یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی 1401

واریز یارانه نقدی دوبله به حساب سرپرستان خانوار | یارانه نقدی 900 هزار تومانی شامل کدام دهک ها می شود؟

یکی از برنامه‌های مهم و مستمر "صندوق اعتباری هنر" توجه به مسأله سلامت اصحاب فرهنگ و هنر و تأمین هزینه‌های درمانی آنان به هنگام بروز بیماری است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یارانه نقدی به عنوان یک بخش از سیاست‌های دولتی برای کمک به خانوارهای کم درآمد و آسیب‌دیده استفاده می‌شود. یارانه نقدی در ایران به عنوان یک برنامه به نام "همیاری" شناخته می‌شود.این برنامه توسط سازمان تأمین اجتماعی ایران برگزار می‌شود و مبلغ یارانه نقدی به حساب خانوارهای مستحق واریز می‌شود.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

یکی از برنامه‌های مهم و مستمر "صندوق اعتباری هنر" توجه به مسأله سلامت اصحاب فرهنگ و هنر و تأمین هزینه‌های درمانی آنان به هنگام بروز بیماری است.

اهتمام ویژه به سلامت جامعه فرهنگی و هنری کشور و توجه به نگرانی آنها بابت هزینه‌های مختلف درمان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های صندوق اعتباری هنر محسوب می‌شود که همواره بر این مهم تأکید و مورد پیگیرهای مجدانه قرار گرفته است.

از این رو صندوق هنر، ضمن تأمین و پرداخت بیش از نیمی از حق بیمه اعضا، تلاش می‌کند تا با مشارکت شرکت‌های بیمه‌گر توانمند، حداکثر امکانات درمانی را با حداقل هزینه ممکن برای بیمه‌شدگان تحت پوشش مهیا کند.

با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی و سایر عوامل تأثیرگذار که منجر به افزایش بیش از 80درصدی نرخ حق بیمه‌های درمان تکمیلی از سوی شرکت‌های بیمه‌گر شد، صندوق اعتباری هنر در طرح بیمه تکمیلی سال 1402-1403 تلاش کرد مبلغ کمتری از این افزایش به هنرمندان تحمیل شود و با وجود محدودیت‌های منابع، سهم بیشتری از حق بیمه درمان تکمیلی را متقبل شود و توسط صندوق پرداخت کند.

بر این اساس در طرح امید، هر عضو از مبلغ سالانه یک میلیون و 320 هزار تومان، 382 هزار و 800 تومان پرداخت می‌کند و 71 درصد حق بیمه یعنی 937 هزار و 200 تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح آرامش، مبلغ پرداختی سهم عضو، از مبلغ سالانه 3 میلیون و 360 هزار تومان، یک میلیون و 276 هزار و 800 تومان است و 62 درصد از کل حق بیمه به مبلغ 2 میلیون و 83 هزار و 200 تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح رفاه نیز از مبلغ سالیانه 5 میلیون و 400 هزار تومان، صندوق، 45 درصد آن، یعنی 2 میلیون و 430 هزار تومان را متقبل و هر عضو 2 میلیون و 970 هزار تومان پرداخت می‌کند.

اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور متقاضی دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی، می‌توانند از روز شنبه 18 تا سه‌شنبه 28 شهریورماه 1402 به مدت 10 روز با مراجعه به پیام‌رسان اختصاصی صندوق اعتباری هنر به نشانی app.honarcredit.ir و یا سایت صندوق اعتباری هنر Profile.honarcredit.ir  نسبت به ثبت‌نام و بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی سال 1402-1403 اقدام کنند

یارانه نقدی

یکی از کلان‌مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم مبارزه با فقر مطلق و مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است.

چالش‌های عمده‌ای که در این مسیر وجود داشت به عدم به‌روز بودن آمار و اطلاعات مشمولان واقعی یارانه و تبعات ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بر تامین نهاده‌ها و رشد هزینه‌ها مربوط بود.

وزارت تعاون برای رفع این چالش‌ها چند اقدام کلیدی را در دستور کار خود قرار داد. در قدم نخست، شناسایی پنج دهک نخست جامعه آغاز شد. نتیجه این کار شناسایی ۲۴ میلیون نفر دهک یک تا سه و ۵۴ میلیون نفر دهک چهار تا ۹ برای ساماندهی پرداخت یارانه بود.

در قدم بعدی، یارانه نقدی برای افراد عادی و سه دهک پایین درآمدی، نزدیک به هفت تا ۹ برابر افزایش یافت. شناسایی و معرفی حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افراد فاقد پوشش بیمه پایه به بیمه سلامت و نیز شناسایی و ثبت ۴۹۵ هزار نفر نیازمند در سامانه «حامی» و معرفی آنان به نهادهای حمایتی، از دیگر اقداماتی بود که برای رفع چالش‌های مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برداشته شد.

نتایجی که اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای پنج دهک نخست در راستای امنیت و سلامت غذایی رخ داد، به افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه‌ها و تثبیت قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال منجر شد.

اکنون هر عضو خانوار دهک‌های یک تا سه، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند. اگر از سبد کالای استانداردی که با مبنای قیمت‌های ۱۴۰۱ تعریف شده، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان خرید کنند ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر، اعتبار یارانه تشویقی دریافت خواهند کرد. برای این کار کافی است به ۱۲۰ هزار فروشگاهی که در سراسر کشور پذیرنده کالابرگ‌های الکترونیکی هستند، مراجعه کنند.

۱۱ قلم کالای اساسی اعلام شده در طرح کالابرگ الکترونیک شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است. این سبد غذایی، تامین‌کننده کالری مورد نیاز خانواده ها با هدف سلامت تغذیه و فقرزدایی غذایی است که با قیمت ارزان در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان