یک مسئول در وزارت راه:

گسل شرق تهران به سمت دماوند فعال است

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن اعلام جزییاتی از زلزله ۳.۹ ریشتری روز گذشته در مرز تهران و مازندران، گفت: لرزه‌خیزی اطراف تهران نشان می‌دهد محدوده شرقی تهران به سمت دماوند از نظر لرزه‌خیزی فعال شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

«علی بیت‌اللهی» نکاتی درباره زلزله‌ روز گذشته (یکشنبه، ٢۴ مرداد)‌ که با بزرگی ۳.۹ ریشتر در ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه در عمق هشت کیلومتری از مرکز شهر تهران رخ داد بیان‌داشت.
رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مشاهدات حاکی است که زمین‌لرزه دیروز روی گسل مشا در شرق تهران و حدود ۱۵ کیلومتری مرز شرقی شهر تهران رخ داده است.

به گفته وی، در همین نقطه در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه روز ۲۱ مرداد زلزله خفیف دیگری با بزرگی ۲.۶ ریشتر گزارش شد که می‌تواند پیش‌لرزه زلزله رخ‌داده باشد.
بیت‌اللهی ادامه‌داد: زون شرقی تهران منطقه‌ای است که گسل شمال تهران و گسل مشا به هم می‌رسند و گره تکتونیکی فعالی را تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: ساعت‌ها و روزهای آینده نشان خواهد داد که تنش با زلزله‌های بزرگتری همراه است یا اینکه تنش ذخیره شده در این منطقه با همین تنش کوچک، تخلیه شده است.
برپایه این گزارش، زلزله ۲۴ مرداد در مرز تهران و مازندران تلفات و خساراتی نداشت.

منبع:‌ ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • امیدرضا
    0

    ضمن عرض سلام وادب .
    انشاءالله که دیگرهیچ گونه زمین لرزه وزلزله ایی درهیچ کجای ایران عزیزرخ ندهدوتمامی هموطنان عزیزوگرامی درآرامش وآسایش کامل به زندگی خودادامه دهندوجای هیچگونه نگرانی ودلهره واضطرابی نباشد.
    باتشکرودعای خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان