رییسی: زبان گویای مردم برای بیان حقایق خواهم بود

سید ابراهیم رییسی پیش از سفر به آمریکا گفت: ایران عضو سازمان ملل است و انتظار دارد که این سازمان نقش تعیین کننده در توسعه و امنیت و صلح و عدالت جهانی ایفا کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی تعامل با کشورهای جهان و سازمان های منطقه ای و فرامنطقه ای و بین المللی است.

رییس‌جمهور افزود: ایران عضو سازمان ملل است و انتظار دارد که این سازمان نقش تعیین کننده در توسعه و امنیت و صلح و عدالت جهانی ایفا کند. تصمیمات سازمان ملل به دور از هرگونه تبعیض و بی عدالتی و بدون تاثیر پذیری از قدرت های بزرگ باشد.

رییسی با بیان اینکه زبان گویای مردم ایران برای بیان حقایق به دولت‌ها و ملت‌ها خواهم بود، گفت: روابط دوجانبه در این سفر تقویت خواهد شد و با روسای کشورهایی که برای حضور در مجمع عمومی شرکت کرده‌اند دیدار و نشست های دو جانبه خواهیم داشت.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این سفر نشستی با اصحاب رسانه برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی خواهیم داشت تا پاسخگوی سوالات احتمالی خبرنگاران باشیم و نشستی هم با سیاستمداران برگزار خواهیم کرد.

رییسی تاکید کرد: امیدوارم این سفر در جهت انجام ماموریتی که مردم به عده دولت گذاشته اثر بخش باشد و دیدگاه ها و منویات رهبرمعطم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم و نظرات جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم.

رییس‌جمهور به‌ منظور شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد دوشنبه در صدر هیاتی سیاسی عازم نیویورک خواهد شد.

سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم، از جمله برنامه‌های آیت الله سید ابراهیم رییسی در این سفر سه روزه خواهد بود.

آیت الله رییسی همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع کشورمان و نیز پاسخ به سوالات آنان خواهد پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان