|

حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

افزایش 3 میلیونی حقوق بازنشستگان از این ماه | حقوق این بازنشستگان 2 برابر شد

: فاصله‌ای بین حقوق شاغلان یعنی حقوق و مزایای مشمول کسورات و حقوق بازنشستگان وجود دارد؛ فرض کنید این اختلاف ۵ یا ۱۰ میلیون باشد، اگر فاصله بین حقوق بازنشسته تا حقوق و کسورات شاغل هم‌تراز را به ۱۰۰ قسمت تقسیم کنیم در سال اول ۴۰ درصد اختلاف، در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم ۳۰ درصد دیگر اختلاف جبران می‌شود.

افزایش 3 میلیونی حقوق بازنشستگان از این ماه | حقوق این بازنشستگان 2 برابر شد
کد مطلب : 41026

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در جریان بررسی بندی از موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق درباره موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان، بیان کرد: کمیسیون تلفیق جلسات متعددی را درباره تعیین تکلیف موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تشکیل داد تلاش مجلس شورای اسلامی و دولت بر رفع مشکلات بازنشستگان و پاسخ به مطالبه به حق آنها در خصوص اصلاح نظام حقوقی‌شان است.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: فاصله‌ای بین حقوق شاغلان یعنی حقوق و مزایای مشمول کسورات و حقوق بازنشستگان وجود دارد؛ فرض کنید این اختلاف ۵ یا ۱۰ میلیون باشد، اگر فاصله بین حقوق بازنشسته تا حقوق و کسورات شاغل هم‌تراز را به ۱۰۰ قسمت تقسیم کنیم در سال اول ۴۰ درصد اختلاف، در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم ۳۰ درصد دیگر اختلاف جبران می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: به عبارتی دیگر با این مصوبه کمیسیون تلفیق در دو سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه ۷۰ درصد اختلاف بین دریافتی بازنشسته و ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان جبران شده و در سال سوم ۳۰ درصد دیگر جبران می‌شود یعنی در نهایت در پایان سال سوم اجرای برنامه حقوق بازنشسته ۹۰ درصد حقوق شاغل و مزایای مشمول کسورات خواهد شد.

زنگنه اظهار کرد: اگر بخواهیم در سال اول حقوق بازنشستگان را به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسیم به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است به همین دلیل ما باید چیزی را به بنویسیم که قابل تحقق باشد.

وی تصریح کرد: درباره وضعیت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هم معمولا روال بر این بوده که هر تصمیمی برای صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشگری مشمول بازنشستگان تامین اجتماعی هم می‌شود و شورای عالی کار آن را اجرایی می‌کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در متن گزارش کلمه «متوسط» آمده است که باید این عبارت اصلاح شود موضوع دیگر هم ضریب مستمری بازنشستگان است. نکته سوم هم این بوده که باید تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی روشن شود لذا ما باید اصول و چارچوبی در برنامه آورده تا شورای مربوطه براساس آن جهت‌گیری کند.

وی ادامه داد: بر این اساس این بند برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا امروز در مورد آن تعیین تکلیف کند.

در نهایت این بند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. در این بند آمده بود: ضریب بازنشستگان در طول برنامه نسبت به حقوق شاغلان هرسال به میزانی افزایش می‌یابد که در پایان سال سوم برنامه متوسط حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد متوسط حقوق و مزایای مشمول کسورات شاغلان برسد.

این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت وصول به ۹۰ درصد یاد شده اعمال خواهد شد. آئین‌نامه این بند با پیشنهاد سازمان به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

منبع:اندیشه قرن

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین