حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

سورپرایز ویژه برای حقوق بازنشستگان | افزایش 3 میلیونی حقوق بازنشستگان

محمدصالح جوکار در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از دولت و دستگاه‌های اجرایی بابت زمینه‌سازی حضور مردم در پیاده روی اربعین، از دولت و ملت بزرگ عراق نیز تشکر کرد و گفت: تذکر نخست من به وزیر اقتصاد و دارایی به دلیل وجود نوسانات بالای بازار بورس و عدم ثبات این بازار که موجب آسیب رسانی به سرمایه‌گذاران شده، است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این شرایط موجب خواهد شد سرمایه مردم به سمت بازارهایی همچون بازار ارز، طلا و خودرو حرکت کند و در رشد تولید و رونق کسب‌وکار موثر نباشد.

وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس، عنوان کرد: هزینه بالا و گرانی عجیب سرویس مدارس تبدیل به دغدغه خانواده‌های دارای چند فرزند شده، که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد، از جمله اقدامات می‌تواند ارائه کارت حمل‌ونقل عمومی برای خانواده‌ها با چند فرزند باشد.

جوکار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را دغدغه بازنشستگان به ویژه فرهنگیان که عمر خود را در راستای ارتقای علم و تربیت جوانان صرف کردند، دانست و گفت: حداقل حقوق بازنشستگان باید برابر نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد.

حقوق بازنشستگان

ترمیم حقوق موضوع جزء یک ماده واحده «قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» که مقرر کرده بود از اول مهرماه سال گذشته معادل ریالی ۳۰۰۰ امتیاز به حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه کند، به صورت ثابت است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، بر اساس بررسی شورای حقوق و دستمزد در شصت و سومین جلسه که در ۲۱ شهریورماه سال جاری برگزار شد، ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به میزان ۳۰۰۰ امتیاز ثابت است.

در این جلسه از شورای حقوق و دستمزد، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه‌های اجرایی، با توجه به تعدد استعلامات و ابهامات دستگاه‌های اجرایی و برداشت نادرست از مفاد رأی صادره از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، موضوع دادنامه شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۰۱۹۹۱۳۶ مورخ ۲۹‌‌‌‌‌‌/۱‌‌‌‌‌‌/۱۴۰۲ درخصوص نحوه تأثیر مبلغ «ترمیم حقوق» موضوع جزء(۱) ماده واحده «قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» بر سایر مؤلفه‌های پرداخت، مصوب شد که مبلغ ناشی از اعمال امتیازات جزء(۱) ماده واحده قانون مذکور از تاریخ ۰۱‌‌‌‌‌/۰۷‌‌‌‌‌/۱۴۰۱ در محاسبه «پاداش پایان خدمت» و «ذخیره مرخصی استحقاقی» در زمان بازنشستگی و حقوق بازنشستگی افراد مشمول قابل احتساب است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که دولت قصد افزایش حقوق کارمندان دولت در میانه سال را ندارد و به‌نظر می‌رسد علت این تصمیم عواملی از جمله جلوگیری از کسری بودجه باشد.

طی چند سال اخیر شاهد بودیم که دولت در میانه‌های سال اقدام به ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت می‌کرد، این اقدام با انتقاداتی از جمله تحمیل هزینه بیشتر به بودجه و احتمال افزایش ناترازی و همچنین تبعیض با افزایش حقوق کارگران مواجه بود.

با توجه به این موارد، اخیرا داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری با توجه به عدم کاهش تورم و فشارهای اقتصادی به مردم گفت: افزایش حقوق جدید در نیمه دوم سال نداریم، افزایش حقوق‌ها یک بار در سال لحاظ می‌شود، افزایش حقوق سال جاری ابتدای سال مدنظر قرار گرفت.

به‌نظر می‌رسد که پس از اینکه طی چند سال شاهد افزایش حقوق کارمندان دولت در میانه سال بودیم، سازمان برنامه و بودجه دیگر قصد ندارد چنین رویکردی در پیش بگیرد. باید به این نکته نیز توجه داشت که دولت بر کنترل کسری بودجه به‌عنوان یکی از عواملی که آن را تورم‌زا می‌داند تأکید داشته است و به‌نظر می‌رسد این تصمیم نیز در همین راستا گرفته شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی با ماهی ۷ میلیون تومان فقط زنده‌اند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند!

نصرالله دریابیگی (رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران) در مراسم تجلیل از کانون بازنشستگان شهرستانهای رامسر، تنکابن، عباس آباد و نوشهر ضمن قدردانی از زحمات کانونهای بازنشستگی استان گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی با ماهی ۷ میلیون تومان فقط زنده‌اند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان