|

یارانه معیشتی| یارانه معیشتی جدید

یارانه معیشتی 350 هزار تومانی برای این گروه | واریز یارانه معیشتی جدید برای این افراد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر مهمی درباره واریز یارانه معیشتی 350 هزارتومانی به مادران داد.

یارانه معیشتی 350 هزار تومانی برای این گروه | واریز یارانه معیشتی جدید برای این افراد
کد مطلب : 41022

  یارانه معیشتی  جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش  یارانه معیشتی  سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

عباس روشن  در نشست برنامه حمایتی از مادران شیرده و باردار برای جلوگیری از سوء‌تغذیه، اظهار داشت: حمایت و رسیدگی به مادر باردار و شیرده برای جلوگیری از سوء‌تغذیه از مأموریت‌های کمیته امداد است که در این راستا طرح‌های مهمی عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات این نهاد کمک به رفع سوء‌تغذیه مادران است، خاطرنشان کرد: کمک به رفع سوء‌تغذیه زنان باردار و شیرده با همکاری و مشارکت کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از تدوین طرح سبد غذایی برای مادران باردار و شیرده خبر داد و تصریح کرد: هدف این طرح ارتقا وضعیت تغذیه مادران باردار و شیرده و همچنین ایجاد نگرش و ترویج فرهنگ تغذیه سالم در این قشر است.

روشن با بیان اینکه گروه هدف با تأیید پزشک خانواده و یا متخصص زنان و زایمان مورد حمایت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در این راستا ماهانه بن کارت مادران باردار و شیرده مورد هدف شارژ می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 12 میلیارد ریال برای تأمین مواد غذایی 845 مادر باردار و شیرده در خطر سوء‌تغذیه استان بوشهر بن کارت آنان شارژ شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر سرانه هر بسته غذایی در ماه برای این افراد را 350 هزار تومان دانست و تصریح کرد: مادران باردار و شیرده معرفی شده از بسته‌های غذایی در قالب طرح رفع سوء‌تغذیه بهره‌مند می‌شوند.

منبع:اقتصاد 100

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین