جزییاتی تازه از پرداخت سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیگیری ورود سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بورس از مدت‌ها قبل در حال انجام است و مراحل زیادی برای نهایی شدن این اقدام اجرا شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

«محمدعلی دهقان دهنوی» در جمع خبرنگاران در زمینه آخرین وضعیت بورسی شدن سهام سرخابی‌ها با بیان اینکه پذیرش این شرکت‌ها از مدت ها قبل در حال انجام است و تاکنون پذیرش بخشی از آن انجام شده است، گفت: تلاش ما ورود شرکت‌هایی به بورس است که ساختار مالی مناسبی داشته باشند. در این راستا ملاحظات و مشکلاتی در مورد ورود این دو تیم به بورس وجود دارد که درصدد رفع شدن آن هستیم.

عوامل موثر در افزایش شاخص بورس

دهقان دهنوی همچنین به عوامل رشد اخیر شاخص بورس اشاره کرد و گفت: سازمان بورس به هیچ عنوان درباره صعود و نزول شاخص بورس اظهار نظر نمی کند؛ موضوع قابل اهمیت برای سازمان بورس، وجود شفافیت و انصاف در بازار است که در این زمینه وظیفه سازمان، نظارت برای فراهم شدن این شرایط است.

رییس سازمان بورس معتقد است که شاخص بورس تابعی از تحولات اقتصادی کلان کشور، مسائل درون شرکت ها و بنگاه‌ها است و هر گونه اتفاقی می تواند به شدت روند معاملا بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار دهد.

زمان پرداخت سود سهام عدالت

دهقان دهنوی در ادامه به آخرین وضعیت آزادسازی باقی‌مانده سهام عدالت اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد باقی‌مانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد واریز باقی‌مانده سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: بخشی از عدم پرداخت سود سهام عدالت ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و در این میان با شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکرده اند به طور حتم از نظر انضباطی برخورد می‌شود.

وی اعلام کرد: مقدار سود باقی‌مانده کم است و با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقی‌مانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.

دهقان دهنوی در ادامه به فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: همچنان امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد اما متاسفانه در ماه‌های قبل خریدار نداشت و اکنون با توجه به وجود خریدار بالقوه فروش بلوکی امکان پذیر است.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: سهام عدالت چند ماه است که فروش نرفته است، در این زمینه اطلاع رسانی شد تا افرادی که درخواست فروش داده بودند، در خواست خود را بررسی کنند زیرا همچنان امکان لغو فروش سهام این افراد وجود دارد.

منبع: گسترش

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان