بزرگترین سلبریتی‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال

هر روز تعداد بیشتری از سلبریتی‌ها به پذیرش این ارزها روی می‌آورند. طیف گسترده‌ای از چهره‌های برجسته، ازایلان ماسک (Elon Musk) گرفته تا جی‌.کی. رولینگ (J. K. Rowling) و میسی ویلیامز (Maisie Williams) و لیندزی لوهان (Lindsey Lohan)، نسبت به ارزهای دیجیتال واکنش نشان داده‌اند و برخی از آنها از ظرفیت طرفداران خود برای ترویج این ارزها استفاده می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

با رشد دنیای ارزهای دیجیتال، اتفاقات جالب و کم‌نظیری رخ داد که شاید تا چندی پیش، تصورش را هم نمی‌کردیم. یکی از این اتفاقات، ورود سلبریتی‌ها به حوزه ارزهای دیجیتال و اقدامات بعضاً تأثیرگذار آنها بود.

هر روز تعداد بیشتری از سلبریتی‌ها به پذیرش این ارزها روی می‌آورند. طیف گسترده‌ای از چهره‌های برجسته، ازایلان ماسک (Elon Musk) گرفته تا جی‌.کی. رولینگ (J. K. Rowling) و میسی ویلیامز (Maisie Williams) و لیندزی لوهان (Lindsey Lohan)، نسبت به ارزهای دیجیتال واکنش نشان داده‌اند و برخی از آنها از ظرفیت طرفداران خود برای ترویج این ارزها استفاده می‌کنند.

سؤال این است که آیا این افراد مشهور فقط می‌خواهند بر موج موفقیت ارزهای دیجیتال سوار شوند یا واقعاً قصد دارند حضوری فعال و دائمی در این حوزه داشته باشند؟ در این مطلب که به‌کمک مقاله‌ای از وب‌سایت لرن کریپتو (Learncrypto) گردآوری شده، قصد داریم سلبریتی‌هایی را معرفی کنیم که وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند و تأثیر آنها را در این حوزه بررسی کنیم.

اهالی موسیقی در دنیای ارزهای دیجیتال

موسیقی بیشتر از هر صنعت دیگری نماینده و بازتاب‌دهنده فرهنگ است. از این رو، چه از جنبه تجاری و چه از نظر ارتقای جایگاه، جای تعجبی ندارد که ارزهای دیجیتال، به‌عنوان یک فرهنگ، راه خود را به این صنعت باز کرده‌اند.

کاربرد ویژه‌ای که توکن‌های غیرمثلی (NFT) می‌توانند برای هنرمندان داشته باشند، حاکی از آن است که تازه در اول راهی هستیم که باعث ایجاد انقلابی در نحوه انتشار و استفاده از آثار موسیقی خواهد شد. در این بخش، برخی از هنرمندان فعال در عرصه موسیقی را که به دنیای ارزهای دیجیتال ورود کرده‌اند معرفی می‌کنیم.

اسنوپ داگ (Snoop Dogg)

اسنوپ داگ، رپر و ترانه‌سرای آمریکایی، قبلاً هم به بیت کوین علاقه نشان داده بود؛ او اکنون بیشتر در دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده و درباره دوج کوین هم توییت می‌کند. توییت‌های او و دیگر سلبریتی‌ها در ماه فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) باعث شدند که دوج کوین یک سقف جدید قیمتی را ثبت کند. بلافاصله پس از این اتفاق، طرفداران دوج کوین لقب اسنوپ دوج (Snoop Doge) را به او دادند.

تجربه ثابت کرده است که اسنوپ داگ علاقه دارد نامش در هر محصول و حوزه‌ای باشد و کمتر حوزه‌ای را می‌توان یافت که او در آن سرک نکشیده باشد. او همیشه سعی کرده تا از ترندها عقب نماند و از هر فرصتی برای اظهارنظر در مورد اتفاقات جدید استفاده می‌کند. حالا و با سروصدایی که ارزهای دیجیتال به پا کرده‌اند، می‌توان دلیلی منطقی برای همکاری این سلبریتی و صرافی کریپتو داتکام (Crypto.com) برای معرفی پلتفرم توکن‌های غیرمثلی این صرافی پیدا کرد.

آلبوم جدید او با نام «سفری با داگ» (A journey with the Dogg)، درباره خاطرات سال‌های اولیه حضور او در عرصه هنر است. این آلبوم از جریان توکن‌های غیرمثلی نیز الهام گرفته است و نام یکی از قطعات آن NFT است.

مگان دی استالیِن (Megan Thee Stallion)

مگان دی استالیِن، یکی از پرطرفدارترین رپرهای نوظهور آمریکایی، در دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) مقداری بیت کوین به ارزش ۱۰ میلیون دلار از طریق نرم‌افزار کش اپ (Cash App) میان هواداران خود توزیع کرد.

او در تمجید بیت کوین گفته که «یک سرمایه‌گذاری واقعاً هوشمندانه است که قیمتش با گذشت زمان همچنان رشد خود را حفظ خواهد کرد». این نوع تبلیغ هوشمندانه برای هر دو طرف منفعت داشته است. پس از این اتفاق، استفاده از کش اپ در میان نسل هزاره و نسل زد رشدی تصاعدی داشت و مگان دی استالین نیز در میان طرفداران این نوعی موسیقی خاص به شهرت بالایی رسید.

سولجا بوی (Soulja Boy)

سولجا بوی، یکی دیگر از رپرهای آمریکایی، در سال ۲۰۱۸ آهنگی با نام «بیت کوین» منتشر کرد که نشان‌دهنده آگاهی او از ارزهای دیجیتال بود. دانش او از ارزهای دیجیتال به‌تازگی از این هم فراتر رفته است. او به‌طور مرتب درباره سبد دارایی‌های دیجیتال خود توییت می‌کند و به حوزه توکن‌های غیرمثلی هم وارد شده است. او در فهرست سال ۲۰۱۰ پردرآمدترین رپرهای جهان هم که توسط مجله فوربز منتشر شد، قرار گرفته بود. بوی در آن سال بیش از ۷ میلیون دلار درآمد داشت.

کینگز آو لئون (Kings of Leon)

گروه موسیقی راک کینگز آو لئون اولین گروه موسیقی‌ بود که یک آلبوم را به‌شکل توکن غیرمثلی منتشر کرد. این گروه سه نوع توکن منتشر کرده است؛ توکن اول بسته ویژه آلبوم بود، سری دوم شامل امتیازهای ویژه اجرای زنده مثل امتیاز مادام‌العمر ردیف اول می‌شد و توکن سوم هم آثار اختصاصی دیداری- شنیداری این گروه بود.

چنین اقداماتی بیش از هر چیز دیگری نشان‌دهنده پیوند ارزهای دیجیتال و موسیقی است که به حل مشکلات هنرمندان و هواداران کمک می‌کند. توکن‌های غیرمثلی برای هنرمندان منبع درآمدی جدید و راهکاری کم‌هزینه برای تعامل با هواداران به ارمغان آورده‌اند.

دیسکلوژر (Disclosure)

گروه موسیقی دونفره دیسکلوژر (Disclosure) به‌تازگی تک‌آهنگی را منتشر کرده که روی پلتفرم توئیچ (Twitch) به شکل توکن غیرمثلی و به‌صورت زنده تولید شده است. این تک‌آهنگ در یک حراج به قیمت ۴۰ اتر (۱۴۴٬۷۰۰ دلار در لحظه نگارش این مطلب) فروخته شد.

البته چنین قیمت بالایی ممکن است به‌خاطر جوسازی فعلی توکن‌های غیرمثلی باشد؛ اما به‌ هر حال با قیمت‌های امروزی، معادل درآمد ۱۷ میلیون بار پخش در پلتفرم اسپاتیفای (Spotify) است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که این مبلغ برای یک آهنگ و آن هم در یک لحظه، پول خوبی است!

جن سیمونز (Gene Simmons)

جن سیمونز (Gene Simmons) از گروه موسیقی افسانه‌ای کیس (Kiss)، سرمایه‌گذاری‌های خود در ارزهای دیجیتال را مدام به اشتراک می‌گذارد تا نشان دهد که در هر سنی می‌توان وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد؛ این در حالی است که به‌گفته بسیاری از کارشناسان بازار، ارزیابی او از ارزش کاردانو نشان می‌دهد که کمی دچار تعصب شده است.

جن سیمونز بیشتر شهرت خود را مدیون انجام حرکات جنجال‌برانگیز نظیر سرکشیدن جام خون در کنسرت‌هایش است. او تا به حال موفق به کسب جوایز زیادی در حوزه موسیقی شده است.

بازیگران در دنیای ارزهای دیجیتال

شماری از بازیگران مشهور، مدتی است که در دنیای ارزهای دیجیتال نیز برای خود شهرتی دست‌وپا کرده‌اند. ورود بازیگران به‌ویژه در دوره تب‌وتاب عرضه اولیه سکه (ICO) در سال ۲۰۱۷ پررنگ بود. در آن زمان، برخی چهره‌های مشهور پول می‌گرفتند تا برای عرضه اولیه سکه خاصی تبلیغ کنند.

استیون سیگال (Steven Seagal)

برای نمونه، استیون سیگال، بازیگر فیلم‌های اکشن هالیوودی که خیلی از ما او را به‌واسطه آنها می‌شناسیم، متهم شد که در سال ۲۰۱۸ وقتی برای یک عرضه اولیه تبلیغ می‌کرد، اعلام نکرده بود که برای آن تبلیغ پول گرفته است. او به‌تازگی توانست پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه خود را حل‌وفصل کند.

سیگال از جمله پرحاشیه‌ترین سلبریتی‌های هالیوودی است و سال ۲۰۱۶ به‌دلیل تمجیدهایش از روسیه، تابعیت افتخاری این کشور را دریافت کرد.

لیندزی لوهان (Lindsay Lohan)

لیندزی لوهان، بازیگر و خواننده آمریکایی، از جمله سلبریتی‌های دنیای سینما و تلویزیون است که درباره ارزهای دیجیتال اظهارنظر کرده است. لوهان اوایل سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرد که بیت کوین و اتریوم روندی صعودی خواهند داشت؛ اما پیش‌بینی او به واقعیت نپیوست.

او از جمله مشهورترین بازیگران آمریکایی به حساب می‌آید و زمانی که تنها ۱۷ سال داشت، جذابت‌ترین بازیگر هالیوود لقب گرفت.

تری کروز (Terry Crews)

تری کروز، بازیگر و ورزشکار آمریکایی که خیلی از ما او را به دلیل بازی در سریال بروکلین ناین‌ناین (Brooklyn Nine-Nine) می‌شناسیم، به‌تازگی اعلام کرده است که ارز دیجیتال مخصوص خود را ایجاد خواهد کرد.

این بازیگر در چندین پادکست درباره توکن‌های غیرمثلی صحبت کرده و گفته که مشتاق است وارد این حوزه شود. او چندی پیش در پیامی توییتری نوشت:

تری کروز رسماً غیرمتمرکز شده است.

ورزشکاران در دنیای ارزهای دیجیتال

برخی از شخصیت‌های مشهور ورزشی هم از ارزهای دیجیتال سود برده‌اند که در فهرست زیر تعدادی از آنها را معرفی کرده‌ایم.

راسل اوکونگ (Russell Okung)

راسل اوکونگ، بازیکن فوتبال آمریکایی، در سال ۲۰۱۹ در توییتر اعلام کرد که می‌خواهد حقوقش را با بیت کوین دریافت کند. ستاره لیگ ملی فوتبال آمریکا اخیراً اعلام کرد که نصف حقوق ۱۳ میلیون دلاری خود در آن زمان را از طریق پلتفرم استرایک (Strike) که یک سرویس انتقال مبتنی بر شبکه لایتنینگ است، در قالب بیت کوین دریافت کرده است. با توجه به رشد چشمگیر بیت کوین از آن زمان، به نظر می‌رسد که اوکونگ تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای گرفته بود.

اوکونگ نمونه‌ای عالی از کسانی است که به فلسفه بیت کوین تعهد دارند؛ موضوعی که از اقدامات و توییت‌های او به‌خوبی مشخص است. نمی‌توان دقیقاً گفت که اوکونگ چه تعداد از طرفداران لیگ فوتبال آمریکایی را وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌کند، اما واضح است که اقدامات او ضرری هم برای این حوزه نخواهد داشت.

شان کالکین (Sean Culkin)

به نظر می‌رسد که اوکونگ برای دیگر ستاره‌های لیگ فوتبال آمریکا نیز الهام‌بخش بوده است. مثلاً شان کالکین یکی از بازیکنان این لیگ بود که کل حقوق سال ۲۰۲۱ خود را به بیت کوین تبدیل کرد. کالکین البته از این هم فراتر رفت و از چشم‌های لیزری برای عکس پروفایل توییترش استفاده کرد.

کالکین که فوتبال آمریکایی را از دانشگاه آغاز کرد، در دوران حرفه‌ای خود در لیگ فوتبال آمریکا، بارها برای تیم‌های لس‌آنجلس چارجرز، بالتیمور ریونز و کانزاس سیتی چیفز به میدان رفته است.

کارآفرینان در دنیای ارزهای دیجیتال

کارآفرینان، به‌ویژه کارآفرینان فعال در حوزه فناوری، یکی دیگر از گروه‌های مبلّغ ارزهای دیجیتال هستند. نکته جالب اینجاست که همه این کارآفرینان دیدگاه صعودی نسبت به بیت کوین دارند.

ایلان ماسک (Elon Musk)

بدون تردید مشهورترین چهره در این دسته‌بندی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است. این میلیاردر آمریکایی چند ماه پیش اعلام کرد که شرکت تسلا چندین میلیارد دلار بیت کوین خریده است. او سال‌هاست که طرفدار پتانسیل ارزهای دیجیتال بوده است. در این میان شاید بتوان ایلان ماسک را تأثیرگذارترین سلبریتی در بازار به حساب آورد؛ بارها شده است که او با یک توییت موجی از سود یا موجی از ضرر را به بازار تحمیل کرده است!

جک دورسی (Jack Dorsey)

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و شرکت اسکوئر، یکی از طرفداران پروپاقرص بیت کوین به شمار می‌رود. او تا به حال بارها درباره مزایای بیت کوین و سیستم‌های غیرمتمرکز صحبت کرده است. چندین ابتکار و برنامه آموزشی هم ایجاد کرده که هدف آنها ترویج بیت کوین و آموزش سیستم‌های غیرمتمرکز در نقاط محروم دنیا نظیر آفریقاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان