نقشه پرسپولیس برای دور زدن محرومیت

باشگاه پرسپولیس که توان پرداخت مطالبات « گابریل کالدرون» قبل از فصل نقل و انتقالات را ندارد برای جذب بازیکنان جدید مد نظر سرمربی فرمول فصل قبل در مورد بدهی برانکو را تکرار کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

باشگاه پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تنها یک ماه فرصت پرداخت مطالبات گابریل کالدرون سرمربی پیشین آرژانتینی این تیم را دارد.
در این حکم آمده: «به پرسپولیس دستور داده می‌شود مبلغ حقوق ۳۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار به علاوه سود سالیانه به عنوان حقوق و مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به علاوه سود سالیانه به عنوان غرامت به خاطر نقض قرارداد به کالدرون پرداخت کند. همچنین باشگاه پرسپولیس باید ۳ هزار و ۵۰۰ فرانک سوئیس برای هزینه روند حکمیت به کالدرون و ۵ هزار فرانک سوئیس به عنوان هزینه‌های نهایی به فیفا پرداخت کند. علاوه بر این باشگاه پرسپولیس باید مبلغ ۲۵ هزار فرانک سوئیس به عنوان جریمه بپردازد.»
فیفا در رأی خود، از روز ابلاغ (روز دوشنبه - ۹ آگوست؛ ۱۸ مرداد) به پرسپولیس ۳۰ روز مهلت پرداخت داد تا این پرونده را تسویه کند. در صورتی که باشگاه پس از این ۳۰ روز مبالغ یاد شده را به صورت کامل پرداخت نکرده باشد، پنجره نقل و انتقال باشگاه تا روز پرداخت کامل بسته خواهد شد.

همچنین فیفا امروز با ارسال ایمیلی جداگانه، در رأی دیگر خود، به شکایت «خواکین» دستیار کالدرون اشاره کرد و نوشت: «باشگاه پرسپولیس طبق حکم فیفا باید ۵۵ هزار و ۳۸۱ دلار به عنوان حقوق به علاوه سود سالیانه و همچنین ۴۰ هزار دلار همراه با سود سالیانه به عنوان مبلغ غرامت بابت نقض قرارداد به این مربی اسپانیایی پرداخت کند. پرسپولیس موظف به پرداخت مبلغ ۳ هزار ۵۰۰ فرانک سوئیس به این مربی و ۲ هزار فرانک سوئیس به فیفا بابت هزینه دادرسی و ۱۰ هزار فرانک سوئیس به عنوان جریمه است.»

بنابر این سرخپوشان تا ۱۷ شهریورماه فرصت دارند تا مانع از این محرومیت شوند. پرسپولیس در حالی مجبور است نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان را ظرف یک ماه آینده پرداخت کند که توان پرداخت مانده بدهی خود به بازیکنان و اعضای کادرفنی فعلی را ندارد.

از سوی دیگر سرخ‌ها برای حضور دوباره در فینال لیگ قهرمانان آسیا قصد دارند تیم خود را با جذب نفرات مد نظر یحیی گل محمدی تقویت کنند.

جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از دریافت حکم کمیته انضباطی جلساتی را با مشاوران حقوقی خود برگزار کرد تا راهکاری را برای فرار این تیم از محرومیت پیدا کنند. مسئولان باشگاه پرسپولیس قصد دارند همچون تابستان سال گذشته، بازیکنان مد نظر یحیی را قبل از شروع دوران محرومیت خود جذب کنند.

طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال، زمان نقل و انتقالات لیگ برتر از ۲۵ مردادماه آغاز می‌شود و پرسپولیس با توجه به اولتیماتوم یک هفته‌ای خود تنها ۲۳ روز فرصت دارد تا بازیکنان مد نظر یحیی را جذب کند.

در واقع مدیران پرسپولیس که از پرداخت طلب کالدرون عاجز مانده اند می‌خواهند طلب این مربی را در طول فصل آینده پرداخت کنند و قبل از شروع محرومیت نیز قرارداد بازیکنان جدید را به ثبت برسانند.

راهکاری که سال گذشته زمان اولتیماتوم فیفا بابت پرداخت طلب برانکو نیز جواب داد و این تیم ۱۰ بازیکن جدید به خدمت گرفت. سرخپوشان این فصل هم تدبیر درستی کرده اند و در اولین روز فعالیت جدی با علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی به توافق رسید تا بخشی از نقشه های یحیی گل محمدی و مدیران پرسپولیس عملی شود.

منبع: مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان