هواشناسی | افزایش دما | کاهش دما

هشدار فوری هواشناسی به این استان ها | ورود سامانه بارشی جدید به کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت باعث افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی طی سه روز آینده خبرداد.

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت باعث افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا خواهد شد.

وی افزود:طی دو روز آینده در سواحل شمالی کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:‌ بعد از ظهر دوشنبه (۲۰دی‌ماه) با نفود سامانه بارشی از غرب کشور در شمال ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سه شنبه (۲۱دی‌ماه) بارش علاوه بر این مناطق به شمال خوزستان، لرستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران کشیده خواهد شد. در این روز بارش در شمال کرمانشاه و غرب کردستان شدت خواهد داشت.

 به گفته ضیاییان، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۰و۲۱دی‌ماه) در سواحل شمالی و اردبیل وزش باد و روند افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. چهارشنبه (۲۲دی‌ماه) در شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

خبرها و تصاویر رسیده از شهر و بخش بیرم در همسایگی عسلویه حاکی از وضعیتی بحرانی و بغرنج برای بسیاری از خانواده ها و ساکنان این شهر دارد.

تصاویر ارسالی شهرستان بیرم از آبگرفتگی شدید منازل مسکونی و تحمیل خسارات سنگین از وقوع سیل و بارش های سنگین، نیاز شدید به شتاب برای کمک و امدادرسانی نیروها و دستگاه های خدمات رسانی را نشان می‌دهد.

در یکی از این تصاویر شهروندی  بیرمی گفت که حتی در برخی مناطق و منازل در قسمتی از شهر تا ارتفاع ۲متر آب بالا آمده و باعث وحشت و تخلیه مردم از منازل خود شده است. او گفت که شب گذشته تنها کاری که کرد نجات خانواده اش را از مرگ و غرق شدن در آب بوده است.

 مدیر هلال احمر لارستان هم خبر داد: سیل ، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی به بیش از ۵۶۰ خانواده در شهر لار و بخش های مختلف تابعه خسارات وارد کرد و برخی از خانواده ها اسکان اضطراری یافته اند.

زمانی تصریح کرد: عمق و ارتفاع آب در برخی منازل مسکونی آنقدر زیاد است که امکان اسکان برای مردم و خانواده ها حتی تا روزهای آینده ممکن نیست. وی  گفت: بیشترین خسارات و آبگرفتگی معابر و منازل مربوط به شهرهای لار، بیرم، عماد شهر و خور بوده است.

بارش های سیل آسا در بخش صحرای باغ لارستان نیز موجب خساراتی به محصولات کشاورزی و بخش هایی از شهر عماد شهر و موجب نشست زمین در برخی مناطق شد.

محمدباقر قالیباف نیز در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی،گفت: از دستگاه‌های اجرایی و کمیسیون عمران و کشاورزی مجلس درخواست می‌کنم به سیل اخیر ورود کنند.

وی بیان کرد: در چند روز گذشته در استان‌های جنوبی کشور چون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان بارش‌های شدیدی اتفاق افتاده است که ما شب گذشته تا دیر وقت پیگیر بودیم. شرایط این استان‌ها به هیچ وجه خوب نیست و باید توجهات جدی شود تا در زندگی مردم خلل و مشکلی به وجود نیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از بارش باران بسیار خوشحالیم اما باید به وضعیت مردم آسیب دیده هم توجه جدی شود، گفت: ستاد بحران، هلال احمر، کمیته امداد و وزارت نیرو باید اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

* یخبندان در 18 استان

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش پیش‌بینی می‌شود و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان تهران صاف خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 3 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اردبیل، بجنورد و زنجان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد‌:‌ روز آینده در 18 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع : ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • منوچهر عضو مجله کلینیک پزشکی خانواده خاورمیانه
    0

    ایران بعید است یخبندان شود زیرا 200 چشمه آبگرم دارد که از 30 درجه تا 90 درجه سلیوس حرارت داردو این چشمه ها هزاران سال است که در جریان است. منبع آن اقیانوس زیر زمینی است که بیشتر آن زیر خاورمیانه و قسمتی از آسیاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان