پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اگر قصد مهاجرت ندارید و می دانید که داشتن زندگی مناسب به معیارهای مختلفی بستگی دارد و هر فرد معیار مشخصی دارد، از مهمترین آنها که بین افراد مشترک است، شهری است که در آن زندگی و کار می کنیم که می تواند آینده انسان را دست خوش تغییرات کند در این مطلب می خواهیم 3 شهر برتر ایران برای زندگی را به شما معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید:

  1. تبریز: شهر اولین ها

جمعیت: 2 میلیون نفر

مساحت:350 کیلومتر مربع

تبریز از کلانشهرهای مهم و بزرگ ایران است که در شمال غربی ایران قرار گرفته است، تبریز سومین شهر بزرگ ایران پس از تهران و مشهد و چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران،مشهد و اصفهان می باشد، این کلانشهر نقش مهمی در تاریخ ایران ایفا کرده است و از دیرباز مورد توجه حاکمان بوده است به گونه ای که تا الان چند بار پایتخت بوده است.

در تحقیقات سازمان ملل، تبریز به دلیل وجود خطوط هوایی پیشرفته، ساختمان های زیبا و مدرن، طبیعت و آب و هوا بی نظیر، غذاهای خوشمزه و لذیذ، مساجد زیبا و آثار تاریخی فراوان و پاکیزگی باعث انتخاب تبریز به عنوان برترین شهر ایران برای زندگی شده است. تبریز طی سال های متمادی توانسته رتبه اول تمیزترین شهر ایران را کسب نماید.

در این کلانشهر اگر اهل کار باشید، مشکلی نخواهید داشت؛ چون پیدا کردن کار در تبریز آسان است، البته هزینه های زندگی در تبریز بالا می باشد و باید کاری مناسب پیدا کنید.

 

بهترین محله های تبریز:

اگر دوست دارید در یک محله لاکچری، فول امکانات و زیبا زندگی کنید و توانایی مالی آن را دارید، محله های ولیعصر،ائل گلی،زعفرانیه،رجائی شهر، ویلاشهر، الهی پرست، نگین پارک، گلپارک و رشدیه به شما پیشنهاد می شود. اگر وضع متوسطی دارید، محله های باغمیشه،الهیه،گلکار، مارالان، منظریه، مرزداران، کوی نصر و اندیشه پیشنهاد می شود. اما اگر محلات ارزان را جستجو می کنید،محله های سرخاب، ایده لو، نصف راه، خطیب، شنب غازان می تواند انتخاب شما باشد.

  1. تهران: شهر همه چیز یکجا

جمعیت: 9 میلیون نفر

مساحت: 830 کیلومتر مربع

تهران پایتخت، پر جمعیت ترین و بزرگترین شهر ایران و سومین شهر پرجمعیت خاورمیانه است. این کلانشهر مرکز سیاسی، اقتصادی و صنعتی ایران می باشد. این شهر دارای بهترین کلینیک های زیبایی ست.

پس از تبریز، تهران به دلیل مرکزیت و وجود امکانات زیاد دومین شهر برتر ایران برای زندگی انتخاب گشته است، تهران به دلیل پایتخت بودن باعث شده است که بیشتر امکانات و فرصت های شغلی ایران در این کلانشهر متمرکز شود، به همین فرصت شغلی در تهران زیاد است، اما تهران گران ترین شهر ایران نیز می باشد، تورم مسکن و کالاها در این شهر زندگی را برای ساکنان تهران با دشواری های زیادی روبه رو کرده است.

بهترین محله های تهران:

اگر پولدار هستید و مناطقی با امکانات بالا و آب و هوای خوب می خواهید، محله های ولنجک،زعفرانیه،الهیه،نیاوران،جماران،آجودانیه،جردن،اقدسیه، قیطریه، قلهک، تجریش، ونک، شهرک غرب و سعادت آباد بهترین ها هستند. اما اگر مناطق ارزان تر و با امکانات می خواهید، محله های امیرآباد،مرزداران، گیشا(کوی نصر)، صادقیه، ستارخان، شهرک اکباتان، پونک، جنت آباد، حصارک، ارم، پرواز، انقلاب، یوسف آباد، منیریه و تهران پارس می تواند انتخاب خوبی باشد. باز هم اگر ارزان تر می خواهید، محله های یافت آباد، بلوار ابوذر، نازی آباد، سی متری جی، شوش،خاوران و گمرک می تواند انتخاب شما باشد.

  1. اصفهان: نصف جهان

جمعیت: 2.1 میلیون نفر

مساحت: 330 کیلومتر مربع

اصفهان از کلانشهرهای مهم و تاریخی ایران است، که در مرکز کشور قرار گرفته است، اصفهان سومین شهر پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد می باشد و به دلیل وجود آثار تاریخی فراوان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

اصفهان پس از تبریز و تهران سومین شهر توسعه یافته و برتر ایران برای زندگی برگزیده شده است، دلیل این انتخاب، آثار تاریخی فراوان و بسیار زیبا، توسعه یافتگی شهری و غذاها و خوراکی های خوشمزه می باشد.اصفهان پس از تبریز دومین شهر پاکیزه ایران نیز می باشد.

در این کلانشهر کارخانجات فراوان و فرصت های شغلی زیادی وجود دارد، به همین دلیل اصفهان می تواند انتخاب مناسبی باشد، هزینه های جانبی در اصفهان نسبت به تبریز و تهران ارزان تر می باشد، اما هزینه مسکن بسیار زیاد است.

بهترین موسسات مهاجرت

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان