دیپلمات با تجربه به میز ایران در وزارت خارجه آمریکا پیوست؛

ماموریت آمریکایی- اسرائیلی «دان شاپیرو» درباره ایران چیست؟

ظاهراً شاپیرو رابطه خوبی با مقامات صهیونیستی از جمله بنت دارد و می تواند نقشی کلیدی در هرگونه مذاکره در باب «پلن B» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ایفا کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پس از سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل به آمریکا حالا گفته می‌شود یک دیپلمات باسابقه به سِمَت مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در مسائل مربوط به ایران منصوب شده است.
وبگاه آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه از پیوستن «دان شاپیرو» سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، به تیم ایران وزارت خارجه آمریکا خبر داد.
این در حالی است که رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است. گفته می شود که شاپیرو از هفته گذشته به طور پاره وقت، کار خود را در سمت مشاور ارشد رابرت مالی نماینده آمریکا در مسائل ایران آغاز کرده است.

حضور دان شاپیرو به عنوان مشاور امور ایران در وزارتخارجه با توجه به راهبرد تازه اسرائیل علیه ایران اهمیت زیادی دارد. 
هفته گذشته نفتالی بنت نخست وزیر رژیم به واشنگتن سفر کرد و جو بایدن رییس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.
براساس گزارش‌ها بنت در این دیدار از راهبرد جدید اسرائیل علیه ایران رونمایی کرد.

پیش از این دیدار نخست‌وزیر اسرائیل گفته بود استراتژی را که برای مقابله با تهدید ایران به بایدن معرفی می‌کند دو هدف اصلی دارد: «اول اینکه ایران را در منطقه متوقف کند و آن را به داخل جعبه برگرداند. دوم اینکه به طور دائم جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد.»
پس از آن، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که بنت در دیدار خود با جو بایدن یک استراتژی را در ارتباط با ایران معرفی کرده که به جای گزینه حمله نظامی، شامل «تعداد زیادی اقدام‌های کوچک» علیه جمهوری اسلامی در «جبهه‌های مختلف دیپلماتیک و نظامی» است.

رسانه‌ها می‌گویند نام این طرح «مرگ با هزاران بریدگی» است.
ظاهراً شاپیرو رابطه خوبی با مقامات اسرائیلی از جمله بنت دارد و می تواند نقشی کلیدی در هرگونه مذاکره در باب «پلن B» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ایفا کند.ژ
انتظار می‌رود که او در طول حضور در این سِمَت، نیمی از وقت خود را در واشنگتن و نیم دیگر را در فلسطین اشغالی سپری کند. یکی از وظایف او نیز، مشارکت در بحث‌های دفتر نخست وزیری اسرائیل، وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این رژیم در راستای ارتقای هرچه بیشتر هماهنگی های لازم در گفتگوهای تنگاتنگ پیرامون ایران است.

منبع: فرارو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان