داعش در عراق حمام خون راه انداخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی، بامداد امروز (جمعه)، خبر دادند که در پی حمله عناصر داعش به منطقه «قرجوغ» از توابع شهرستان «مخمور» در استان نینوای عراق (شمال) ۱۲ نفر جان باخته‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی حمله عناصر داعش به یکی از روستاهای کُردنشین شمال عراق، ۱۲ نفر از جمله یک کودک جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی، بامداد امروز (جمعه)، خبر دادند که در پی حمله عناصر داعش به منطقه «قرجوغ» از توابع شهرستان «مخمور» در استان نینوای عراق (شمال) ۱۲ نفر جان باخته‌اند.

پایگاه خبری شبکه «زاگرس» به نقل از یکی از افسران پیشمرگه گزارش داد که عناصر داعش ساعت ۱۹ دیشب به وقت محلی تلاش کردند به روستای «لهیبان» در شمال عراق حمله کنند؛ اما تحرکات آن‌ها توسط دوربین‌های حرارتی شناسایی شد و اهالی منطقه موفق شدند با آن‌ها مقابله و آن‌ها را ودار به عقب‌نشینی کنند.

این پایگاه خبری در ادامه اضافه کرد که ساعت ۲۱: ۴۵ شامگاه پنجشنبه، تروریست‌های داعشی بار دیگر اقدام به حمله می‌کنند و این بار روستای کُردنشین «خضرجیجه» را که اغلب ساکنان آن کشاورز و دامدار هستند، هدف قرار می‌دهند.

طبق این گزارش، تروریست‌های داعشی به سمت غیرنظامیان این روستا از جمله زنان و کودکان تیراندازی می‌کنند و همزمان نیروهای پیشمرگه برای مقابله با آن‌ها وارد عمل می‌شوند.

زاگرس در ادامه افزود که این درگیری به جان باختن یکی از نیروهای پیشمرگه و سه غیرنظامی دیگر از جمله یک کودک منجر می‌شود.

سرهنگ «نجات خوله القیادی» از فرماندهان نیروهای پیشمرگه در اربیل اضافه کرد که پس از حمله داعش به روستای خضرجیجه، هفت نفر از نیروهای پیشمرگه سعی می‌کنند که از فرار عناصر داعش جلوگیری کنند که در دام تروریست‌ها گرفتار و کشته می‌شوند.

بر اساس این گزارش، خودروی یکی دیگر از نیروهای پیشمرگه که در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی بوده، واژگون می‌شود و او نیز جان خود را از دست می‌دهد و سه نفر دیگر نیز در این حادثه مجروح می‌شوند.

عناصر داعش طی شش روز گذشته چهار حمله به نقاط مختلفی از مناطق شمالی عراق انجام داده‌اند که در پی آن، ۱۷ نفر از نیروهای پیشمرگه کشته و ۹ نفر دیگر این نیروها مجروح می‌شوند.

بر اساس گزارش منابع کُردی در پی حملات شش روز گذشته داعش، همچنین سه غیرنظامی جان باخته‌اند و چهار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان