قیمت گوشت قرمز | گوشت قرمز

قیمت گوشت 2 برابر شد | قیمت گوشت امروز 24 مرداد ماه

قیمت گوشت در بازار با وجود تمهیدات دولت در این زمینه، از جمله کاهش حقوق گمرکی، رشد واردات و افزایش عرضه، همچنان بالاست.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت گوشت در بازار با وجود تمهیدات دولت در این زمینه، ازجمله کاهش حقوق گمرکی، رشد واردات و افزایش عرضه، همچنان بالاست. نگاهی به آخرین قیمت گوشت در قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت‌های وارداتی شامل میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد تا امروز خبری از کاهش قیمت نیست و بازار تا این لحظه واکنش مثبتی به افزایش واردات گوشت نشان نداده است.

مقایسه قیمت کنونی گوشت گوسفندی و گوساله با نرخ‌های یک‌ماه پیش حاکی از افزایش ۱۰درصدی قیمت‌هاست و طی این مدت قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در مغازه‌های قصابی از ۴۵۰هزار تومان به ۵۰۰هزار تومان رسیده است.

قیمت گوشت تفکیک شده از این رقم بسیار بالاتر است؛ به‌طور مثال ران گوسفندی کیلویی ۶۲۰هزار تومان و راسته گوسفندی کیلویی ۸۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد. گوشت گوساله هم همزمان با افزایش قیمت مواجه شده و طی یک‌ماه اخیر تا ۱۶درصد معادل ۷۰هزارتومان در هر کیلو بالا رفته است.

فعالان بازار دلیل تداوم گرانی گوشت را کاهش شدید عرضه دام زنده می‌دانند. دولت تلاش کرده این کمبود را از محل واردات تامین کند. براساس آمارها نیاز سالانه بازار به انواع گوشت قرمز ۹۵۰هزارتن است که بخش عمده آن در داخل کشور تولید و کسری ۱۰درصدی از محل واردات تأمین می‌شود.

طی روزهای گذشته دولت نرخ گمرکی گوشت قرمز را از ۴ به یک‌درصد کاهش داد و به استناد بند ب تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ۲ردیف تعرفه مربوط به قیمت گوشت قرمز گوساله و گوسفند کشتاری را مشمول کاهش نرخ حقوق ورودی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان