درمان خشکی و ترک پا با این مواد خونگی | با این ترکیب کف پاهاتو مثل آینه کن

همیشه یکی از معضلاتی که اکثرا درگیرش هستیم ترک پا و زبر شدن پاشنه پا و یا خشکی پوست پا است. در اینجا ترکیبی رو آموزش میدیم که قطعا درمان این مشکل است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

مراقبت از پا و البته پوست پا بسیار مهم است. در صورتی که از پوست پا به درستی مراقبت نشود یکی از مشکلات رایجی که برای هرکسی ممکن است ایجاد شود ترک پا و خشکی پوست پا است. برای درمان ترک پا روش های مختلفی وجود دارد. یک راه ساده و در دسترس استفاده از چند روغن موجود در اکثر خانه هاست که ترکیب آنها خیلی راحت پوست نرم و صافی به پاهای شما هدیه خواهد داد. روش تهیه این ترکیب برای رفع ترک پا را در ادامه ببینید.

اگر کف پای شما زبر است و پوست پوست می شود و یا ترک خورده است بهترین راه خانگی درمان آن استفاده از ترکیب روغن های زیر است.

اگه پوستت خشکه این ماسک صورت رو حتما امتحان کن!

موارد لازم برای تهیه روغن نرم کننده پوست پا:

  قاشق چایخوری وازلین

چند قطره روغن نارگیل طبیعی

سه تا چهارقطره آب لیموترش تازه

طرز تهیه نرم کننده پا و روش استفاده:

روغن ها را با هم ترکیب کنید.

پاها رو به خوبی شسته و خشک کنید.

مقداری از روغن روی پا ریخته، به پاشنه پا و سایر قسمت‌های ترک خورده پاهای خود بمالید. باید روغن را به خوبی روی پاهای خود ماساژ دهید.

در صورت امکان شبها از این روغن استفاده کنید و با پلاستیکی پا را بپوشانید یا جوراب نخی بپوشید .

هفته ای دو تا سه بار از این روغن استفاده کنید .

نتیجه شگفت انگیز استفاده از این روغن را هنگام صبح خواهید دید.

درمان با استفاده از روغن زیتون

هر شب قبل از خواب کف پای خود را با روغن زیتون چرب نمایید سپس پای خود را با یک پلاستیک بپوشانید و بخوابید. اگر صدای خش خش پلاستیک آزارتان می‌دهد می‌توانید جوراب بپوشید. جالب است بدانید این روش در طب سنتی برای درمان زنان مبتلا به کمر درد و لکه بینی هم استفاده می‌شود.

روغن کنجد

یکی از مؤثرترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه روغن کنجد است که به مرطوب شدن پوست، پیش‌گیری از عفونت ترک‌های عمیق و رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند. کافی است ۲ قاشق چای‌خوری روغن کنجد را به یک لگن کوچک آب گرم اضافه کنید و به‌مدت ۱۰ دقیقه پاهای خود را در آن قرار بدهید. اگر ترک‌ها خیلی عمیق‌اند، می‌توانید قبل از گذاشتن پاها در لگن به آنها روغن کنجد بمالید.

درمان با استفاده از تشت آب گرم

پوست اطراف ترک پاشنه پا اغلب ضخیم‌تر و خشک‌تر از باقی قسمت‌های پوست است. همچنین به دلیل این خشکی، زمانی که به پوست پاشنه فشار وارد شود، ممکن است ایجاد شکاف کند. زمانی که پای خود را در تشت یا کاسه‌ای کوچک پر از آب شناور کنید و آن را مرطوب کنید، به مشکل خشکی پوست پاشنه پا کمک کرده‌اید.

پای خود را در تشتی حاوی آب ولرم قرار دهید. کمی صابون درون آن بریزید و برای مدت ۲۰ دقیقه پاهای خود را درون آب قرار دهید. بعد از این مدت زمان، به آرامی پای خود را خشک کنید. سپس از کرم نرم کننده پا استفاده کنید. اگر از محلول روغنی یا کرم‌های چرب استفاده می‌کنید، بعد از مالیدن آن، جوراب ترجیحاً نخی بپوشید تا چربی آن به اطراف پخش نشود.

شیر

باید بدانید که شیر برای لایه‌برداری پوست مفید است و به آن درخشش و طراوت می‌دهد. اسید لاکتیک و آلفاهیدروکسی اسید موجود در شیر به برطرف کردن خشکی پوست کمک می‌کند. یک فنجان شیر را به یک لگن کوچک آب گرم اضافه کنید و پاهای خود را به‌مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار بدهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان