خبر خوش مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان

میزان افزایش حقوق در سال 1401 مشخص شد

هر چه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شود مباحث درباره تعیین درصد افزایش دستمزدها در سال آینده بیشتر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. مجلس یازدهم درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرده است. در متن زیر آخرین اخبار درباره  حقوق بازنشستگان  را می خوانید.

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی میزان افزایش حقوق ها در سال ۱۴۰۱ را فقط ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: با این 10 درصد افزایش حقوق با یک فریز حقوقی مواجه می‌شویم، ولی چاره‌ای نداریم. اگر حقوق‌ها را متناسب با تورم افزایش بدهیم تورم بیشتری را بر مردم تحمیل خواهیم کرد.

هر چه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شود مباحث درباره تعیین درصد افزایش دستمزدها در سال آینده بیشتر می‌شود. سال ۱۴۰۰ با تصویب مجلس و دولت، حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها با افزایش ۲۵ درصدی همراه شد.

اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار متناسب سازی حقوق بازنشستگان شده‌اند، این طرح به امضاء ۲۰۹ نماینده مجلس رسیده است.
این طرح که به امضاء ۲۰۹ نماینده مجلس رسیده است تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شده تا روند قانونی خود را طی کند. لازم به ذکر است این طرح ابتدا باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و پس از آن به صحن علنی ارجاع تا به رای نمایندگان گذاشته شود.

متن این طرح به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای ۲۰۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی): بر اساس ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه و اجرایی شدن آن توسط دولت محترم از تاریخ ۱ /۷ /۱۳۹۹ به میزان ۹۰ درصد حقوق و مزایا شاغل متناظر و هم ردیف (مشابه)؛ بدین وسیله جهت تصویب و دائمی نمودن آن در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد و من بعد هرگونه افزایشی که برای شاغلین عملیاتی و اجرایی گردد ۹۰ %ناخالص آن برای بازنشستگان قابل محاسبه و پرداخت است.

عنوان طرح: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان

ماده واحده- دولت مکلف است نود درصد ۹۰ (%ناخالص حقوق و مزایای شاغلین و افزایش سنواتی ایشان را در مورد بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری، محاسبه و پرداخت کند.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • محمدنفر
    0

    باسلام
    همش در مورد افزایش بازنشستگان کشوری و لشکری بحث میشه در صورتی حق بازنشستگان تامین اجتماعی ضایع شده با ۳۵ سال سابقه وده سال بازنشستگی 4میلیون حقوق دریافت میکنم که ای موضوع شامل 80درصدبازنشستگان تامین اجتماعی میشود تو را بخدا یه فکری بحال این قشر از جامعه بکنید بااین تورم واقعا زندگی خیلی دشوار شده. بااحترام

  • حسن پویان
    0

    چرامجلس به فکربازنشستگان ومتعمربگیران تامین اجتماعی نیست فقط به فکربزنشستگان کشوری ولشکری است،مگرایناخونشان ازکارگران بازنشسته بهتره،پس کوعدالت،

  • ناشناس
    0

    یعنی واقعا ۹۰ درصدحقوق بازنشستگان لشگری وکشوری افزایش می یابدومتناسب سازی میشود؟؟

  • ناشناس
    1

    امیدوارم که حقوقم اضافه شود که با پرداخت اجاره و مخارج اب وبرق وگاز چیزی برای امرار معاش و درمان ودارو نمیماند وحقوق بازنشستگیم فقط 4و700ت است ومستعمره بگیرم

  • سیدرضا صداقت
    0

    باسلام سؤال اینست مگر بازنشستگان تامین اجتماعی ازاین آب وخاک نیستن؟که باید از همه قشرهای جامعه بیشتر زحمت بکشن ولی متاسفانه اصلا به چشم نمی‌آیند اگر دردنیا حق وحقوق مارا ندهید در جای دیگری جواب خواهید داد

  • احمدی
    0

    سلام. نوددرصد افزایش نمی دهند ،نوددرصدحقوق شاغل همپایه ،همگروه رابهبازنشسته می دهند درضمن بازنشسته تامین اجتماعی دولتی نیست که احتیاج به تصویب مجلس داشته باشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان