قیمت دلار | افزایش قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار آمریکا

پیش بینی مهم از قیمت دلار | آینده مبهم قیمت دلار

قیمت دلار عمده در بازار متشکل ارزی صبح امروز ابتدا ۲۵ هزار و ۴۷۱ تومان ثبت شد و در نیمه روز به ۲۵ هزار و ۵۰۵ تومان رسید. قیمت دلار خرده فروشی (سنا) نیز صبح امروز ۲۵ هزار و ۷۲۶ تومان اعلام شد و در نیمه روز ۲۵ هزار و ۷۶۰ تومان شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت دلار این روزها دچار نوسانات بسیاری شده است.متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت.چند روزی است که قیمت دلار در حال افزایش است و ممکن است به کانال 28 هزار تومان ورود کند. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند و برای این بحران چاره ای کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز در نشستی مطبوعاتی از امیدواری دولت این کشور نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین خبر داد. همچنین او گفت که در صورت برداشتن گام متقابل توسط دولت ایران، راه زیادی تا حصول توافق دوجانبه نمانده است.

وزیر امور خارجه این کشور نیز در حاشیه نشست خود با سناتور‌های سنا گفت: قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از ابتدا یک تصمیم استراتژیک اشتباه بود. حال اما معمای موجود در فضای بازار روز گذشته این است که با وجود سیگنال‌های مثبت در اخبار سیاسی منتشر شد، چرا شاخص ارزی در روندی افزایشی وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شد؟

وضعیت قیمت دلار در سال جدید

دیروز چهارشنبه هفتم اردیبهشت بازار ارز شاهد تحرکات افزایشی در نرخ اسکناس آمریکایی بود. قیمت دلار که در روز سه‌شنبه و در راستای افزایش تقاضای حاصله از کاهش قیمت سکه توانسته بود برای ساعاتی در سطوح قیمتی کانال ۲۸ هزار تومانی معامله شود، دیروز در پله نخست این کانال فعالیت خود را به پایان رساند.

 

این ارز در معاملات صبح روز گذشته به نسبت به آخرین نرخ روز سه‌شنبه حدود ۸۰ تومان کاهش داشت. بهای هر عدد آن در رقم ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید. اما طولی نکشید که روند بازار شکل وارونه شد. در معاملات پیش از ظهر روز گذشته دلار توانست برای سومین بار در سال جاری وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شود.

این روند افزایشی تا برخورد نرخ این ارز به سقف قیمت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی ادامه داشت، اما پس از این برخورد روند مذکور متوقف شد. و دلار شروع به نوسان در بازه قیمتی ۲۸ هزار و ۱۰۰ تا ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان کرد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار در روز گذشته به نسبت روز سشنبه ۱۲۰ تومان افزایش یافت. بهای هر دلار در پایان روز سه‌شنبه  به رقم ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

فضای سیاسی رسانه‌ها در روز گذشته حاوی سیگنال‌های مثبت و مناسبی برای بازار ارز بود. روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس سنای این کشور به سوالات برجامی این نمایندگان پاسخ داد.

احتمال بازگشت به برجام

ند پرایس، سخنگوی این دستگاه دولت آمریکانسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای اظهار امیدواری کرد. او از احتمال بازگشت طرفین درصورت برطرف شدن اختلاف‌های دو جانبه ایران و آمریکا خبر داد. بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور نیز در جمع دولتمردان آمریکا قراردادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی را اشتباهی استراتژیک خواند.

در این میان اما سوال اکثریت فعالان ارزی این است که چرا با وجود انتشار سیگنال‌های مذکور قیمت دلار در روندی صعودی قرار گرفت؟

در پاسخ به این سوال عده‌ای از تحلیلگران بازار ارز به ازدیاد اخبار در هر دو فاز مثبت و منفی مذاکرات وین اشاره می کنند. نتیجه قطعی نبودن این اخبار کاهش اثرگذاری آنها بر بازار است.

به همین دلیل برای مشاهده واکنش‌های مثبت یا منفی نرخ دلار به این نشست‌ها‌ باید منتظر خبری حاوی قطعیت مانند خبر بازگشت طرفین به پایتخت اتریش بود. البته عده دیگری از این کارشناسان نیز پایان ماه رمضان و از سرگیری برخی معاملات بزرگ را عامل افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت دلار می‌دانند.

در بازار سکه و طلای داخل نیز با وجود ریزش مجدد قیمت جهانی اونس طلا و حضور آن در کانال ۱۸۰۰ دلاری، سکه شاهد تغییرات چشمگیری نبود. قیمت طلا نسبت به نرخ روز سه‌شنبه ۴۰ هزار تومان کمتر شد و  در رقم ۱۳ میلیون و ۱۰۰ تومان ایستاد.

دلار بعد از تعطیلات نوروزی در بازار آزاد افزایش قیمت قابل توجهی داشت و قیمت آن مجددا به کانال ۲۷ هزار تومانی صعود کرد. حالا چند روزی است که در همین کانال نوسان دارد؛ به طوری که  چند روز قبل قیمت آن از نیمه کانال ۲۷ هزار تومان نیز عبور کرد هرچند در ادامه اندکی در همین کانال قیمت آن کاهشی شد.

مهم ترین دلیل افزایش قیمت دلار، اخبار مرتبط با مذاکرات هسته ای در وین عنوان می شود. به نظر می رسد معامله گران در برهه فعلی، اخبار مذاکرات را مثبت ارزیابی نمی کنند و دلار که با انتشار خبرهای مثبت درباره نزدیک شدن به توافق، سیر نزولی به خود گرفته بود، حالا دوباره خیز برداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان