حمله به گوهر عشقی | گوهر عشقی کیست | عکس گوهر عشقی

پشت پرده ضرب و شتم گوهر عشقی فاش شد | اولین واکنش رسمی دولت به ماجرای گوهر عشقی

عصر ایران: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به حمله موتور سواران ناشناس به گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی گفت: قانون باید از هرکسی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کند حمایت کند؛ تفاوتی نمی کند چه کسی است، مسلمان است یا غیر مسلمان، انقلابی است یا ضدانقلاب است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

گوهر عشقی روز پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در راه مزار فرزندش، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت مجروح شد. صفحه اینستاگرام بنیاد ستار بهشتی با انتشار تصویری از گوهر عشقی، در حالی که با سر و صورت باندپیچی شده روی تخت‌ بیمارستان است، نوشت که این حادثه در ساعت ۱۱ صبح به وقت تهران اتفاق افتاده است. گوهر عشقی در راه رفتن به امامزادهٔ محل مزار ستار بهشتی بوده که یک‌ موتور سوار شامل دو سرنشین به او نزدیک می‌شود. یکی از راکبین موتور پیاده شده گوهر عشقی را به سمت جلو پرتاب می کند. او پس از این حمله بر روی میل گردهای کنار خیابان افتاده و پس از لحظاتی از هوش می‌رود و توسط مردم به بیمارستان منتقل می‌شود. وی پس از معاینات و درمان اولیه از بیمارستان مرخص می‌شود

گوهر عشقی

اولین واکنش رسمی به ماجرای گوهر عشقی

موسی غضنفرآبادی، ضمن بیان این مطلب گفت:

* اگر قرار است نسبت به افراد قانون اجرا شود، پس باید فقط مُّرِ قانون اجرایی شود. باید حاکمیت و دستگاه های مربوطه نسبت به احقاق حقوق افرادی که مورد آسیب قرار گرفته‌اند اقدامات لازم را انجام دهند و اینکه افرادی کارهایی کنند و فکر کنند قانون با آنها برخوردی نخواهد داشت، اشتباه است.

* (در مورد امکان شناسایی این افراد): ممکن است امکان شناسایی موتور سواران ضارب وجود نداشته باشد، اما دستگاه های امنیتی و انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهند. در جایی ممکن است سرقتی انجام شود و سارق مشخص نباشد، اما مهم این است که هر کسی به وظیفه قانونی خودش نسبت به شناسایی و کشف موضوع جرم و مجرمین عمل کند.

* (در پاسخ به این سوال که آیا در قوه قضاییه این اراده برای شناسایی و برخورد با این افراد هست): حتما این اراده وجود دارد.

* (در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون قضایی به این موضوع ورود پیدا می کند): به کسی که مورد تعدی قرار گرفته است به عنوان کسی که حق زندگی در ایران را دارد نگاه می کنیم، ما به نسبت، زبان، قومیت و صنف و گروه افراد نگاه نمی‌کنیم.

* (در مورد اینکه آیا مجلس از نهادها برای این موضوع گزارش می‌خواهد): حتما این دستگاه ها به وظایف قانونی خودشان عمل می‌کنند، اما اگر گزارشاتی به ما ارائه شود که نسبت به موضوعی کوتاهی شده، حتما مسئله را پیگیری می کنیم.

گفتنی است گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، روز پنج شنبه 18 آذر هنگام رفتن بر سر مزار فرزندش ستار بهشتی در رباط کریم تهران مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت مجروح شد.

ماجرای حمله به گوهر عشقی از نگاه عباس عبدی و زیدآبادی

گوهر عشقی

تاکید عباس عبدی: مهاجمان به گوهر عشقی شناسایی شوند

عباس عبدی خواستار شناسایی موتورسواران مهاجم به گوهر عشقی (مادر ستار بهشتی) شد.

به گزارش خبرآنلاین، عباس عبدی در توییتر در واکنش به خبر تهاجم به مادر ستار بهشتی نوشت:

حمله به خانم گوهرعشقی سه حالت دارد.

یا با اطلاع رسمی چنین رفتار مجرمانه‌ای شده که واویلاست.

یا افراد خودسر طرفدار مرتکب شده‌اند و یا مخالفان برای بدنام کردن حکومت.

اگر یکی از این دو حالت باشد باید فوری موضعگیری رسمی و اقدام موثر کرد.

در غیر این صورت اذهان متوجه حالت اول خواهد شد.

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار نیز در کانال تلگرامی خود نوشت:

حمله به گوهر عشقی مادر شادروان ستار بهشتی صرف‌نظر از عاملان آن، علامت خطرناکی در شرایط امروز ایران به شمار می‌رود.

این حمله عملاً تلاش برای ناامن کردن کشور و ایجاد هراس در بین قشرهای خاصی از جامعه در این شرایط خاص است.

چنین وقایعی در چنین شرایطی، معمولاً از سوی حکومت‌ها و مخالفان آنها به طرف مقابل نسبت داده می‌شود.

در این میان، مردمی که در پی کشف حقیقت‌اند و پیش از تکمیل شدن اطلاعاتشان، از متهم کردن هر طرفی اجتناب می‌کنند، نیاز به شفاف‌سازی در این زمینه دارند.

عجیب است که تا این لحظه نهادهای مسئول در بارۀ این حادثه واکنشی نشان نداده‌اند، اما هر گونه واکنش و تحقیق و گزارش رسمی آنها در این مورد نیز به دلیل بحران اعتماد بین دستگاه‌های مسئول و بخش بزرگی از مردم، زمینۀ داوری فیصله‌بخش را برای جامعه فراهم نمی‌کند.

بنابراین، اگر نهادهای مسئول قصد پیگیری این ماجرا را دارند، لازم است از همان ابتدا برخی از نهادهای مردمی و چهره‌های مورد اعتماد جامعه را در تمام مراحل تحقیق مشارکت دهند، در غیر این صورت، طبق رسمِ تاریخی ایرانیان، این داستان هم فارغ از عوامل دخیل در آن، به پای حکومت نوشته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • کمند
    1

    مگر اسید پاش های اصفهان را شناسایی کردن تا عاملان مادر نازنین گوهر عشقی را شناسایی کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان