خبر مهم برای خریداران خودرو ثبتنامی | امکان ویرایش خودرو برای مشتریان با نوبت تحویل ۱۴۰۳

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها گفت: همه متقاضیان با اولویت تحویل در سال ۱۴۰۳ که در مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه شرکت کردند، می‌توانند برای ویرایش خودروی انتخابی اقدام کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

مهدی تقدسی با اشاره به فرصت فراهم شده در پی افزایش ظرفیت ایجادشده برای محصولات سه خودروساز (سایپا، کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو) برای تغییر خودروهایی که نوبت تحویل آن‌ها سال‌ آینده است، تاکید کرد: همه متقاضیان با اولویت تحویل در ۱۴۰۳ که در مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه شرکت کردند، می‌توانند برای ویرایش خودروی انتخابی اقدام کنند.

از روز گذشته دوشنبه ٢٠ شهریور تا روز پنجشنبه ۲۳ شهریور سایت سامانه فروش یکپارچه خودروها مجدد بازگشایی و فعال شده تا امکان ویرایش اولویت‌بندی برای متقاضیان اولین و دومین دوره سامانه یکپارچه که موعد تحویل ١۴٠٣ دارند، فراهم شود.

برای این منظور متقاضی با ورود به پروفایل کاربری خود، ابتدا باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزئیات سفارش انتخاب کند تا خودرو قبلی حذف شود. پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و باید خودروی جدید خود را انتخاب کنند. درنهایت هم پس از پایان مهلت تغییر خودرو، به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام کرده تا فرآیند ثبت نام نهایی شود.

باتوجه به اینکه در نوبت قبلی بازگشایی سایت سامانه یکپارچه در بازه ششم تا نهم شهریور برای تخصیص خودرو به سه درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم (که ضمن آن بدون نوبت‌ها و حتی دارندگان خودرو با نوبت تحویل نیمه دوم ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳ هم امکان ثبت درخواست برای تحویل سه ماهه داشتند) امکان جایگزینی خودرو تنها با محصولات همان شرکت وجود داشت، بنابراین این سئوال برای مشتریان پیش آمده که در این ویرایش هم امکان تغییر تنها با محصولات همان شرکتی که نوبت تحویل دارند فراهم است یا از ظرفیت هر سه خودروساز که محصول عرضه کرده‌اند، می‌توان استفاده کرد؟

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها اظهار کرد: با توجه به اجرای تخصیص خودرو از محل ظرفیت‌های خالی موجود برای محصولات سه شرکت خودروساز سایپا، کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو که در پی افزایش تولید و البته انصراف تعدادی زیادی از متقاضیان هر دو مرحله سامانه یکپارچه ایجاد شده است، در راستای اجرای تصمیم کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیان، امکان تغییر نوع خودروی انتخابی با موعد تحویل ۱۴۰۳ برای تحویل تا پایان سال جاری (بسته به ظرفیت‌ها) فراهم شده است.

تقدسی در رابطه با سئوال پیش آمده برای مشتریان در خصوص انتخاب محصولات، تصریح کرد: همه شرکت‌کنندگان در دو مرحله اول و دوم فروش یکپارچه خودروها که نوبت دریافت در سال آینده دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای تغییر نوع خودروی انتخابی خود اقدام کنند. بطور مثال حتی مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو (که حتی عرضه محصولی در مرحله دوم نداشته) که نوبت تحویل در سال ۱۴۰۳ دارند، می‌توانند از این فرصت ویرایش استفاده کنند.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها افزود: در حقیقت همه متقاضیان محصولات تمامی شرکت‌های حاضر در طرح‌های فروش یکپارچه (اول و دوم) که موعد زمانی تحویل آن‌ها در سال ۱۴۰۳ تعیین شده است، می‌توانند نسبت به تغییر خودروی اعلام شده قبلی به محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های مذکور و تکمیل وجه آن اقدام کنند.

تقدسی در پاسخ به ابهام برخی که چنانچه مشتری خودروی نوبت‌دار خود را لغو کرد اما امکان انتخاب خودروی دیگری برایش فراهم نشد، چه خواهد شد، پاسخ داد: چنانچه متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نشود، کماکان اولویت قبلی آن‌ها محفوظ خواهد ماند و در موعد مقرر خودرو را تحویل خواهند گرفت. اما اگر متقاضی، خودروی جدید را انتخاب کرد اما در زمان مشخص شده توسط خودروساز وجه خودرو را به حساب خودروساز واریز وجه نکنند، از اولویت‌بندی حذف می‌شوند.

وی در خصوص شیوه تحویل نیز تصریح کرد: پس از ارسال فهرست اولویت‌بندی شده به شرکت‌های خودروساز و اطلاع‌رسانی به متقاضیان، امکان تکمیل وجه به مدت پنج روز فراهم خواهد شد؛ در صورت وجود متقاضی یک خودرو، بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

اودر رابطه با آغاز مرحله سوم اظهار کرد: با تکمیل و تعیین تکلیف فرآیند مرحله ویرایش‌ها، برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله سوم و زمان‌بندی ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش آغاز و اعلام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان