آزادی زندانی که ۱۱ سال اعتراف نکرد

ایران/ مرد میانسال که از 11 سال قبل به اتهام قتل همسرش در زندان بود در حالی با رضایت اولیای دم آزاد شد که همچنان منکر ارتکاب این جنایت است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

رسیدگی به این پرونده از سال 89 و با شکایت مردی 44 ساله به اداره پلیس جعفرآباد اردبیل آغاز شد. وی به مأموران گفت همسرم از روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده و خبری از او نداریم.

پس از این شکایت بررسی‌ها برای یافتن زن جوان آغاز شد اما یک هفته بعد جسد این زن در حالی که داخل باتلاق افتاده بود از سوی پلیس کشف شد.

با بیرون کشیدن جسد و تأیید قتل زن جوان بر اثر خفگی تحقیقات برای شناسایی عامل این جنایت از سوی کارآگاهان پلیس ادامه یافت. در حالی که همسر این زن به‌عنوان نخستین مظنون تحت بازجویی قرار گرفته بود وی منکر اطلاع از علت قتل همسرش شد و گفت: من همسرم را دوست داشتم او مادر 5 فرزند من بود و با هم مشکلی نداشتیم من نمی‌دانم چه کسی همسرم را کشته است. با این حال دستور بازداشت او صادر شد و از آنجا که همه اسناد و مدارک علیه وی بود شوهر مقتول به‌عنوان عامل قتل محاکمه و با رأی قضات به قصاص محکوم شد.

بدین ترتیب متهم که همچنان منکر قتل همسرش بود به زندان رفت تا اولیای دم با پرداخت مبلغ تفاضل دیه مقدمات اجرای حکم را فراهم کنند. اما در حالی که 11 سال از این ماجرا گذشته بود و فرزندان مقتول و برادرش به‌عنوان اولیای دم دیگر پیگیر اجرای حکم نشده بودند این بار گروه جهادی بخشایش برای جلب رضایت اولیای دم وارد ماجرا شدند.

سید نقی موسوی - مسئول هیأت جهادی بخشایش ستاد صبر - در این باره به ما گفت: با توجه به اینکه این مرد زندانی بیش از 11 سال در زندان بود و در تمام دوران تحقیق و بازجویی و محکومیت خود هیچ اقراری به قتل نداشت و اولیای دم نیز تمایلی به اجرای حکم قصاص نداشتند برای اینکه وضعیت وی روشن شود گروه بخشایش با برگزاری جلسات صلح و سازش و دعوت از خانواده مقتول و فرزندان وی سرانجام پس از تلاش بسیار موفق شدیم رضایت آنها را جلب کرده و بدون هیچ قید و شرطی به متهم رضایت دادند.

با این رضایت مرد زندانی که حالا 55 ساله است از زندان آزاد شد و به خانه برگشت. این در حالی بود که وی همچنان با گذشت این سال‌ها مدعی است در قتل همسرش هیچ دخالتی نداشته و می‌خواهد بعد از آزادی برای اثبات بی‌گناهی خودش هم که شده عامل قتل همسرش را پیدا کند و راز این معمای جنایی پیچیده را بگشاید.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان