حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

خبر خوش برای حقوق بازنشستگان کارگری | افزایش 2 میلیونی حقوق بازنشستگان کارگری

پرداخت مستمری مردادماهِ بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق روال همیشه از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا آغاز شده و مستمریِ بازنشستگانی که نام فامیلی آن‌ها با الف و ب شروع می‌شود، در حال پرداخت است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

  حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

پرداخت مستمری مرداد بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق روال همیشه، از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا آغاز شده است.

 پرداخت مستمری مردادماهِ بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق روال همیشه از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا آغاز شده و مستمریِ بازنشستگانی که نام فامیلی آن‌ها با الف و ب شروع می‌شود، در حال پرداخت است. 

در ماه‌های اخیر، مستمری بازنشستگانی که موعدِ آن‌ ۲۵ ماه به بعد است، معمولاً با یکی دو روز تاخیر پرداخت شده است.

بازنشستگان تأمین اجتماعی در تماس با ایلنا ضمنِ ابراز نگرانی از ادامه‌ی تأخیر در پرداختِ مستمری‌ها از سازمان تامین اجتماعی خواستند تا در ماه جاری مستمری‌ها به موقع پرداخت شود.

شماری از بازنشستگان فولاد واحد زغال‌سنگ البرز غربی (سنگرود) به شرایط بد معیشتیِ خود در مقابل دفتر کانون بازنشستگان رودبار گیلان اعتراض کردند.

تجمع‌کنندگان خواستار اجرای  کامل همسان‌سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخ تورم شدند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: احکام حاوی مزایای مناطق جنگی برای بازنشستگان ۶ استان کشور بر اساس قولهایی که داده شده، تا قبل از شهریور امسال صادر می شود.

نعمت الله ترکی که به کردستان سفر کرده است، روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرداخت این مزایا نهایی شده و مدیران استانی با هماهنگی معاون فنی صندوق بازنشستگی جمع بندی نهایی را انجام داده‌اند و هفته آینده نشستی با مدیران این استانها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی حوزه تصمیم سازی کانونهای بازنشستگی است که از همفکری آنان برای رفع دغدغه این قشر استفاده می شود، اظهار کرد: فلسفه وجودی صندوق بازنشستگی کشوری، تامین معیشت، حقوق و مستمری افراد تحت پوشش است که با شرایط موجود به ویژه در استانهای مرزی مثل کردستان به دغدغه اصلی تبدیل شده است.

حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با یادآوری اینکه این صندوق، بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان را با جدیت دنبال می کند، ادامه داد: این قانون تا سال ۱۴۰۰ اجرا شد و در قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که تلاش می کنیم در نیمه دوم سال این مبلغ را نقد کنیم.

ترکی ادامه داد: مبلغ پیش بینی شده برای این قانون در دولت قبل، سهام یک کارخانه است و قرارداد با سازمان خصوصی سازی منعقد شده و منتظر اعلام عرضه این سهام در بورس و خارج از آن برای نرخ گذاری هستیم.

وی در پاسخ به این سوال برای تامین مبلغ افزایش احکام بازنشستگان در سالهای آتی چه تدابیری دارید، پاسخ داد: سعی می کنیم حتی در قالب سهام، سهامی را برای این منظور اختصاص دهیم که ظرف یک ماه تبدیل به نقد شود و از پذیرش سهامی که ارزش گذاری نشده و در زمینه عرضه مشکل داشته باشد، خودداری کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه قرارداد با بیمه آتیه حافظ در این دوره تغییرات اساسی داشته است، افزود: تمامی بیمه های متفرقه نیز حذف شد و یک بیمه کامل با سقف سرانه ۲۰۵ تومان توسط بازنشسته در نظر گرفته شده و بقیه را صندوق تامین می کند.

ترکی افزود: بیمه ملزم شد تا با تمامی مراکز درمانی استانها قرارداد منعقد کند علاوه بر آن در پرداخت صورتحساب هزینه ها و ارائه اسناد توسط بازنشسته، بیمه موظف شد در قالب تنخواه طی حداکثر چهار روز، مبلغ را پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از فراهم کردن زمینه اشتغال فرزندان بازنشستگان به عنوان یکی از نگرانی های اصلی این قشر خبرداد و گفت: آمار و ارقام فرزندان بیکار بازنشستگان در حال جمع آوری است تا در چارچوب توافق نامه هایی که با برخی مراکز مانند ستاد اجرایی حضرت امام (ره) منعقد شده این افراد از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شوند.

ترکی به اقدامات در حال انجام در حوزه اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری ظرفیتهای بسیار خوبی داریم که دستورالعملی تدوین شده و طی یک هفته آینده ابلاغ می شود تا از شهریور ماه بتوانیم بازنشستگان را از این ظرفیت بسیار گسترده در قالب کارت خدمات سفر بهره مند کنیم.

در کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که ۷۵ درصد آنان را بازنشستگان فرهنگی تشکیل می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان