اثرات باورنکردنی دز سوم واکسن کرونا

به گزارش هلث دی نیوز، یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که افراد دریافت کننده دوز تقویتی (بوستر) نسبت به افرادی که صرفاً واکسیناسیون اولیه دو دوز را دریافت کرده‌اند، ۹۰٪ کمتر احتمال دارد در اثر عفونت دلتا فوت کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 گروهی از مطالعات جدید نشان می‌دهند که دوزهای تقویت‌کننده واکسن کروناویروس، گیرندگان را آماده می‌کند تا به طور موثر در برابر آسیب‌های هر دو نوع دلتا و اُمیکرون مقاومت کنند.

به گزارش  هلث دی نیوز، یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که افراد دریافت کننده دوز تقویتی (بوستر) نسبت به افرادی که صرفاً واکسیناسیون اولیه دو دوز را دریافت کرده‌اند، ۹۰٪ کمتر احتمال دارد در اثر عفونت دلتا فوت کنند.

دکتر «ویلیام شافنر»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «این حفاظت در چند ماه آینده بسیار مهم خواهد بود، زیرا نوع دلتا همچنان سویه غالب است. اگرچه ما با ظهور اُمیکرون روبرو هستیم، اما بیش از ۹۵ درصد از همه عفونت‌های جدید امروزه توسط دلتا ایجاد می‌شوند.»

برخی از متخصصان بیماری‌های عفونی انتظار دارند اُمیکرون در نهایت دلتا را از بین ببرد و با توجه به افزایش انتقال پذیری کووید، به نوع غالب کووید تبدیل شود.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که سویه اُمیکرون میزان مصونیت حاصل از واکسن را در افرادی که دوره کامل دو دوز تزریق را دریافت کرده‌اند، بیش از ۲۵ برابر کاهش می‌دهد.

اما محققان معتقدند دوز سوم (بوستر) سطح آنتی بادی را به جایی که قبل از اینکه اُمیکرون پدیدار شود، افزایش می‌دهد.

به گفته شافنر، «اگرچه دو دوز واکسن ممکن است همچنان در برابر بیماری شدید ناشی از سویه اُمیکرون مصونیت ایجاد کند، اما محافظت با دوز سوم واکسن بهبود می‌یابد.»

داده‌های جدید نشان می‌دهد افرادی که حداقل پنج ماه پس از اتمام سری دو دوز اولیه خود، واکسن تقویت‌کننده (بوستر) دریافت کرده‌اند، نسبت به افرادی که تقویت‌کننده دریافت نکرده‌اند، ۹۰ درصد کمتر با مرگ و میر روبرو هستند.

محققان معتقدند واکسن تقویت کننده میزان آنتی بادی را به گونه‌ای افزایش می‌دهد که می‌تواند بر پتانسیل جهش‌های اُمیکرون برای فرار از سیستم ایمنی غلبه کند.

منبع: مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان