با این دانه تمام خون بدن تان را نوسازی کنید و از شر 120 بیماری خلاص شوید

هر فردی که دچار کمبود آهن است می‌تواند به کم‌خونی دچارشود و شرایطی مانند کمبود خواب می‌تواند این وضعیت را تحریک‌کند. به‌هرحال، مصرف غذاهای سرشار از موادمعدنی، به‌ویژه آهن می‌تواند کم‌خونی را به‌طور طبیعی درمان‌کند. لوبیاچیتی که سرشار از آهن است می‌تواند ذخیره کافی سلول‌های قرمز خون را برای جلوگیری از کم‌خونی ایجادکند.

کدخبر : 8452
سایت سرگرمی روز :

به رنگ صورتی فکرکنید، به لوبیا چیتی فکرکنید. صورتی، رنگ موردعلاقه همه است و این رنگ ارتباط نزدیکی با لوبیا چیتی دارد و این نوع لوبیا را محبوب می‌کند. علاوه‌براین، گذشته از رنگ زیبای لوبیا چیتی، این لوبیا سرشار از مواد مغذی است و طعمی عالی دارد. به‌هرحال، این‌ها تنها دلیل محبوبیت لوبیاها نیستند، لوبیا چیتی منبعی عالی از پروتئین است اما چربی پایینی دارد و به‌طورکلی برای رژیم روزانه شما و برای دستیابی به هر هدف سلامتی که دارید، عالی است.

لوبیا چیتی چیست؟

لوبیا چیتی، محبوب‌ترین لوبیا در امریکا و مکزیک است. اگر بوریتو، غذای محبوب شماست، باید بدانید لوبیا چیتی یکی از معمول‌ترین مواد میانی بوریتو است. اگرچه لوبیا چیتی در امریکا بسیار رایج است اما خاستگاه این لوبیا، اسپانیا است.

پس، لوبیا چیتی در زنجیره‌غذایی چه مناطقی وجوددارد؟ خوب، همانگونه که در بالا گفته‌شد، اگرچه لوبیا چیتی معمولا به‌عنوان ماده میانی بوریتو یافت‌می‌شود، اما در برخی از کشورها، لوبیاچیتی مانند برنج، سیب‌زمینی و سیب‌زمینی شیرین، یک غذای ثابت است، مخصوصا در فصل زمستان. لوبیا چیتی ظاهری منحصربه‌فرد دارد، مانند لوبیاهای کرم‌رنگ با نقطه‌های قهوه‌ای مایل به سرخ. بنابراین شما این لوبیا را با دیگر انواع لوبیا اشتباه نمی‌گیرید. به هرحال، ظاهر منحصربه‌فرد این لوبیا، هنگام پخته‌شدن ازبین می‌رود و لوبیا به رنگ قهوه‌ای صورتی‌مانند زیبایی درمی‌آید. بافت لوبیا چیتی مانند خامه است و همین ویژگی، این لوبیا را به یکی از خوشمزه‌ترین لوبیاها تبدیل‌می‌کند.

برخی کشورها، لوبیا چیتی به‌عنوان غذای اصلی مصرف‌می‌شود زیرا لوبیا چیتی سرشار از کربوهیدرات است و می‌تواند منبعی برای انرژی باشد. همچنین، لوبیا چیتی چربی پایین اما پروتئین بالا دارد. اگرچه میزان سدیم آن کمی بالاست اما چون مقدار پتاسیم نیز بالاست، می‌تواند سدیم موجود در جریان خون را قبل از اینکه ضرری برساند، متعادل‌کند. خلاصه، لوبیا چیتی سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن انسان است و مطمئنا فوایدی ر ابرای سلامتی شما تامین‌می‌کند که شما چیزی از آنها نمی‌‌دانستید.

۱. منبعی سرشار از فیبر

مصرف غذاهای سرشار از فیبر فواید بیساری دارد، مخصوصا زمانی که شما آنها را به صورت روزانه مصرف‌می‌کنید. اما یکی از فواید برتر مصرف این غذاها این است که می‌توانید برای همیشه با یبوست خداحافظی کنید. بله، این فقط یکی از فوایدی است که می‌توانید از مصرف لوبیاچیتی به‌دست بیاورید. فیبر برای بدن انسان ضروری است، مخصوصا برای دستگاه گوارشی، اما برای افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند نیز عالی است.

۲. برای همیشه با یبوست خداحافظی کنید

یبوست می‌تواند باعث‌شود احساس‌کنید معده‌تان پر از غذاست اما شما نمی‌توانید کاری کنید. خوب، پیشگری از آن خیلی از درمان آن آسان‌تر است. مصرف مقدار کافی فیبر می‌تواند به شما در پیشگیری از یبوست کمک‌کند و چون لوبیاچیتی سرشار از فیبر است می‌توانید برای همیشه با یبوست خداحافظی‌کنید.

۳. از سندروم روده تحریک‌پذیر(IBS) جلوگیری‌می‌کند

IBS یا سندروم روده تحریک‌پذیر می‌تواند هرکسی را مبتلاکند، مخصوصا آن‌هایی که روزانه به‌ اندازه کافی فیبر مصرف‌نمی‌کنند. مصرف روزانه لوبیاچیتی بسیار توصیه‌می‌شود زیرا سرشار از فیبر است و می‌تواند از IBS جلوگیری‌کند.

۴. سلامت دستگاه گوارش را افزایش‌می‌دهد

چیزی که برای یک دستگاه گوارش سالم نیازدارید چیز زیادی نیست به‌جز مقدار کافی فیبر. فیبر حل‌نشدنی مسئول دفع کامل مواد غیرضروری روده از دستگاه گوارش است. بدون آن، بعضی از مشکلات معده به‌وجود می‌آیند.

۵. خطر حمله قلبی را کاهش‌می‌دهد

دلایلی وجوددارد که بنابر آن‌ها، لوبیاچیتی برای قلب عالی است و می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش‌دهد. لوبیاچیتی سرشار از فیبر، فولات و برخی مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. فولات در پایین‌آوردن سطح یک ترکیب خاص به نام هوموسیستئین ضروری است. هوموسیستین عامل افزایش خطر حمله قلبی است.

۶. فشارخون را به‌طور موثری کنترل‌می‌کند

خیلی از افراد به‌دنبال راهی برای کاهش فشارخون‌شان هستند. خوب، بهترین کاری که می‌توانید انجام‌دهید، پرهیز از غذاهایی‌که فشارخون را بالا می‌برند و مصرف غذاهایی است که فشارخون را پایین‌آورده و از بالارفتن آن جلوگیری‌می‌کند. لوبیاچیتی سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم است که می‌تواند میزان زیاد سدیم موجود در جریان خون را کنترل‌کند. سدیم یکی از عوامل اصلی فشارخون بالا است.

۷. منبع طبیعی فولات یا اسیدفولیک

اسیدفولیک یا فولات به ویتامین B۹ هم معروف است. فولات به‌عنوان یکی از ویتامین‌های گروه B، فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد. همانگونه که در بالا گفته‌شد، فولات در پایین‌آوردن هوموسیستئین که می‌تواند برای قلب مضر باشد، نقش‌دارد. فولات همچنین برای رشد جنین در دوران بارداری هم ضروری است.

۸. منبعی عالی از پروتئین

لوبیاچیتی منبعی عالی از پروتئین، مخصوصا برای گیاهخواران است. بعضی افراد این سوال را دارند که آیا این امکان وجوددارد که نیاز بدن به پروتئین حیوانی را با پروتئین گیاهی جایگزین‌کنند؟ خوب، این کار کاملا ممکن است زیرا لوبیاچیتی دارای مقدار کافی پروتئین است که نیاز روزانه بدن شما را بدون نیاز به مصرف گوشت قرمز تامین‌می‌کند.

۹. سلامت عروق و رگ‌ها را افزایش‌می‌دهد

عروق و رگ‌های سالم به‌طور قابل توجهی بر وضعیت قلبی‌عروقی شما تاثیر می‌گذارند. میزان منیزیم موجود در لوبیاچیتی برای آرام‌کردن عروق و رگ‌های شما عالی است زیرا یک مسدودکننده کانال کلسیم است. این وضعیت، به افزایش جریان خون کمک‌کرده و فشار کمتری را به عروق، رگ‌ها و البته قلب واردمی‌کند.

۱۰. جریان خون را افزایش‌می‌دهد

جریان خون سالم، فواید زیادی برای شما دارد. رگ‌ها، عروق و قلب‌تان نباید خیلی شدید کارکنند. ضربان قلب سالم، بر سیستم سوخت‌وساز شما اثرمی‌گذارد. خون، اکسیژن را می‌آورد و هر سلول بدن برای عملکرد مناسب به اکسیژن احتیاج‌دارد.

۱۱. توزیع مناسب اکسیژن

سلول‌های اکسیژن‌دار می‌توانند باعث پرانرژی شدن‌تان شوند. اکسیژن، توسط هموگلوبین به سلول‌های قرمز خون می‌آید. لوبیاچیتی باعث‌می‌شود بدن‌تان سلول‌های قرمز خونی کافی برای توزیع اکسیژن در بدن داشته‌باشد.

۱۲. سطح کلسترول را پایین‌می‌آورد

فیبر حل‌نشدنی موجود در لوبیاچیتی، مسئول پایین‌آوردن کلسترول در روده است. فیبر، از میزان اضافی کلسترول بد را در روده شما جلوگیری‌کرده و فقط کلسترول خوب را در بدن‌تان می‌گذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: