سرنوشت کوهنوردان شیرازی گرفتار در ارتفاعات دنا؟

نجات جان ۷ کوهنورد شیرازی در ارتفاعات دنا

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دنا با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

کوهنوردان

"سید امان الله جهانبین" افزود: اعضای تیم هفت نفره کوهنوردان شیرازی گرفتار در ارتفاعات دنا در سلامت کامل هستند و هم اینک به اتفاق تیم های امداد و نجات این سازمان در حال پایین آمدن از ارتفاعات می باشند.

وی اظهار کرد: براساس آخرین گزارش های دریافتی تیم های امداد و نجات هلال احمر این استان که شب گذشته  برای کمک رسانی در ارتفاعات دنا مستقر شده بودند به تیم کوهنوردان گرفتار در برف سنگین  روز گذشته، ملحق شده اند و اینک  در حال پایین آمدن از ارتفاعات می باشند.

کوهنوردان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد خاطرشنان کرد: با سر تیم گروه امدادونجات کوهستان با سرگروه تیم کوهنوردی شیراز(آقای نامجو )نیز صحبت کردیم که الحمد الله همه اعضای این گروه در صحت و سلامت به همراه امدادگران جمعیت هلال احمر پایین آمدند.

وی تصریح کرد: این تیم چهارنفره در ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح امروز (شنبه )به خط الراس نزدیک به این کوهنوردان گرفتار شیرازی رسیدند.تیم پشتیبان سه نفره دیگر جمعیت هلال احمر کهکیلویه و بویراحمد که نیز  از سمت تنگ نول به سمت این کوهنوردان در حال حرکت بودند لحظاتی پیش به تیم عملیاتی امداد و نجات پیوستند.

جهانبین تاکید کرد: همچنین تیم پشتیبانی دیگری در دامنه کوه گل مستقر شده اند و ۶ نفر از پرسنل امدادی امداد و نجات کوهستان نیز در داخل شعبه حضور دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، وی ادامه داد: هفت دستگاه خودروی کمک دار نیز درگیر همین عملیات امداد و نجات است.

گفتنی است که براساس این گزارش تیم هفت نفر کوهنوردی از استان فارس که  روز جمعه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰ بدون  توجه به هشدارهای هواشناسی و نیز بدون هماهنگی دیگر متولیان امور در حوزه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد حرکت به سمت ارتفاعات دنا را آغاز کرده بودند در ارتفاع ۴۰۰۰ متری گرفتار کولاک و برف شدید شده بودند.

منبع : ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان