ارز دیجیتال | قیمت بیت کوین | ارز دیجیتال کاردانو | ارز دیجیتال چیست

خبر فوری؛ تعطیلی تمام مراکز رمز ارز تا این تاریخ | سقوط رمز ارز در راه است؟

سخنگوی صنعت برق: تمام مراکز استخراج رمز ارز در دوره سرد سال تا ۱۵ اسفندماه فعالیتشان متوقف خواهد شد تا تامین برق مشترکان خانگی با چالش مواجه نشود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در رابطه با علت تعطیلی مراکز مجاز استخراج رمز ارز گفت: در زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی و تجاری نیروگاه‌ها در تامین سوخت دچار محدودیت می‌شوند و این شرایط ایجاب می‌کند که اقداماتی را در کاهش مصرف برق انجام دهیم.

او ادامه داد: این اقدامات براساس روشنایی معابر، نظارت بر مصرف ادارات اولویت بندی می‌شوند و میزان مصارف آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد؛ رمز ارز‌هایی که به صورت مجاز فعالیت می‌کنند پیش بینی شده بود که در دوره سرد سال محدود و از مدار خارج شوند که حدود ۲۰۹ مگاوات ظرفیت مصرف این مراکز بوده است و از طرفی با بخش غیر مجاز هم برخورد‌هایی صورت گرفته و وزارت نیرو کشفیات جدیدی داشته است.

رجبی مشهدی گفت: تمام مراکز استخراج رمز ارز در دوره سرد سال تا ۱۵ اسفندماه فعالیتشان متوقف خواهد شد که ظرفیت کشف شده در این زمینه حدود ۶۲۵ مگاوات بوده است، حدود ۲۲۲ هزار دستگاه کشف شده است که بیشتر این کشفیات در بخش خانگی صنعتی بوده که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کردند.

پیک شبانه کشور مصرف برق حدود ۴۱ هزار مگاوات است

او در رابطه با میزان تولید برق نیروگاه‌ها توضیح داد: در شرایط کنونی پیک شبانه کشور حدود ۴۱ هزار مگاوات است که قطعا این عدد از تابستان که ۶۷ هزار مگاوات بود خیلی کمتر است یعنی نیروگاه‌ها باید ۶۰ درصد تولید برق بیشتری داشته باشند، اما همین مقدار برق را هم بخواهیم تولید کنیم، ۹۵ درصد آن را باید از سوخت‌های فسیلی، سوخت گاز و سوخت مایع استفاده کنیم که به دلیل افزایش مصرف گاز با توجه به برودت هوا سهمیه نیروگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند و به ناچار باید از سوخت مایع استفاده کنیم و اگر آن را هم به سرعت مصرف کنیم و مخازن کاهش یکباره می‌تواند منجر به ناپایداری شبکه شود.

تاکنون قطعی برق نداشتیم

سخنگوی صنعت برق گفت: تا این لحظه هیچ برقی از خانه‌ها قطع نشده و برق صنایع هم به صورت پایدار در حال تامین است. حدود ۵۰ درصد از سوخت توسط گاز تامین می‌شود به میزان روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب است. ۵۰ درصد دیگر از سوخت مایع تامین می‌شود.

رجبی مشهدی از چگونگی دادن اخطار‌ها در این زمینه به ادارات و سازمان دولتی گفت: در صورت ابلاغ ۳ اخطار به دستگاه‌های دولتی، ادارات، سازمان‌ها نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام خواهد شد. در بخش روشنایی تا به الان ۳۶۴ مگاوات کاهش مصرف داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان