فوری | هنرمند معروف درگذشت

محمد علی شاکری‌راد هنرمند نقاش، اسطوره‌شناس و استاد دانشگاه درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

محمد علی شاکری‌راد پس از تحمل سال‌ها رنج بیماری، در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.

این اسطوره شناس متولد  سال۱۳۲۰ در رشت کارشناسی ارشد معماری خود را در سال ۱۳۴۹ از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد و به مدت  شش سال مدیریت دانشکده هنر- دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده داشت. او که از همقطاران محمد ابراهیم جعفری بود در دانشگاه به تدریس تاریخ هنر معاصر، انسان طبیعت طراحی، مبانی و دروس عملی پرداخت.

از تالیفات او می‌توان به دو جلد کتاب مرجع انسان‌، طبیعت طراحی (ارگونومی) ، کتاب خلاقیت در هنر معاصر ، کتاب  روش تحقیق در هنر، کتاب هندسه نقوش و کتاب تاریخ هنرمعاصر ایران (پنج دهه اخیر) اشاره کرد.

از وی مقالات بسیاری در زمینه هنر منتشر شد که از جمله می‌توان به «هنر پدیده ایست اندیشمندانه»، «هنر از هست تا بودن»، نقد فیلم های ماجراجویان- داش آکل- درشکه چی، سلسله مقالات «انسان، طبیعت، هنر خلاق»، نقش هویت هنر نقاشی سنتی اشاره کرد.

شاکری راد همچنین در موضوعات  تاثیر اساطیر در هنر ایران، نقش فرم در معماری، طرحهای نمادین هنر ایرانی، بازگشت پست مدرنیسم، معنویت گرایی در هنر مدرن، مدرنیته در هنر معاصر، نقش کاریکاتور در هنر معاصر، مدرنیسم و پسامدرنیم به ارائه سخنرانی و سمینار پرداخت.

او که داماد زنده‌یاد علی تجویدی و همسر زهرا تجویدی است، همچنین ۱۱ نمایشگاه انفرادی و ۱۹ نمایشگاه جمعی در گالری های مختلف برگزار کرد.

گستاخی طالبان در درگیری با مرزبانان ایرانی !

به گزارش رکنا، بنابر اخبار واصله ، نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران پس از مشاهده ایجاد مزاحمت چند تن از عناصر طالبان برای کشاورزان ایرانی ، اقدام به گشودن آتش بر روی نیروهای متخاصم کردند.گفته می شودهم اکنون نیرو های پشتیبانی در حال اعزام به مناطق درگیر هستند.

یگان های توپخانه ای مرزبانی در حال شخم زنی مواضع عناصر متخاصم هستند.

منبع : تابناک آنلاین

 بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است.

ماجرا از این قرار است که طی سالهای گذشته در داخل خاک ایران و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده می‌شود؛ امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها ولی در داخل مرزهای ایران حضور داشته‌اند، اما به واسطه وجود این دیوارها نیروهای طالبان تصور می‌کنند که به مرز آنها تجاوز شده است.

  پیرو این ماجرا نیروهای طالبان به سمت ایرانیان شلیک می‌کنند که این مسئله با تبادل آتش نیروهای ایرانی پاسخ داده می‌شود.

 گفته می‌شود هم‌اکنون این درگیری‌ها پایان یافته و ایران در حال توجیه طالبان نسبت به خط مرزی است.

 یک مقام مطلع  تاکید کرد که اخبار حاشیه‌ای مبنی بر تصرف پاسگاه‌های مرزی ایران توسط طالبان از اساس کذب است.

منبع : تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • بتول
    0

    روحش شا د وحیف وصدها حیف از این هنرمندان اسطوره علی تجویدی ک یک بود دامادش هم همچنین بنده تسلیت میگویم ب دختر خانم اقای تجویدی درواقع همسر ایشان واز خدا میخواهم روح وروانشان شاد و جایشان در بهشت اعلی باشد.

  • ناشناس
    0

    خدا رحمت شون کنه وروحشان شاد چقدر بار سفر بستن اینطوری که به خوبی ازت یاد بشه وبدون اذیت کردن مردم خوبه ادم اگر دستش هم از دنیا کوتاه میشه با نام نیک بره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان