کرونا | علائم جدید کرونا | آمار کرونا | علائم امیکرون | امیکرون چیست

هشدار مرگ؛ دلمیکرون در راه ایران ! | علائم کشنده دلمیکرون را بشناسید

با این وجود این بیماری شانس روزگار عاری از بیماری همه‌گیر را در سال ۲۰۲۲ کمرنگ کرده است. همچنین مقصر موج جدیدی از بیماری در ایالات‌متحده و اروپا با نام دلمیکرون، ترکیبی از هر ۲ سویه اُمیکرون و دلتا شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در حال حاضر جهان با سویه جدید کروناویروس دست‌وپنجه نرم می‌کند و گفته می‌شود این سویه بسیار قابل انتقال است اما مرگبارتر از سویه دلتا نیست.

با این وجود این بیماری شانس روزگار عاری از بیماری همه‌گیر را در سال ۲۰۲۲ کمرنگ کرده است. همچنین مقصر موج جدیدی از بیماری در ایالات‌متحده و اروپا با نام دلمیکرون، ترکیبی از هر ۲ سویه اُمیکرون و دلتا شده است.

دلمیکرون ترکیبی از سویه‌های دلتا و اُمیکرون است که می‌تواند حتی سریع‌تر منتقل شود. در حالی که عفونت‌های کووید ۱۹ فقط شامل یک سویه جهش‌یافته می‌شود، در موارد بسیار نادری می‌توانند به‌ طور همزمان ۲ سویه با هم همراه شود.

اُمیکرون

به گزارش آسوشیتدپرس امیکرون که ۷۳ درصد از عفونت‌های جدید هفته گذشته را تشکیل می‌دهد، به نوع غالب در ایالات متحده تبدیل شده است. بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده بیش از ۹۹.۵ درصد از عفونت‌های شناسایی شده در ماه نوامبر توسط سویه دلتا ایجاد شده است؛ با این حال اکنون نوع اُمیکرون از دلتا به‌ عنوان سویه غالب پیشی گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی در بریتانیا موارد روزانه کووید ۱۹ برای اولین بار در روز چهارشنبه از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت که این افزایش ابتلا به اُمیکرون نسبت داده شده است. با این حال علائم بیماری خفیف‌تر از انواع قبلی هستند و کمتر احتمال دارد که باعث بستری شدن فرد در بیمارستان شوند.

دلمیکرون در مقابل اُمیکرون

اُمیکرون یک فرم جهش یافته B.۱.۱.۵۲۹ از ویروس سارس کو ۲ است که اولین بار ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد. این نوع با سرعتی سریع گسترش می‌یابد اما در حال حاضر گفته می‌شود علائم آن  خفیف‌تر از سویه دلتاست. میزان مرگ‌ومیر نیز کمتر و ترکیبی از دلتا و اُمیکرون است.

علائم دلمیکرون

علائم دلمیکرون مانند انواع اُمیکرون و دلتا شامل درجه حرارت بالا، سرفه مداوم، از دست دادن چشایی یا بویایی، آبریزش بینی، سردرد و گلودرد است. در حالی که دلتا علائم شدیدتری ایجاد می‌کند، جهش اُمیکرون بسیار قابل انتقال است.

دکتر پل برتون، مدیر ارشد پزشکی مدرنا، اظهار کرد: اگر نوع اُمیکرون و دلتا به‌ طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدید ایجاد خواهد شد.

دکتر برتون در اوایل این ماه به دیلی میل گفت: داده‌های مقالاتی که از آفریقای جنوبی در اوایل این همه‌گیری منتشر شد، نشان می‌دهد افراد به‌ ویژه آنانی که دارای نقص ایمنی هستند، می‌توانند هر ۲ سویه را در خود جای دهند.

دکتر برتون به کمیته علم و فناوری پارلمان بریتانیا بیان کرد: این امکان وجود دارد که هر ۲ سویه ژن‌ها را عوض و یک نوع خطرناک را تحریک کنند.

دکتر شاشانک جوشی، عضو کارگروه کووید ۱۹ ماهاراشترا گفت: اُمیکرون هنوز باعث بیماری جدی در ایالات متحده و اروپا نشده و سویه دلتا همچنان شوم‌تر از اُمیکرون بوده است.

وی افزود: اکنون اروپا و آمریکای شمالی پذیرای نسخه دوقلو دلمیکرون هستند.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان