مسکن کارگران

خبر خوش وزیر برای حداقل بگیران | آغاز ثبت نام مسکن کارگران از این تاریخ

وزیرکار از راه اندازی قرارگاه احداث مسکن برای خانه دار شدن کارگران خبر داد و گفت: به کارگران هم مثل سایر آحاد مختلف مردم در صورتی که از امتیاز مسکن استفاده نکرده باشند کمک خواهد شد تا از این امکانات و تسهیلات استفاده کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

راه‌اندازی قرارگاه ساخت مسکن برای کارگران

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ اخبار اقتصادی اخبار کار آفرینی و اشتغال 

روز گذشته خبری تحت عنوان اینکه"  70درصد حقوق کارگران هزینه تامین مسکن می شود" در خبرگزاری تسنیم منتشر شد. حمید رضا امام قلی تبار,  بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به اینکه مدت زمان انتظار کارگران برای خرید خانه بیشتر از 30سال است گفت: بین 70تا 85درصد سبد معیشت کارگران برای مسکن است.

وی گفت: خرید مسکن را بطور کامل از ذهن خانوارهای فاقد مسکن دور کرده است با یک محاسبه ی سرانگشتی اگر میانگین قیمت هر متر مربع مسکن حدود 25 میلیون تومان باشد و یک خانوار کارگری بخواهد یک مسکن متوسط با متراژ تقریبی 70 متری خریداری نماید، میبایستی حدود یک میلیارد و 750 میلیون تومان پرداخت نماید که با فرض اینکه هر کارگر 50  درصد حقوق ماهیانه ی خود را پس انداز نماید و قیمت مسکن هم ثابت باشد در حالت خوشبینانه بیش از  30سال زمان نیاز دارد تا طعم خانه دار شدن رو حس نماید.

 سید صولت مرتضوی, وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی در همین باره گفت:در بعضی از مناطق برای کارگرانی که فاقد مسکن هستند امکان دارد بخش قابل توجهی از درآمد آنها صرف هزینه اجاره مسکن شود.

مرتضوی ادامه داد: در این راستا قرارگاه احداث مسکن را با همکاری وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی کردیم و معاون تعاون ما مدیریت این کار را با روش‌های مختلف بر عهده دارد که یکی از آنها احداث تعاونی ها در جوار کارخانه ها و کارگاه‌هاست.

 وزیرکار گفت: همچنین حتما به کارگران هم مثل سایر آحاد مختلف مردم در صورتی که از امتیاز مسکن استفاده نکرده باشند کمک خواهد شد تا از این امکانات و تسهیلات استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان