ترکیب نوشیدنی معجزه آسا | از تقویت سیستم ایمنی تا کاهش وزن

چای سبز، نوشیدنی محبوب و مفید است که آنتی‌اکسیدان‌های فراوان آن به محافظت از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. لیموترش نیز یکی از بهترین مرکبات و سرشار از ویتامینC است اما جالب اینکه ترکیب لیموترش و چای سبز می‌تواند فواید آن را افزایش دهد.

کدخبر : 8554
سایت سرگرمی روز :

در ادامه این مطلب به فواید عادت به نوشیدن این مخلوط اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از: 

1. افزایش جذب آنتی‌اکسیدان‌ها

لیموترش سرشار از ویتامینC است که آنتی‌اکسیدان قوی برای محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محسوب می شود. افزودن لیموترش می‌تواند جذب آنتی‌اکسیدان‌های چای سبز را افزایش دهد. در واقع، ویتامینC لیموترش در حفظ پلی‌فنول‌های مفید چای سبز مانند کاتچین‌ها موثر است که به بهبود جذب در بدن کمک می‌کند. کاتچین‌ها به‌خصوص در محافظت از سلامت قلب و عروق نقش دارند.

2. تقویت سیستم ایمنی

چای سبز با لیموترش نوشیدنی است که تاثیر مضاعف بر محافظت در برابر عفونت‌ها دارد. خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی چای سبز قدرت دفاعی بدن را تقویت می‌کند و از طرفی، ویتامینC لیموترش که برای عملکرد مطلوب سیستم ایمنی ضروری است، به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند.

3. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

لیموترش منبع غنی از فیبرهاست که نقش اساسی بر عملکرد دستگاه گوارش دارند. فیبرها به تنظیم حرکات روده‌ها کمک کرده و از یبوست پیشگیری می‌کنند. به‌علاوه، کاتچین‌های چای سبز موجب تحریک آنزیم‌های گوارشی می‌شود، التهاب را کاهش می‌دهد و از معده محافظت می‌کند. البته می‌توان کمی زنجبیل نیز به این ترکیب اضافه کرد. زنجبیل نیز خواص فراوانی برای بهبود عملکرد سیستم گوارش دارد و به‌خصوص بر ترشح صفرا اثر مثبتی خواهد داشت.

4. تسهیل کاهش وزن

خاصیت چربی‌سوزی چای سبز مزیت این نوشیدنی برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند. EGCG یکی از کاتچین‌های موجود در چای سبز است که متابولیسم را تحریک کرده و به کاهش تجمع چربی در بدن کمک می‌کند. از طرفی لیمو ترش نیز در حذف چربی‌های بدن موثر است. البته ترکیب چای سبز و لیموترش راهکار مفیدی برای کاهش وزن نیست و این توصیه در کنار تغذیه سالم و متنوع همراه با ورزش کافی موثر خواهد بود.

منبع: سلامت
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: