|

قیمت گوشت

قیمت گوشت پنجشنبه 14 دی | هر کیلو ران گوسفندی چند؟

مطابق آخرین آمار و ارقام، سرانه مصرف گوشت قرمز از ۱۲ به ۶ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

قیمت گوشت پنجشنبه 14 دی | هر کیلو ران گوسفندی چند؟
کد مطلب : 41978

خبرنگار: علی طاهری

فرهاد اکبری، رئیس اتحادیه دامداران کشور، افزایش قیمت گوشت طی روزهای گذشته را ناشی از عرضه کم دام به بازار و رشد نرخ نهاده دامی ارزیابی کرد. اکبری در این راستا گفت: «دولت باید با در نظر گرفتن تسهیلات برای تأمین نهاده‌ها به تولیدکننده کمک کند دام خودش را برای مدت بیشتری نگه دارد تا پرواری شود؛ در غیر این صورت عرضه دامی که وزن کافی نگرفته است موجب کمبود گوشت در بازار می‌شود.»

مردم نسبت به گرانی گوشت بسیار گلایخ مند هستند اما ظاهرا دولت برنامه های برای بهبود وضعیت بازار و مهار این افزایش نرخ افسار گسیخته ندارد. آمارها از کمبود گوشت قرمز در بازار حکایت دارد و این روند نگران کننده بایستی متوقف شود.

جلال محمودزاده نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره علل افزایش قیمت گوشت قرمز عنوان کرد: «یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز و گوشت سفید، قیمت تمام شده به شمار می رود. مدت زمان زیادی میزان ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی پایین بود و قیمت کنجاله سویا افزایش چندین برابری داشت.»

او ادامه داد: «مرغداران برای تداوم تولید، سویا را با قیمت هر کیلوگرم ۳۴ هزار تومان خریداری می‌کردند و از سوی دیگر قیمت جوجه یک روزه شدیدا افزایش پیدا کرده بود و همین مسائل باعث شده تا بسیاری از مرغداران به دلیل عدم توان مالی اقدام به جوجه ریزی نکنند و این کاهش جوجه‌ریزی باعث کاهش تولید و نهایتا افزایش قیمت گوشت شد.»

محمودزاده تصریح کرد: « در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده به ۲۴۵ هزار تومان رسیده و ۳۰ تا ۴۵ درصد نیز ضایعات دارد که باید به این مسائل وجود واسطه‌ها را نیز اضافه کرد. به دلیل افزایش قیمت شدید، برخی از خانواده‌ها قدرت مالی تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ را ندارند و می‌توانیم بگوییم گوشت قرمز از سفره ۳۵ درصد از خانواده‌ها حذف شده است.»

قیمت گوشت قرمز در بازار

قیمت

کالا

۲٫۴۹۲٫۰۰۰ تومان

گوشت سردست گوسفندی شیشک (3.5 کیلویی)

۱٫۰۴۰٫۰۰۰ تومان

گوشت گوسفندی بی استخوان

۵۷۰٫۰۰۰ تومان

سردست گوساله

۶٫۹۷۵٫۰۰۰ تومان

گوشت شقه کامل گوسفندی شیشک (10کیلو)

۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

گردن گوساله (5 کیلو) گوشت گردن گوساله منجمد برزیلی

۹۴۸٫۰۰۰ تومان

گوشت راسته گوسفند منجمد بسته بندی تنظیم بازار

۴۸۶٫۵۰۰ تومان

گوشت گوساله مغز ران پاک شده (1 کیلوگرم)

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین