خبر خوب برای بازنشستگان؛

واریز حقوق جدید بازنشستگان

سازمان تامین اجتماعی زمان‌بندی پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان در شهریور ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یکی از مسائل مهم در ماه‌های گذشته، لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی بوده است. منبع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موضوع مورد مناقشه تصویب آن است. اعتبارات کافی برای واریز حقوق بازنشستگان در سال 1400 مورد رایزنی قرار گرفته است. طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس بررسی می‌شود. بر اساس قانون رقمی حدود ۱۰ درصد اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان است که به دلیل تورم و گرانی‌ها این میزان باید سالانه محاسبه و به افراد بازنشسته پرداخت شود.

ناگفته‌های جدید از حقوق بازنشستگان

بر اساس قوانین چیزی حدود ۱۰ درصد اختلاف حقوق شاغلین و بازنشستگان است که به دلیل تورم و گرانی‌ها این میزان باید سالانه محاسبه و به افراد بازنشسته پرداخت شود که عملا و در واقعیت اجرا نمی‌شود. حقوق و مزایای کارگران شاغل در معادن و پرسنل شرکتی اندکی باهم متفاوت است، با وجود اینکه کارگران معدن از سختی کار بیشتر رنج می‌کشند اما نسبت به پرسنل از مزایای کمتری بهره‌مند می‌شوند که این موضوع باید به طور جدی رسیدگی شود.

فرامرز مهرزاد، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان شرکت فولاد مبارکه اصفهان می‌گوید: طبق آیین‌نامه استخدامی صنعت فولاد برای افراد مشغول به کار و بازنشسته بیمه درمان به افراد تعلق می‌ گیرد که بر عهده شرکت فولاد مبارکه است و همچنین خدمات رفاهی دیگری نیز به پرسنل و بازنشستگان ارائه می‌ شود که این خدمات کوتاه مدت و بلند مدت هستند. به عنوان مثال خدمات ورزشی و کمک هزینه‌ های خرید وسایل جانبی ورزشی به پرسنل و بازنشستگان تعلق می‌ گیرد. همچنین در راستای خدمات رفاهی عمومی موضوع دانشجویان و دانش‌آموزان خانواده‌ های پرسنل و بازنشستگان است که کمک هزینه کلاس‌ های تقویتی و کنکور در این قسمت نیز به فرزندان افراد تعلق می‌ گیرد. گفتنی است که در این خصوص بازنشستگان کمتر فرزند دانشجو و دانش‌ آموز دارند و این خدمات اغلب پرسنل مشغول به کار را شامل می‌ شود.

او افزود: در رابطه با خدمات درمانی بیمه نیز طبق آیین‌نامه استخدامی شرکت فولاد مبارکه که توسط خود شرکت تامین می‌ شود و در خصوص کمک هزینه‌ ها و بیمه بیماری‌ های صعب‌ العلاج همچون سرطان، ام اس، درمان‌ های سخت دندان پزشکی اگر تحت پوشش بیمه شرکت فولاد مبارکه نباشند، صندوق فولاد مبارکه کمک‌ هایی را برای افراد در نظر می‌گیرد و بر اساس پیش فاکتورهای که از پزشک معالج به صندوق ارائه می‌دهند از این مزایا استفاده می‌کنند.

مهرزاد ادامه داد: بیمه برخی معادن فولاد نیز تحت نظر صندوق بازنشستگی فولاد است و آن نیز زیر نظر صندوق بازنشستگی تهران کنترل می‌شود. تفاوتی که بین کارگران بازنشسته و پرسنل بازشسته وجود دارد این است که خدمات کارگران را صندوق بازنشستگی و خدمات پرسنل را خود شرکت‌ها رفع و رجوع می‌کنند. سختی کار به کارگران معادن و کارخانه‌های ذوب و سایر واحدها تعلق می‌گیرد که با ۱۴ سال کار و بیمه ۳۰ سال بازنشسته می‌شوند و حدود ۱۵ سال سنوات به این افراد اختصاص داده می‌شود. در واقع این افراد به هنگام بازنشستگی در ظاهر جوان هستند اما در واقع به دلیل سختی کار در بخش فولاد شکسته و دچار فرسودگی شده‌اند و اغلب با مشکلات جسمی و روحی به همراه دارند.

زمان واریز حقوق بازنشستگان

پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ شهریور آغاز شده است و تا ۳۱ شهریور بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

 

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در شهریور ۱۴۰۰ بر اساس حرف اول نام خانوادگی آنان و طبق جدول زیر پرداخت می‌شود:

حقوق بازنشستگان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان