پمپ بنزین بده ارز دیجیتال بگیر

پس از شکست پروژه دولت روحانی برای افزایش ناگهانی قیمت بنزین در اردیبهشت‌ 98، دولت وقت سناریوی دیگری را برای افزایش قیمت بنزین پیگیری می‌کند اما پس از بروز اعتراضات در کشور رئیس جمهور حسن روحانی به طور کلی نسبت به این تصمیم از خود سلب مسئولیت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پمپ بنزین ها در چند وقت اخیر دچار مشکلات زیادی شدند و اختلال در پمپ بنزین ها مشکلات زیادی را ایجاد کرد.در چند روز اخیر این خبر شنیده می شود که بعضی از پمپ بنزین ها به فکر فروش هستند و خیلی از صاحبان پمپ بنزین ها حاضر به معاوضه پمپ بنزین هایشان با ارز دیجیتال و ملک های دیگر شده اند.

اگر در پلتفرم های آگهی کمی جستجو کنید به موردهای فروش جایگاه های سوخت و مجتمع های رفاهی برمی‌خورید. در یکی از این آگهی ها یک جایگاه سوخت با ۱۴ هزار متر مربع فضا و ۴ اتاق به قیمت ۲۶ میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده است. قیمت هر متر مربع از این جایگاه سوخت یک میلیون و ۸۵۷ هزار تومان اعلام شده است. در توضیحات این آگهی آمده که متوسط درآمد ماهیانه این جایگاه سوخت ۲۱۰ میلیون تومان است.یکی دیگر از آگهی های فروش مربوط به یک جایگاه سوخت با ۱۵۸۰۰ متر مربع همراه با ۴ اتاق است. میزان درآمد ماهیانه این جایگاه سوخت ۳۷۰ میلیون تومان اعلام شده است. لازم به ذکر است که این جایگاه به صورت تهاتر تا نصف قیمت با آپارتمان یا ویلای فوق لوکس در شمال وجود دارد. علاوه بر این تهاتر با انواع ارز دیجیتال و بیت کوین نیز صورت می‌پذیرد.آگهی های با قیمت پایین تر نیز وجود دارد به عنوان مثال در یک آگهی دیگر جایگاه سوختی با ۱۴۰۰۰ مترمربع فضا به قیمت ۹ میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده است.یکی دیگر از آگهی های فروش مربوط به یک جایگاه سوخت با ۱۵۸۰۰ متر مربع همراه با ۴ اتاق است. میزان درآمد ماهیانه این جایگاه سوخت ۳۷۰ میلیون تومان اعلام شده است. لازم به ذکر است که این جایگاه به صورت تهاتر تا نصف قیمت با آپارتمان یا ویلای فوق لوکس در شمال وجود دارد. علاوه بر این تهاتر با انواع ارز دیجیتال و بیت کوین نیز صورت می‌پذیرد.جایگاه به صورت تهاتر تا نصف قیمت با آپارتمان یا ویلای فوق لوکس در شمال وجود دارد. علاوه بر این تهاتر با انواع ارز دیجیتال و بیت کوین نیز صورت می‌پذیرد.

پس از شکست پروژه دولت روحانی برای افزایش ناگهانی قیمت بنزین در اردیبهشت‌ 98، دولت وقت سناریوی دیگری را برای افزایش قیمت بنزین پیگیری می‌کند اما پس از بروز اعتراضات در کشور رئیس جمهور حسن روحانی به طور کلی نسبت به این تصمیم از خود سلب مسئولیت کرد.

نیمه‌شب جمعه 24 آبان‌ماه 1398 بود که خبر افزایش ناگهانی قیمت بنزین در سراسر کشور پیچید و بسیاری از مردم بهت‌زده ایران قبل از اطلاع‌رسانی و اعلام رسمی دولت وقت با حضور در پمپ‌بنزین‌ها تازه متوجه شدند که قیمت بنزین به ناگهان 3 برابر شده است. با توجه به اهمیت قیمت بنزین در سبد خانوار و تاثیر آن بر سایر شاخص‌های اقتصادی کشور، این تصمیمِ ناگهانی آغازگر اعتراضات در برخی نقاط نقاط کشور، به خصوص حاشیه‌ شهرها بود.

سلب اعتماد عمومی به مجموعه نظام مهم‌ترین آسیب وقایع آبان‌ماه 98

آنچه از حوادث آبان‌ماه در اذهان عمومی ثبت شده، این است که شورای سران قوا شامل حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه‌قضاییه بدون توجه به نظر و خواست مردم، تصمیم به افزایش قیمت بنزین می‌گیرند و سپس این تصمیم شورای سران قوا نیز همانند سایر تصمیمات این شورا با همراهی رهبر انقلاب البته با تبصره اصلاح و رعایت ملاحظات کارشناسی مواجه می‌شود.

در نتیجه بخشی از مردم اینگونه برداشت کردند که همه مسئولان کشوری از هر دسته و جناح سیاسی در ماجرای آبان‌ماه علیه معیشت آنها تصمیم گرفته‌اند و هیچ جریانی در مجموعه حاکمیت نظر و خواست آنها را نمایندگی نمی‌کند. اما بهتر است کمی به وقایع قبل از 24 آبان 98 دقیق‌تر نگاه بیندازیم.

در گزارش پیش‌رو با بررسی تحولات و تحرکات چندساله پیرامون افزایش قیمت بنزین به این سوال پاسخ خواهیم داد که تصمیم افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه 98 در چه بستر و زمینه‌ای گرفته شد. البته باید توجه داشت که ماجرای آبان‌ماه 98 از دو جنبه «تصمیم افزایش قیمت بنزین» و «شیوه اجرا و اعمال افزایش قیمت» قابل بررسی است که در هر دو بعد اشتباهات فاحشی صورت گرفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان