همسان سازی حقوق بازنشستگان | مان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوب برای بازنشستگان | عدالت اجتماعی باید در بین کارکنان اجرا می شود

یکی از خواسته‌های اصلی بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی همسان‌سازی حقوق‌ها بود. سازمان تامین اجتماعی از ۵ سال قبل طرح متناسب‌سازی حقوق‌ها را شروع کرده است و به ظور کامل اجرا شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای نزدیک کردن حقوق افراد کم درآمد به افراد با درآمد بالاتر است یعنی با روش همسان سازی حقوق بازنشستگان حقوق افراد بهم نزدیک میشود .سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با توجه به موضوع استقرار عدالت اجتماعی، این موضوع باید در ادارات هر چه سریعتر مورد توجه قرار بگیرد و همچنین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در کنار تعیین تکلیف نیروهای ادارات  باید در اولویت کار مسئولان باشد.لزوم رسیدگی به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان از طرف مجلس اعلام شده است.

بازنشستگان

یکی از خواسته‌های اصلی بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی همسان‌سازی حقوق‌ها بود. سازمان تامین اجتماعی از ۵ سال قبل طرح متناسب‌سازی حقوق‌ها را شروع کرده است و به ظور کامل اجرا شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نامه‌ای به کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان اعلام کرد که سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان را به طور کامل اجرا کرده است.

پاسخ سازمان تامین اجتماعی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مسعود علیاری، با اشاره به درخواست کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران از رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، در نامه‌ای به این کانون یادآور شد که سازمان تامین اجتماعی، از اول مرداد سالِ ۹۵ متناسب‌سازی را به طور کامل اجرا کرده است.

بر اساس این نامه، مبالغ متناسب‌سازی بر مبنای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شده است.

علیاری همچنین تاکید کرده که هر سال سابقه در مشاغل سخت و زیان‌آور معادل ۱.۵ سال است و این عینا با افزایش سنوات مزبور در اعمال متناسب‌سازی به عنوان سابقه بیمه‌پردازی ملاک قرار گرفته و محاسبه شده است.

مابه‌التفاوت متناسب‌سازی مشاغل سخت پرداخت شد؟

بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی زنجان مابه‌التفاوت متناسب‌سازی در مشاغل سخت و زیان‌آور که در مرداد ماه لحاظ نشده بود هم پرداخت شده است.

وی همچنین اعلام کرد که اجرای متناسب‌سازی با اعاده سطح ۷۵ درصد، تفاوت تطبیق با ۵۰ درصد افزایش، تفاوت تطبیق متناسب‌سازی حداقل دریافتی بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه، متناسب‌سازی کمک هزینه مسکن، متناسب‌سازی کمک به تامین معیشت، متناسب‌سازی کمک هزینه اولاد و عائله مندی انجام شده و در حال پرداخت است و کلیه اقدامات سازمان در راستای اجرای صحیح قانون بوده و صحیح است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جلسه هم‌اندیشی امروز صبح نمایندگان با عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه  و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، در تشریح جلسه هم‌اندیشی برای اجرای سیاست‌های کلی نظام گفت: این نشست با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان و مسئولان سازمان تامین اجتماعی و معاونت های گوناگون با هدف بررسی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تعاونی‌ها، شستا، مطالبات سازمان تامین اجتماعی و نحوه تامین آنها و ... برگزار شد.

وی ادامه داد: نمایندگان در ابتدای جلسه مطالبات، پیشنهادات و مشکلات حوزه وزارت کار را در حوزه های انتخابیه خود مطرح و در ادامه عبدالملکی به سوالات آنها پاسخ و برخی مسایل را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: یکی از اظهارات نمایندگان این بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو ثروتمندترین وزارتخانه‌های کشور است و با وجود درآمدهای بسیار باید یکی از وزارتخانه‌های کلیدی در دولت باشد. بنابراین از این وزارتخانه توقع می‌رود، بتواند به قول‌ها و وعده‌های خود برای پرداخت تمام بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری اقدامات لازم را انجام دهد.

حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: نمایندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند تا قبل از پایان سال با فروش اموال گوناگونِ در اختیار و پتروشیمی ها  کمک کار دولت باشد و در خصوص پرداخت حقوق کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی عدالت را رعایت کند.

مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی گفت: به عنوان مسئول مجمع نمایندگان استان از تیپ صاحب الامر قزوین به واسطه فداکاری ها و ایثارگری های بسیجیان رزمنده که 2 سال و نیم در حفظ و حراست از مرزهای شمالی کشور تلاش کردند، تشکر می کنم.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح کرد: همانطور که ریاست جمهوری بارها اشاره کرده اند، پرداخت ها باید عادلانه باشد. این قابل قبول نیست در یک اتاق که نیروی شرکتی، حجمی، قراردادی، آزمایشی، پیمانی و رسمی در کنار هم کار اداری انجام می دهند، یک نفر 3 میلیون و 500 هزار تومان دریافت کند و دیگری در کنار وی 8 یا 10 میلیون دریافت کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با توجه به موضوع استقرار عدالت اجتماعی، این موضوع باید در ادارات هر چه سریعتر مورد توجه قرار بگیرد و همچنین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در کنار تعیین تکلیف نیروهای ادارات  باید در اولویت کار مسئولان باشد.

وی ادامه داد: از وزیر نیرو درخواست دارم نسبت به تامین اعتبار برای شبکه آبرسانی سد بالاخانلو و همچنین برای شبکه آبرسانی به زمین های کشاورزی دو شهرستان بوئین زهرا و تاکستان اقدام جدی داشته باشد و وظیفه خود می دانم از رزمندگان عزیزی که رزمایش پیامبر اعظم (ص) را برگزار کردند، تشکر کنم

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان