن شدن همه ابعاد ماجرا با سجاد علیپور شهردار پیربازار نیز تماس گرفت تا علت این درگیری را از زبان وی جویا شود.

شهردار پیربازار نیز پس از پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار ایرنا و معرفی خبرنگار گفت: زمانی که با هماهنگی برای مصاحبه در شهرداری پیربازار حاضر شدیم، مصاحبه انجام می دهم.

علیپور در ادامه تلفن را به شخصی که خود را وکیل شهردار معرفی کرد داد که البته شخص وکیل در مقابل درخواست خبرنگار برای معرفی، اظهار داشت: شما(خبرنگار) را از پشت تلفن نمی شناسم و نیازی نمی‌بینم تا خودم را معرفی کنم.

وی در ادامه گفت: شما فردا حضوری تشریف بیاورید مطالب ما را ضبط و منعکس کنید.

وکیل شهردار پیربازار( به ادعای شهردار) بیان داشت: متاسفانه بسیاری از خبرگزاری ها که یک جانبه و بدون مستند یک سری مطالب را بیان و منتشر کردند و پاسخ آنان داده خواهد شد که چطور بدون حکم دادگاه و محکومیت به قضاوت نشسته اند.

در ادامه که بار دیگر علت این درگیری را پرسیدم در پاسخ گفت: بنده شما را نمی شناسم و در حال حاضر کارت خبرنگاری شما را که مشاهده نمی کنم، پس هماهنگی کنید حضوری با شما مصاحبه خواهیم کرد.

خبرگزاری ایرنا مرکز گیلان برای روشن شدن تمامی ابعاد ماجرا هر زمان آماده دریافت مستندات و همچنین توضیحات شهردار و مجموعه شهرداری پیربازار است و شفافیت و انتشار حقیقت را مسئولیت خود می داند.

سجاد علیپور آبان ماه امسال به عنوان اولین شهردار پیربازار انتخاب شد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان