قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز | قیمت مرغ در بازار

قیمت مرغ امروز سر به بیابان گذاشت | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

در بازار قیمت فیله مرغ مهیا پروتئین۹۰۰ گرمی ۱۷۹ هزار ۵۵۰ تومان است این درحالی است که قیمت بال و بازو مرغ پویا پروتئین ۹۰۰ گرم به مبلغ ۹۷ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سینه مرغ بی استخوان مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۳۱۶,۸۰۰

فیله مرغ پویا پروتئین ۰.۹ کیلوگرم ۱۷۹,۵۵۰

ساق مرغ پویا پروتئین ۱۸۰۰ گرم ۲۶۱,۰۰۰

بال و بازو مرغ پویا پروتئین ۹۰۰ گرم ۹۷,۶۵۰

جوجه کباب مکزیکی پویا پروتئین ۵۰۰ گرم ۹۶,۸۰۰

بال مرغ زعفرانی مهیا پروتئین ۰.۹ کیلوگرم ۱۱۲,۸۶۰

جوجه کباب سبزیجات پویا پروتئین ۵۰۰ گرم ۹۶,۸۰۰

کمبود مرغ در بازار در طی همین دو هفته گذشته با تصمیمات بسیاری از طرف مسئولان برای مهار قیمت ها همراه شده است که اگر چه نمی توان این اقدامات را در کنترل قیمت ها بی تاثیر دانست اما چندان هم نتیجه بخش نبوده است.

مشاهدات خبرنگار بازار از سطح شهر مشهد نشان می دهد مرغ بسته بندی با قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان به ازای هر کیلو هنوز با کمبود روبروست و دلالان و سودجویان سعی دارند تا به هر طریق ممکن با توزیع مرغ های تکه کاری شده سود خود را افزایش دهند.

بر همین اساس بسیاری از فروشگاه های توزیع مواد پروتئینی در شیفت صبح سعی می کنند تا با سهمیه ای که در اختیار دارند صف های متقاضیان مرغ کشتار روز را کوتاه کنند اما ظاهرا با تعطیلی ادارات و غروب در بازار فصل سودجویی برای فروش مرغ های تکه کاری شروع آغاز می شود!

تصمیمات دولتمردان

به گزارش خبرنگار بازار؛ با افزایش التهابات بازار مرغ طی روزهای اخیر، هیئت وزیران به صفر رساندن سود بازرگانی واردات را به عنوان علاج این واقعه برگزید و این در حالی است که دولتمردان بخش زیادی از گرانی‌های این روزهای مرغ را به دلالان و واسطه‌گران نسبت می‌دهد که تاکنون با آن مقابله نشده است.

دولت امیدوار است با اقدامات وزارت جهاد، قیمت مرغ در بازار روزهای آینده تعدیل ‌شود اما از طرفی تولید کنندگان اذعان می کنند: به دلیل افزایش هزینه ها به طور حتم این قیمت های دستوری و نظارت های تعزیراتی در نهایت نمی تواند بال و پر قیمت ها را قیچی کند.

در حالی که بنا بر اظهارات مسئولان و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه نظارت بر توزیع مرغ مقرر شده تا از فروش مرغ های تکه کاری شده جلوگیری شود اما بسیاری از فروشگاه های سطح شهر مشهد هم چنان نسبت به فروش و توزیع مرغ های تکه شده و به صورت فله اقدام می کنند

اگر چه قیمت هرکیلو مرغ ۷۳ هزار تومان اعلام شده است اما در حال حاضر بال مرغ به قیمت ۸۰ هزار تومان پاچین به ازای هر کیلو ۹۵ هزار تومان و سینه مرغ به ازای هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان در فروشگاه های سطح شهر به فروش می رسد و شهروندان متقاضی خرید مرغ که از خرید گوشت سفید به قیمت مصوب خسته شده اند تن به قیمت های دلالان می دهند.

در این بین تولید کنندگان مرغ معتقدند سیاست‌های اشتباه حوزه دام و طیور این صنعت را کاملاً زمینگیر کرده به طوری که بسیاری از بخش‌های مولد حذف شده و بخش اعظمی از ظرفیت تولید جوجه و مرغ از دست رفته است، بنابراین حذف تعرفه واردات، واردات مرغ منجمد و جوجه و دیگر سیاست‌ها نه‌تنها علاج درد صنعت مرغداری نیست، بلکه حتی نمی‌تواند مسکنی برای کاهش درد باشد.

توپ در زمین اصناف

در حالی که دولت بسیاری از راهکار ها از جمله واردات مرغ منجمد، حذف تعرفه واردات و یا سایر گزینه ها را برای تامین مرغ در دستور کار دارد اما مسئولان استانی توپ کمبود را در زمین اصناف می اندازند.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت و گو با بازار می گوید: به طور متوسط روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن مرغ در حال تحویل به اصناف است لذا از بابت تامین مرغ هیچ کمبودی وجود ندارد.

حسن رستمی در پاسخ به این سوال که آیا این کمبود و التهاب در بازار پیش زمینه ای برای گران شدن گوشت مرغ است به ما می گوید: هیچ برنامه و یا پیش زمینه ای برای گران شدن مرغ وجود نداشته و فروش مرغ بیش از قیمت مصوب و به ازای هر کیلو ۷۳ هزار تومان تخلف است.

وی هم چنین در پاسخ به اینکه کمبود و کسری تامین نهاده های خوراک طیور تا چه میزان در تولید تاثیر گذار است اظهار می کند: هر تولید کننده ای که تاکنون در خصوص دریافت نهاده تقاضا داشته است نسبت به تحویل نهاده اقدام شده است.

رستمی اذعان می کند: ممکن است که نهاده ها به دلیل تشریفات اداری با کمی تاخیر به دست مصرف کنندگان رسیده باشد اما در طی دو هفته گذشته این موضوع نیز سرعت بیشتری به خود گرفته است.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در طی ماه های گذشته با افزایش جوجه ریزی همراه بوده است اذعان می کند: از آن جا که جوجه ریزی و مرغ های پرورش یافته به طور تدریجی وارد بازار می شود لذا التهاب موجود در بازار به صورت موقتی خواهد بود و به زودی رفع می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان