روایاتی از حضور رئیس‌جمهور سابق در اتریش تا احضار به دادسرا!

حسن روحانی کجاست؟

در عین حال این سوال اکنون برای کنشگران سیاسی و حتی افکار عمومی به وجود آمده که «حسن روحانی» رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم که انتقادات به او و دولتش به دلیل شرایطی که برای کشور ایجاد شده، همچنان ادامه دارد، اکنون کجاست و مشغول چه فعالیتی است؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بیش از دو ماه از آغاز رسمی دولت سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد و پس از رای اعتماد قاطع پارلمان به هجده وزیر کابینه سیزدهم تغییرات در نهاد‌های اجرایی همچنان در حال انجام است.

با اینکه دولت سیزدهم در این مدت کوتاه، همه تلاش خود را به کار گرفته تا فشار‌های اقتصادی وارد شده به مردم را کاهش دهد، هنوز تغییرات خاصی در بهبود وضعیت معیشتی مردم احساس نمی‌شود، تا جایی که رئیسی تاکید کرده ایجاد ثبات در بازار، دومین اولویت او و دولتش است و اکنون معاون اول را مسئول پیگیری این مساله کرده است.

دلیل انتقادات به دولت قبل چیست؟

علیرغم اینکه دولت سیزدهم خیلی مایل نیست همچون روال گذشته، برخی روسای جمهور همه مشکلات را به دولت قبل (دولت اعتدال) نسبت دهد، عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم به ویژه در بعد اقتصادی بر همه فعالیت‌های دولت جدید سایه سنگینی انداخته است، به گونه‌ای که «محمد صادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاسی مدعی شده که روحانی یک دولت مین‌گذاری شده را به رئیسی تحویل داده است.

با اینکه دولت «حسن روحانی» به پایان رسیده، انتقادات و گلایه‌ها از دولت وی، همچنان ادامه دارد. انتقادات به دولت و عملکرد او هم مختص به موضوع خاصی نیست؛ از وضعیت اقتصادی و نرخ ارز گرفته تا برجام و کوتاهی در واردات واکسن کرونا! اما آنچه که اکنون سبب ایجاد یک علامت سوال بزرگ شده، غیبت حسن روحانی است.

روسای جمهور پس از دوران مسئولیت خود

جز «ابوالحسن بنی صدر» رئیس جمهور فراری و شهادت «محمدعلی رجایی» رئیس جمهور شهید توسط منافقین کوردل، تقریبا همه روسای جمهور پس از دوران مسئولیت خود به فعالیت سیاسی و علمی خود ادامه داده اند. آیت الله خامنه‌ای پس از رحلت امام (ره) از سوی مجلس خبرگان پرچمدار رهبری انقلاب شدند و مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی نیز پس از پایان دوره مسئولیت خود در قوه مجریه، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده گرفت.

سید «محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات هم پس از دوران مسئولیت خود بنیاد اجتماعی و فرهنگی باران را راه اندازی کرد و فعالیت سیاسی خود در جایگاه راهبری و رهبری جریان اصلاحات را پیش برد و «محمود احمدی نژاد» رئیس دولت‌های نهم و دهم هم با حکم مقام معظم رهبری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

آخرین باری که حسن روحانی مشاهده شد

پانزدهم مردادماه سال جاری همزمان با مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در پارلمان (مجلس شورای اسلامی)، آخرین باری بود که رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم مشاهده شد.

تاکنون از او جز دو پیام، یکی تسلیت به مناسبت درگذشت علامه حسن زاده آملی و دیگری تبریک موفقیت کشتی گیران ایرانی در جام جهانی طی روز چهارشنبه گذشته، هیچ خبری از روحانی نه حتی در محافل سیاسی و نه سایر تشکیلات است؛ که همین مساله باعث شده گزاره‌های مختلفی در خصوص او مطرح شده و به گوش برسد!

روایات‌ درباره حسن روحانی

با اینکه حسن روحانی گفته بود پس از پایان مسئولیت خود به کار فرهنگی و علمی مشغول خواهد شد، همچنان تحرکی از سوی وی مشاهده نمی‌شود که البته برخی از روایات‌ حکایت از این دارد که رئیس جمهور سابق مدتی برای استراحت به شهر‌های شمالی کشور سفر کرده و در منزل شخصی خود به استراحت مطلق می‌پردازد و اجازه دیدار و حضور نیز به کسی نمی‌دهد. در عین حال، روایتی هم در خصوص سفر وی به کشور اتریش و استراحت در منزل دخترش در این کشور وجود دارد.

برخی روایات‌ هم حکایت از این دارد که حسن روحانی جهت پاره‌ای از توضیحات به دادسرا احضار شده است. این گزاره در حالی مطرح می‌شود که طرح محاکمه رئیس دولت اعتدال به یکی از موضوعات داغ چندی پیش فضای سیاسی کشور تبدیل شد و واکنش‌هایی را نیز از سوی مخالفان، منتقدان و طرفداران حسن روحانی به دنبال داشته است.

در بین همه این روایات، «محمد قوچانی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و دبیر دفتر حفظ و نشر آثار «حسن روحانی» از دیدار با رئیس جمهور سابق خبر داده بود که البته به جز طرح یک نکته طنز، جزییات دیگری از این دیدار اعلام نکرده است.

همان گونه که در بخش فعالیت روسای جمهور پس از مسئولیت خود ذکر شد، بر خلاف سنوات گذشته که روسای جمهور بعد از پایان مسئولیت خود با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در مجمع تشخیص عضویت می‌یافتند، این پیشنهاد در مورد حسن روحانی تاکنون نفیا و اثباتا چیزی اعلام نشده است. در عین حال، این سوال اکنون برای کنشگران سیاسی و حتی افکار عمومی به وجود آمده که رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم ـ که انتقادات به او همچنان ادامه دارد ـ اکنون کجاست و مشغول چه فعالیتی است؟

منبع: تابناک

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • علیرضاعب
    0

    علیرضاعباس از نیاسر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان