فوری؛ واریز وام قرض الحسنه دولت به این خانوارها | شرایط آسان و بازپرداخت طولانی وام دولتی

احسان خاندوزی اعلام کرد که که به سرپرست خانوارها وام ۱۰ میلیونی قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام ۱۰ میلیونی سرپرستان کرونایی خانوار، سه ساله با اقساط ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان و ضمانت وام بر اساس اعتبار سنجی افراد است.

اوایل آذرماه سالجاری احسان خاندوزی اعلام کرد که که به سرپرست کرونایی خانوارها وام ۱۰ میلیونی قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و این سرپرستان باید به علت کرونا در بیمارستان بستری شده‌ و فاقد شغل و درآمد ثابت باشند.

روال پرداخت این وام به این صورت است که وزارت اقتصاد،  اطلاعات مربوط به این افراد را از وزارت بهداشت دریافت و با اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تطبیق می‌دهد و مشمولان را شناسایی می‌کند.

در صورتی که افراد مشمول این طرح باشند، با پیامک یا تلفن به آنها اطلاع داده می‌شود.

بانک‌های مهر اقتصاد ایران و بانک رسالت متولی پرداخت این وام هستند و از سمت این دو بانک با مشمولان تماس گرفته می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد، بانک قرض‌الحسنه رسالت نخستین تسهیلات کرونایی سرپرستان خانوار مبتلا شده به کرونا را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماه پرداخت کرده است.  

بر اساس این گزارش، وام ۱۰ میلیونی سرپرستان کرونایی خانوار، سه ساله با اقساط ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان و ضمانت وام بر اساس اعتبار سنجی افراد است.

سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: تسهیلات قرض الحسنه‌ای برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده که شامل سرپرستان خانوار فاقد شغل و درآمد ثابت می‌شود.

عباس مرادپور اظهار کرد: تسهیلات قرض الحسنه‌ای برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده که شامل سرپرستان خانوار فاقد شغل و درآمد ثابت می‌شود. مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و با بازپرداخت سه ساله است که اقساط ماهانه آن حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرایند پرداخت این وام از هفته آینده اجرایی می‌شود، گفت: دو بانک مهر اقتصاد ایران و بانک رسالت این تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

مرادپور افزود: ما اطلاعات مربوط به این افراد را از وزارت بهداشت دریافت و با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن‌ها را بررسی می‌کنیم و به این افراد از طریق پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: متقاضیان برای این منظور به بانک‌ها مراجعه نکنند.

سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد افزود: از طریق اعتبارسنجی برای دریافت ضمانت استفاده می‌شود و با حداقل تضمین‌ها پرداخت وام انجام خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان